Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har lenge gått å tenkt på en ting og lurt på om jeg er alene om det eller om vi er flere? Jeg er vanligvis ei veldig konfliktsky dame. Jeg kan til tider la meg utnytte uten å si ifra og tenker bare "det får gå for denne gang. Men neste gang sier jeg ifra". Det kan være noen som har spurt meg om tjenester uten å gi meg noe igjen m for eksempel kjøring uten å gi meg bensin penger. Jeg er litt for snill fordi jeg er redd for å skape dårlig stemning hvis jeg sier "skulle du ikke gi meg bensin penger da?" Det sitter så langt inne. Men hvis slikt skjer rett før jeg får mensen er jeg ikke sen med å fortelle hvor skapet skal stå. Da kan jeg plutselig begynne å ramse opp de gangene vedkommende har utnytta meg eller vært frekk mot meg eller noe før. Jeg fyrer løs som en rakett. Og det ender gjerne med at jeg mister venner eller at de trekker seg mer unna meg. PMS er en kjip ting som har mange ulemper og plager. Jeg liker det ikke. Men jeg har noen ganger lurt på om jeg trenger det for å beskytte meg selv. Hvis jeg aldri hadde hatt det så hadde jeg vel bare vært dumsnill hele tiden, finni meg i alt og aldri satt ned foten for noen. Det er akkurat som det gir meg ett puff. Vanligvis kan jeg bli irritert inni meg men sier ingenting selv om jeg har lyst. I håp om at den andre skal skjønne at jeg er sur uten å si noe. Men så fort jeg skal ha uka så setter jeg virkelig folk på plass. Og det er akkurat som de får ett sjokk hver gang fordi jeg plutselig tåler mindre enn jeg pleier. Sannheten er at jeg egentlig aldri godter det men er flinkere til å bite tennene sammen de tre ukene jeg ikke er hormonell. Er det flere som har det slik? 5
T-Rex Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, Poiz3n said: Javel, og hvordan kan du påstå det? Det at jeg har vært kraftig plaget av PMS, og ikke opplevde det på samme måte som deg. Vi får se om du får støtte. Jeg tror ikke det. Endret 24. juli 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Er nok bare deg. Verken meg eller venninne mine har noen forandringer what so ever rundt menstrasjon. En tilgjort greie som folk bruker som unnskyldning tror jeg. Anonymkode: 3ed52...8d6
Pal Fungi Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Dette kan nok variere fra person til person. Jeg bruker å få litt kortere lunte enn ellers under den perioden av syklusen. 3
Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, T-Rex skrev: Det at jeg har vært kraftig plaget av PMS, og ikke opplevde det på samme måte som deg. Vi får se om du får støtte. Jeg tror ikke det. javel, men det betyr ikke at du kan svare for alle andre av den grunn. Får støtte? Så det er feil å si ifra når man blir tråkka på da eller? Jeg kunne bare ønske jeg var like tøff ellers og.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er på samme måte. Vel jeg blir ofte ekstra irritabel og snarsint i uken før mensen. Jeg er en ganske konfliktsky, beskjeden person sånn generelt, men om jeg er ekstra grinete en dag pga f.eks hormon svingninger eller dårlig søvn, får jeg mindre filter og sperrer. Anonymkode: 7a35e...7a6 2
T-Rex Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, Poiz3n said: javel, men det betyr ikke at du kan svare for alle andre av den grunn. Får støtte? Så det er feil å si ifra når man blir tråkka på da eller? Jeg kunne bare ønske jeg var like tøff ellers og. Da må du jobbe med det. Hvis du føler at du kan si fra under PMS, og ellers ikke, har du det jo i deg. Du må bare slippe det løs.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Kjenner meg igjen! Befriende å ikke være så forbanna snill heme tiden! Anonymkode: 6fb34...39a 2
Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #11 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok bare deg. Verken meg eller venninne mine har noen forandringer what so ever rundt menstrasjon. En tilgjort greie som folk bruker som unnskyldning tror jeg. Anonymkode: 3ed52...8d6 Er ikke mye tilgjort her. Noen skylder på det ja. Men jeg har som regel aldri angra på det og bedt om unnskyldning etter det har gått over heller. For jeg har som regel tenkt at det var rett av meg å reagere sånn uansett, men at jeg er alt for snill ellers.
Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2018 8 timer siden, T-Rex skrev: Da må du jobbe med det. Hvis du føler at du kan si fra under PMS, og ellers ikke, har du det jo i deg. Du må bare slippe det løs. jepp, må nok det
T-Rex Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 Just now, Poiz3n said: jepp, må nok det Kampsport kan hjelpe. Bare et tips. 1
Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på samme måte. Vel jeg blir ofte ekstra irritabel og snarsint i uken før mensen. Jeg er en ganske konfliktsky, beskjeden person sånn generelt, men om jeg er ekstra grinete en dag pga f.eks hormon svingninger eller dårlig søvn, får jeg mindre filter og sperrer. Anonymkode: 7a35e...7a6 Godt det ikke bare er meg. Kanskje vi må øve oss på å si mer ifra ellers og så folk ikke blir så paff de gangene vi tør å forsvare oss selv 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 Jeg sliter også med PMS og kan få veldig kraftige humørsvinginger og masse følelser i alle retninger i dagene før mensen. Når jeg var sammen med eksen kunne jeg f.eks. skjelle ham ut for alt jeg var misfornøyd med i forholdet og fikk ofte tanker om å slå opp på flekken, og når jeg hadde en jobb jeg mistrivdes i kunne jeg plutselig få en innskytelse om å gå rett til sjefen å levere oppsigelsen. Har faktisk også hatt selvmordstanker ifm PMS. Det jeg imidlertid har oppdaget er at selv om følelsene jeg har før mensen ofte er overdrevet dramatiske og jeg får et behov for å gjøre drastiske ting, så er de også uttrykk for reelle følelser. Det er bare at følelsene blir så himla forsterket. Til de som avfeier PMS som et konstruert problem, så vil jeg bare si at det definitivt er et reelt fenomen for noen. Jeg var i et usunt forhold og hadde en jobb som ikke var bra for meg, og PMS'en brakte bare med seg en forsterket handlekraft og trang til å gjøre noe med det. Sier ikke at man skal følge alle innskytelsene man får i disse periodene, men jeg mener helt klart man må ta følelsene på alvor. Jeg tror likevel det er bedre å jobbe med dette på permanent basis og ikke vente til alt eksploderer i dagene før mensen. Jeg er litt som deg, ts, på den måten at jeg ofte går å holder inne ting. Tror ikke dette er sunt i det lange løp, og jeg jobber også med å bli i stand til å ta opp ting på en konstruktiv og saklig måte når problemene oppstår i stedet for å gå å gnage på ting til det smeller. Tror det kan virke skremmende på mange når ellers balanserte mennesker plutselig får store følelsesutbrudd (sier ikke at det er slik med deg dog), og at man ved å holde på slik kan støte mange fra seg. Anonymkode: c80e9...c81 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 Kanskje du bør jobbe med konfliktskyheten din, så slipper du å lage unnskyldninger for å "stå opp for deg selv" en gang i måneden. Anonymkode: 161f7...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med PMS og kan få veldig kraftige humørsvinginger og masse følelser i alle retninger i dagene før mensen. Når jeg var sammen med eksen kunne jeg f.eks. skjelle ham ut for alt jeg var misfornøyd med i forholdet og fikk ofte tanker om å slå opp på flekken, og når jeg hadde en jobb jeg mistrivdes i kunne jeg plutselig få en innskytelse om å gå rett til sjefen å levere oppsigelsen. Har faktisk også hatt selvmordstanker ifm PMS. Det jeg imidlertid har oppdaget er at selv om følelsene jeg har før mensen ofte er overdrevet dramatiske og jeg får et behov for å gjøre drastiske ting, så er de også uttrykk for reelle følelser. Det er bare at følelsene blir så himla forsterket. Til de som avfeier PMS som et konstruert problem, så vil jeg bare si at det definitivt er et reelt fenomen for noen. Jeg var i et usunt forhold og hadde en jobb som ikke var bra for meg, og PMS'en brakte bare med seg en forsterket handlekraft og trang til å gjøre noe med det. Sier ikke at man skal følge alle innskytelsene man får i disse periodene, men jeg mener helt klart man må ta følelsene på alvor. Jeg tror likevel det er bedre å jobbe med dette på permanent basis og ikke vente til alt eksploderer i dagene før mensen. Jeg er litt som deg, ts, på den måten at jeg ofte går å holder inne ting. Tror ikke dette er sunt i det lange løp, og jeg jobber også med å bli i stand til å ta opp ting på en konstruktiv og saklig måte når problemene oppstår i stedet for å gå å gnage på ting til det smeller. Tror det kan virke skremmende på mange når ellers balanserte mennesker plutselig får store følelsesutbrudd (sier ikke at det er slik med deg dog), og at man ved å holde på slik kan støte mange fra seg. Anonymkode: c80e9...c81 Jeg og! Hadde en skikkelig dårlig dag på jobb, og jeg tenker jeg må finne en ny jobb - jeg takler ikke dette. Jeg fikk altså ikke gjøre min vanlige arbeidsoppgave og måtte gjøre noe annet som virkelig er drittarbeid og jeg har prøvd å forholde meg rolig og ikke klikke på noen. Tidligere i arbeidsforholdet gjorde jeg noe som ikke var bra nok eller vi misforsto hverandre og jeg holdt på å gråte. For rundt 3 år siden hadde jeg en periode der jeg ifm hver mens ville dø og jeg var veldig nær ved å bare gjøre slutt på alt. Skummelt. Jævla livmor, vekk med den. Jeg HATER mensen og PMS. Mensen kom i dag og selv om det ikke blør så mye kommer jeg nå til å måtte forholde meg til smerter i klitoris de to neste dagene. Anonymkode: a1a96...1fe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok bare deg. Verken meg eller venninne mine har noen forandringer what so ever rundt menstrasjon. En tilgjort greie som folk bruker som unnskyldning tror jeg. Anonymkode: 3ed52...8d6 Er ikke tilgjort å ha alvor pms,jeg har der og det er pyton!!!!!! Anonymkode: 544e6...337 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 Jeg kjenner meg godt igjen. PMS påvirket meg på helt sinnsyke måter, ikke nok med at jeg hadde en del kortere lunte og plutselig turte å si ifra (konfliktsky og people's pleaser til vanlig), men jeg sleit utrolig mye med selvmordstanker og at jeg ble skikkelig deprimert. Ble dermed satt på p-piller ganske tidlig for å hoppe over hele mensen og sliter heldigvis ikke med dette nå og har ikke gjort det på flere år 🙌 Men for noen måneder siden byttet jeg p-pillemerke og den korte lunta har kommet litt tilbake, faktisk. Har skikkelig humørsvingninger uka før jeg skal ha mensen, selv om jeg hopper over. Hadde det ikke vært for at jeg ikke tålte Yasmin p-piller, så hadde jeg fortsatt på de og ikke hatt noen problemer med det enda. Anonymkode: 31553...ca5
Poiz3n Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #20 Skrevet 24. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg godt igjen. PMS påvirket meg på helt sinnsyke måter, ikke nok med at jeg hadde en del kortere lunte og plutselig turte å si ifra (konfliktsky og people's pleaser til vanlig), men jeg sleit utrolig mye med selvmordstanker og at jeg ble skikkelig deprimert. Ble dermed satt på p-piller ganske tidlig for å hoppe over hele mensen og sliter heldigvis ikke med dette nå og har ikke gjort det på flere år 🙌 Men for noen måneder siden byttet jeg p-pillemerke og den korte lunta har kommet litt tilbake, faktisk. Har skikkelig humørsvingninger uka før jeg skal ha mensen, selv om jeg hopper over. Hadde det ikke vært for at jeg ikke tålte Yasmin p-piller, så hadde jeg fortsatt på de og ikke hatt noen problemer med det enda. Anonymkode: 31553...ca5 Er de jeg går på. Men trur ikke man blir kvitt det. husker jeg krangla med xn hver gang jeg hadde pms, men han skjønte ikke at han bare skulle la meg være i fred og respekterte ikke at jeg var hormonell. han tvinga meg til å fortsette å diskutere mens jeg var irriotert. Og til slutt gjorde han det slutt pga det. Hvis mannfolk skal fonne ei dame som ikke har pms da må de finne noen som mangler de kvinnelige hormonene eller ei som er over overgangsalder. ellers må de være single livet ut. De må på en måte skjønne at ikke vi er oss selv da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå