Gå til innhold

Hvor mye bør en 12 åring veie? Ca. 160


Gjest1234567890

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rundt 40-45 kg. 70 kg er overvekt for en 12-åring på 160 cm!

Anonymkode: 887a2...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Rundt 40-45 kg. 70 kg er overvekt for en 12-åring på 160 cm!

Anonymkode: 887a2...d04

En 12-åring kan gjerne ha valpefett. Husk at dette er begynnelsen av puberteten. :)

Anonymkode: 8bc33...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En 12-åring kan gjerne ha valpefett. Husk at dette er begynnelsen av puberteten. :)

Anonymkode: 8bc33...20c

70 kg 160 er ikke noe en bør veie som 12 åring. 40-50 kg er normalt. 20 kg over dette er ikke valpefett 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring kan gjerne ha valpefett. Husk at dette er begynnelsen av puberteten. :)

Anonymkode: 8bc33...20c

En 12-åring har ikke 30 kg "valpefett"

Anonymkode: 887a2...d04

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 160cm og veide 55 kilo. Jeg er jente. Var godt i gang med puberteten, hadde fått pupper og hofter. Har holdt samme vekten stabil siden og er 19 år nå. Sluttet å vokse i høyden på den alderen.

Anonymkode: 968e2...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

En 12-åring har ikke 30 kg "valpefett"

Anonymkode: 887a2...d04

Mange gutter er litt lubne i den alderen. Bare spør helsesøster o.l.

Anonymkode: 8bc33...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RoH said:

70 kg 160 er ikke noe en bør veie som 12 åring. 40-50 kg er normalt. 20 kg over dette er ikke valpefett 

Joda, man kan gjerne ha litt ekstra i den alderen. Især gutter har det.

Anonymkode: 8bc33...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det også kommer litt an på hvor utviklet 12-åringen er. Da jeg var 12 år var jeg mer eller mindre ferdig med både pubertet og vekst, og var like lang og tung som da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. 

Antar at en som er 160 cm kort, uavhengig av om det er jente eller gutt, ikke har kommet like langt. 

Anonymkode: a68b9...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det blir flere og flere overvektige her i landet med tanke på manges holdninger til vekt. "Neida, det er bare valpefett", "det er puberteten, la de få spise den posen med potetgull", "viser percentilen overvekt? Det må være noe feil med grafen", "er du sliten etter skolen? Jeg skal finne noe godt til deg".

OSV..!

Anonymkode: 887a2...d04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring kan gjerne ha valpefett. Husk at dette er begynnelsen av puberteten. :)

Anonymkode: 8bc33...20c

Med 160 cm og 70 kg er langt forbi valpefett. Det er overvekt uansett alder. 70 kg er matchvekt, normakvekt, på en som er ca 175 høy.

Anonymkode: 6a41d...889

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med 160 cm og 70 kg er langt forbi valpefett. Det er overvekt uansett alder. 70 kg er matchvekt, normakvekt, på en som er ca 175 høy.

Anonymkode: 6a41d...889

Helt enig! Jeg er 164 og 74 kg, voksen. Jeg veier for mye og jobber for å gå ned. Slutt å unnskylde overvekt som valpefett.

Anonymkode: 6f19c...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 160 og veier 55 kg. er kvinne 22. er det mye da?? 

Anonymkode: fc498...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er 160 og veier 55 kg. er kvinne 22. er det mye da?? 

Anonymkode: fc498...439

Nei, du er normalvektig.

Anonymkode: 968e2...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en være normalvektig, altså være innenfor normal BMI men likevel se overvektig ut? 

Jeg er 157 og veier 57 kilo. Gikk opp 7 kilo det siste året og ser forferdelig ut på feriebildene

Anonymkode: 10efb...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 12-åring kan gjerne ha valpefett. Husk at dette er begynnelsen av puberteten. :)

Anonymkode: 8bc33...20c

Det er lenge siden man kalte det for "valpefett".
Faktisk er det en myte..
Er få barn som vokser "valpefettet" av seg, er faktisk mer sannsynlig at barna blir å slite med overvekt i voksen alder.

De jeg kjenner som foreldrene så fint sa "Ja, men det er jo valpefett, ungen min vokser det av seg!" -Vel, de er 30 idag og har fremdeles dette "valpefettet" og større er de blitt :)
Mange barn idag sitter i tillegg mye mer i ro enn hva de gjorde for 10-20år siden, er mange barn som sliter med overvekt. De barna som sliter med overvekt, har gjerne foreldre som også er noe "tyngre".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år er en alder der vekt og høyde varierer enormt blant jenter. Normalitetsspekteret her er stort. Min 12-åring er liten - 146 cm og 34 kg. Hun går i klasse med et par som er mindre enn henne, og flere som er 20 cm høyere og veier 20 kg mer enn henne. Alt dette er normalt. 

BMI skalaen er annerledes for barn, så overvekt begynner på 22. 

image.thumb.png.07a83e48aeaa89377bb8007b59e3a534.png

Anonymkode: 62f63...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 157 og veier 47 kg. Har ganske store pupper og former, og nærmer meg 40 år, en 12 åring i starten av puberteten ville vært ganske stor om han/hun veide 70kg. Jeg vil tippe mellom 37-55 er vanlig, alt etter hvor utviklet barnet er. 

Anonymkode: 4a837...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpefett? Vi var 5 søsken. 3 slanke, 2 lubne som barn. Idag er de 2 lubne fortsatt lubne, den ene slanke har blitt lubben og vi to siste som var slanke da er slanke nå

Anonymkode: 5515f...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...