Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, bondekone skrev:
 

3 DPO

 i dag måtte jeg gå hjem fra jobb fordi jeg var så dårlig. Skikkelig hodepine med påfølgende kvalme. Selvsagt er det da mange som kommer med kommentarer som «å,du er vel gravid ja». 🙄 

Sliter en del med hvilke medisiner jeg kan bruke når jeg er dårlig. (Er det med jevne mellomrom). Kommer av spenningsmigrene, og eneste som har hjulpet til nå er ibux, og det har jeg ikke turt å bruke. Likevel blir jeg helt desperat, for det er så vondt! Nå er det spesielt kjipt når jeg ikke tror jeg er gravid heller, og dermed en del vanskeligere å «motivere» meg til å holde meg unna. 

Iallefall så innser jeg at det ikke kan være særlig positivt for et eventuelt foster at jeg har så vondt heller. Fant ut at vimovo har en mindre andel av NCAID's enn ibux, så derfor testet jeg det nå. Tenker at en tbl skal mye til for å forårsake SA eller ikke graviditet, og på pakningsvedlegget står det at det ikke skal brukes i siste trimester, men står senere at det ikke bør brukes når det er vanskelig å bli gravid. Men dette handler jo mer om langtidsbruk og i større mengder enn 1 tbl. 

 

1 tbl hår nok helt fint! Jeg sliter med det samme og legen skrev faktisk ut paralgin forte til bruk i DPO land. Det er visstnok mer anbefalt enn nsaids.. Men der virket ikke like godt da. Tok bare toppen.

Men skal sies at jeg tok Ibux to ganger under lutealfasen når denne spiren ble unnfanget. Hadde ingen tanker om at jeg kunne være gravid.

Festlig med slike kommentarer 🙄😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

1 tbl hår nok helt fint! Jeg sliter med det samme og legen skrev faktisk ut paralgin forte til bruk i DPO land. Det er visstnok mer anbefalt enn nsaids.. Men der virket ikke like godt da. Tok bare toppen.

Men skal sies at jeg tok Ibux to ganger under lutealfasen når denne spiren ble unnfanget. Hadde ingen tanker om at jeg kunne være gravid.

Festlig med slike kommentarer 🙄😬

Ja,paralgin blir jeg enda dårligere av. Men ble litt beroliget av det du sa nå! Tror at når jeg har en positiv test vil det virkelig sitte langt inne å ta noe, men frem til da,og spesielt siden dette drøyer, er det bedre å heller ta noe,fremfor å bli så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:
 

Ja,paralgin blir jeg enda dårligere av. Men ble litt beroliget av det du sa nå! Tror at når jeg har en positiv test vil det virkelig sitte langt inne å ta noe, men frem til da,og spesielt siden dette drøyer, er det bedre å heller ta noe,fremfor å bli så dårlig. 

Hos meg er det også hormonelt betinget. Er det det hos deg? Jeg var nesten ikke plaget første svangerskap og har ikke vert plaget til nå. Sikkert pga det ikke svinger hele tiden når man er gravid men heller en jevn økning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hos meg er det også hormonelt betinget. Er det det hos deg? Jeg var nesten ikke plaget første svangerskap og har ikke vert plaget til nå. Sikkert pga det ikke svinger hele tiden når man er gravid men heller en jevn økning :)

Nei,er ren spenning i nakkeregionen. Går til fysio for det, men generelt lite effekt😊 men hørt mange sier det samme,er nok som du sier at det ikke svinger som i vanlig syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:
 

Nei,er ren spenning i nakkeregionen. Går til fysio for det, men generelt lite effekt😊 men hørt mange sier det samme,er nok som du sier at det ikke svinger som i vanlig syklus!

Håper det går fint i et kommende svangerskap med nakken din også :) harhar du prøvd akupunktur? Jeg har har god effekt av det med stramme muskler i rygg og skuldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Håper det går fint i et kommende svangerskap med nakken din også :) harhar du prøvd akupunktur? Jeg har har god effekt av det med stramme muskler i rygg og skuldre. 

Har ikke gjort det enda,men fysio ville teste det ut fremover! Håper det kan gi effekt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, bondekone skrev:
 

Har ikke gjort det enda,men fysio ville teste det ut fremover! Håper det kan gi effekt😊

Satser på det hjelper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

ingenting som er annerledes enn andre sykluser. De velkjente murringene kom i går (dog var de en periode veldig sterke!) Puppene er veldig vekslende i ømmhet. har ingen tro på at det kan være noe.🙄 Tidligere syklus har jeg kjent på livmorhalsen velsig mye,men jeg gidde faktisk ikke nå. Ble så utrolig stresset g frustrert av det. Jeg føler meg rett og slett så mentalt innstilt på at vi må ha hjelp, at jeg ikke gidder å bruke energi på å tro det gikk denne ganga. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

og der begynte spottingen🙄 veldig forberedt på dette. Det er nesten så jeg er blitt litt apatisk til det hele.

Periodevis slår det meg litt at jeg burde være mer ute av meg enn jeg er. Vil jeg det ikke nok liksom? Er jeg ikke klar for det? Har det bare vært en romantisk forestilling om hvor koselig det vil bli med et barn? Ser så mange andre som er helt ute av seg, og blir sønderknust hver gang mens kommer. Jeg er ikke der. Jeg har liksom så lite følelser for det hele, at all. Og det skremmer meg faktisk litt. 

Tror nok at jeg blokkerer ute mer enn jeg tror. Etter timen denne uka ser jeg kanskje for meg at det synker mer inn. Samtidig tror jeg det har vært lurt. Jeg har fortsatt livet mitt, selv om jeg hver mnd håper at denne mnd kan bli mnd vi må snu om på ting. Litt ubevisst tror jeg at hjernen min har vært ganske fornuftig i det hele. 

Misforstå meg rett, jeg blir fortsatt trist når mensen kommer, og jeg blir fortsatt sentimental når jeg ser andre barn eller hører om andres graviditeter. Jeg bare føler jeg burde føle mer, om dere skjønner🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Man skjermer seg selv mot de største forhåpningene for det er så tøft med nederlaget om man har hatt et sterkt håp. 

Og etter litt tid blir man litt sånn: det går ikke denne mnd heller! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg forstår deg godt. Man skjermer seg selv mot de største forhåpningene for det er så tøft med nederlaget om man har hatt et sterkt håp. 

Og etter litt tid blir man litt sånn: det går ikke denne mnd heller! 

Du har nok helt rett! Litt ubevisst tror jeg det har skjedd, og det er jo isåfall fornuftig. Spent på timen, føles som et nytt kapittel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:
 

Du har nok helt rett! Litt ubevisst tror jeg det har skjedd, og det er jo isåfall fornuftig. Spent på timen, føles som et nytt kapittel😊

Det var slik det var før meg i hvertfall og jeg hadde jo vert gravid før. Så jeg prøvde jo egentlig å holde meg fast i den tanken. 

Føler nok mye mer på det om det er første gang. 

Blir spennende med timen! Var det på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Det var slik det var før meg i hvertfall og jeg hadde jo vert gravid før. Så jeg prøvde jo egentlig å holde meg fast i den tanken. 

Føler nok mye mer på det om det er første gang. 

Blir spennende med timen! Var det på fredag?

Til onsdag er timen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste prøvene at det ikke er noe feil med oss, i det hele tatt. På mange måter hadde det vært godt om det var noe, så man f.eks kunne tatt medisiner e.l, men er jo selvsagt godt å vite at alt er i orden.😊 

Men, vi fikk henvisning til IVF, men i mellomtiden skal vi prøve letrozol for å stimulere til dobbel eggløsning. Litt skunmelt siden det gir større sjangse for flerlinger, men det var vist ikke så ofte. Skal ta ultralyd i forkant for å se mengden egg som kommer etter medisinene er tatt. 

Så, litt mer motivasjon for at vi klarer det selv da 😊 håper virkelig vi slipper IVF, men samtidig er det godt å vite at det ligger der fremme om dette ikke går😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint å høre at alt er bra med dere ❤ Selv om jeg skjønner hva du mener med at det hadde vært fint hvis det var noe som kunne fikses også. Men da får dere det sikkert snart til! Noen bruker bare litt lenger tid. Spennende med dobbel eggløsning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pupsilure skrev:
 

Så fint å høre at alt er bra med dere ❤ Selv om jeg skjønner hva du mener med at det hadde vært fint hvis det var noe som kunne fikses også. Men da får dere det sikkert snart til! Noen bruker bare litt lenger tid. Spennende med dobbel eggløsning! :)

Ja det er jo det. Og det er jo faktisk mange som bruker et år, og så får de det til da. Begge roet seg litt ned på det, da er det liksom ikke noem grunn for at det ikke skal gå, og vi begynner litt på scratch igjen. Ja, blir spennende med medisin, bli jo en del større sjanse for en graviditet når det kan slippes 2-3 egg istedet for 1! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre da! Og selv om jeg håper dere klarer det selv er det jo fint henvisningen til IVF er sendt! Så står det ikke på den :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Så godt å høre da! Og selv om jeg håper dere klarer det selv er det jo fint henvisningen til IVF er sendt! Så står det ikke på den :)

 

Ja, da har vi liksom det der fremme om det ikke går. Og da er det jo en god sjanse for at jeg faktisk er gravid innen en viss tid, enten på egen hånd, eller med hjelp😊 men hjelpen er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...