Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

Dette var dumt:( men du virker jo innstilt på det selv. 

Jeg syntes det var ganske tøft å gå over året for då vi begynte å prøve. Jeg ble jo faktisk gravid to ganger det året, men ingen baby. Det er jammen meg tøft å ønske seg barn men ikke få det til! 

Når er det dere har time i høst? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Dette var dumt:( men du virker jo innstilt på det selv. 

Jeg syntes det var ganske tøft å gå over året for då vi begynte å prøve. Jeg ble jo faktisk gravid to ganger det året, men ingen baby. Det er jammen meg tøft å ønske seg barn men ikke få det til! 

Når er det dere har time i høst? ❤

Dette året har liksom vært så rart. De første mnd ble jeg skuffet, men mer enn slik skuffelse samtidig som enorm spenning, mtp at alt var så nytt. Når vi bikket 6 mnd begynte håpet å glippe mer, men tenkte at jeg kom til å være gravid før et år. Nå er det bare bånn i bøtta. Ser ingen grunn til å tro det kommer til å skje noe nå, det bikket veldig når vi kom over året som du sier. Nå ligger alt så tilrette, jeg bli ferdig med videreutdanningen før barnet kommer og alt. Men så skjer jo ingenting. Timen er midt i oktober, midt i neste lutealfase. 

Æsj altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bondekone skrev:

Dette året har liksom vært så rart. De første mnd ble jeg skuffet, men mer enn slik skuffelse samtidig som enorm spenning, mtp at alt var så nytt. Når vi bikket 6 mnd begynte håpet å glippe mer, men tenkte at jeg kom til å være gravid før et år. Nå er det bare bånn i bøtta. Ser ingen grunn til å tro det kommer til å skje noe nå, det bikket veldig når vi kom over året som du sier. Nå ligger alt så tilrette, jeg bli ferdig med videreutdanningen før barnet kommer og alt. Men så skjer jo ingenting. Timen er midt i oktober, midt i neste lutealfase. 

Æsj altså. 

Ok, en pp til før dere blir vurdert da altså. Det er jo levelig. Håper det er noe som er enkelt å hjelpe med. 

Man hører jo liksom at de aller fleste blir gravide innen 1 år så er ikke så rart man biter seg fast i akkurat det. En venninne som måtte gjennom ivf sa hun så på barnet vårt og tenkte at hun kunne hatt et barn på samme alder om de hadde fått det til selv når de startet å prøve.  Man ser folk får barn over alt. Her inne i forumet, og ikke minst på Facebook. Man blir liksom påminnet det hele tiden at man ikke får det til. 

Jeg følte meg mislykket som kvinne. Jeg ble jo gravid, men at jeg ikke en gang skulle klare å holde på en graviditet.. fastlegen min sa da at vi kvinner, når vi først ønsker oss barn blir ønsket så utrolig sterkt. Det er mer i det enn at man vil ha en familie, det er noe biologisk også. Syntes det var litt fint å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ok, en pp til før dere blir vurdert da altså. Det er jo levelig. Håper det er noe som er enkelt å hjelpe med. 

Man hører jo liksom at de aller fleste blir gravide innen 1 år så er ikke så rart man biter seg fast i akkurat det. En venninne som måtte gjennom ivf sa hun så på barnet vårt og tenkte at hun kunne hatt et barn på samme alder om de hadde fått det til selv når de startet å prøve.  Man ser folk får barn over alt. Her inne i forumet, og ikke minst på Facebook. Man blir liksom påminnet det hele tiden at man ikke får det til. 

Jeg følte meg mislykket som kvinne. Jeg ble jo gravid, men at jeg ikke en gang skulle klare å holde på en graviditet.. fastlegen min sa da at vi kvinner, når vi først ønsker oss barn blir ønsket så utrolig sterkt. Det er mer i det enn at man vil ha en familie, det er noe biologisk også. Syntes det var litt fint å tenke på. 

Det var veldig fint å tenke på❤ har kjent mye på det samme. På den tiden vi har prøvd har to veldig nære blitt gravide og fått barn, og når de begge ble gravide, tenkte jeg at det var så koselig, for mest sannsynlig ville vi gå noe gravid isammen. Nå har begge født, så det ble ikke noe. Nå er en 3. Vennine gravid, og jeg har så lyst å kunne gå gravid sammen og få jevngamle barn. 

Tror det er litt med det du sier og. Mannen er litt mer avholden til det hele. Han har vært flink å tenkt mer at det skjer når det skjer, og at det på mange måter har vært greit at det tok litt tid, mtp at jeg har studert litt igjen og dermed rekker å bli ferdig.jeg har ikke klart å tenke så rasjonelt i det hele tatt. Når vi først var klare for å bli gravide, ble jeg så veldig klst med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bondekone skrev:

Det var veldig fint å tenke på❤ har kjent mye på det samme. På den tiden vi har prøvd har to veldig nære blitt gravide og fått barn, og når de begge ble gravide, tenkte jeg at det var så koselig, for mest sannsynlig ville vi gå noe gravid isammen. Nå har begge født, så det ble ikke noe. Nå er en 3. Vennine gravid, og jeg har så lyst å kunne gå gravid sammen og få jevngamle barn. 

Tror det er litt med det du sier og. Mannen er litt mer avholden til det hele. Han har vært flink å tenkt mer at det skjer når det skjer, og at det på mange måter har vært greit at det tok litt tid, mtp at jeg har studert litt igjen og dermed rekker å bli ferdig.jeg har ikke klart å tenke så rasjonelt i det hele tatt. Når vi først var klare for å bli gravide, ble jeg så veldig klst med en gang. 

Sånn har mannen her også vert. Det er nok en mannegreie 🙈 

Sårt når venninner blir gravide og føder før man selv er gravid.. vet de om at dere prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Sånn har mannen her også vert. Det er nok en mannegreie 🙈 

Sårt når venninner blir gravide og føder før man selv er gravid.. vet de om at dere prøver?

Ja, eller ikke hun siste. Et av de begynte delvis å prøve siden vi hadde begynt å prøve, og da hadde de så lyst å få en unge til som kunne være ca like gammel... så ja.har ellers vært veldig åpen om det, så flere venner og kollegaer vet det. Og det har vært veldig godt kjenner jeg❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, eller ikke hun siste. Et av de begynte delvis å prøve siden vi hadde begynt å prøve, og da hadde de så lyst å få en unge til som kunne være ca like gammel... så ja.har ellers vært veldig åpen om det, så flere venner og kollegaer vet det. Og det har vært veldig godt kjenner jeg❤

Ja, er mye bedre å være åpen om det. Litt enklere å få støtte da ❤ og så er der jo mange som sliter med det. Så er man åpen bidrar man også til mer åpenhet 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ja, er mye bedre å være åpen om det. Litt enklere å få støtte da ❤ og så er der jo mange som sliter med det. Så er man åpen bidrar man også til mer åpenhet 👌

Ja, det har vi og innsett. Jeg vil bidra til at folk forstår at det absolutt ikke er så vanlig å bli gravide på første forsøk! Har dere vært åpen om deres situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, det har vi og innsett. Jeg vil bidra til at folk forstår at det absolutt ikke er så vanlig å bli gravide på første forsøk! Har dere vært åpen om deres situasjon? 

Ja. Har fått mye spørsmål om når nummer to kommer. Da har jeg sagt at vi har mistet to ganger det siste året og de blir som regel da tause.. 🙄

Ellers vet alle kollegaer og de fleste venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ja. Har fått mye spørsmål om når nummer to kommer. Da har jeg sagt at vi har mistet to ganger det siste året og de blir som regel da tause.. 🙄

Ellers vet alle kollegaer og de fleste venner.

Ikke sant. Er slik reaksjonen fort blir her og. Da har det vært bedre syns jeg å være på forkant. Før alt for mange spør for mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Ikke sant. Er slik reaksjonen fort blir her og. Da har det vært bedre syns jeg å være på forkant. Før alt for mange spør for mye! 

Ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bondekone skrev:

Det var veldig fint å tenke på❤ har kjent mye på det samme. På den tiden vi har prøvd har to veldig nære blitt gravide og fått barn, og når de begge ble gravide, tenkte jeg at det var så koselig, for mest sannsynlig ville vi gå noe gravid isammen. Nå har begge født, så det ble ikke noe. Nå er en 3. Vennine gravid, og jeg har så lyst å kunne gå gravid sammen og få jevngamle barn. 

Tror det er litt med det du sier og. Mannen er litt mer avholden til det hele. Han har vært flink å tenkt mer at det skjer når det skjer, og at det på mange måter har vært greit at det tok litt tid, mtp at jeg har studert litt igjen og dermed rekker å bli ferdig.jeg har ikke klart å tenke så rasjonelt i det hele tatt. Når vi først var klare for å bli gravide, ble jeg så veldig klst med en gang. 

Veldig trist at det ikke ble noe denne perioden heller.

Vil ellers bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Gjennom min periode som prøver er det flere venninner som har blitt gravide og fått barn. Ei til og med to ganger. Barna vokser og er blitt flere år gamle, og her sitter jeg enda. Har også kjent på det ønske om å gå gravide sammen. Nå er nok ei nær venninne gravid, allerede ca 14-15 uker. Håper drt blir noe av å gå gravid sammen med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Butter skrev:

Veldig trist at det ikke ble noe denne perioden heller.

Vil ellers bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Gjennom min periode som prøver er det flere venninner som har blitt gravide og fått barn. Ei til og med to ganger. Barna vokser og er blitt flere år gamle, og her sitter jeg enda. Har også kjent på det ønske om å gå gravide sammen. Nå er nok ei nær venninne gravid, allerede ca 14-15 uker. Håper drt blir noe av å gå gravid sammen med henne. 

Får virkelig håpe dere får det til nå! Høres så utrolig koselig å gå gravid samtidig som venninner❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.9.2018 den 21.43, bondekone skrev:

Får virkelig håpe dere får det til nå! Høres så utrolig koselig å gå gravid samtidig som venninner❤ 

Takk. Ja, det er min drøm. Men ikke minst å ha permosjonstiden sammen. Ta med barnevogn og kunne sette seg sammen på dagtid på en cafe, felles trilleturer og ikke minst det felles interesseområde man får. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd 8

EL uka har begynt.forventet eggløsning til helga. I utgangspunktet har jeg hatt EL på dag 14 den siste tiden (som som er til mandag), men sist syklus kom den allerede CD 12, så beregner litt før. 

Regner meg dog ikke fertil før tidligst i morgen, så vi får se. Midt i turnus uke med mye kveldsjobbing, og da er liksom begge så slitne🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bondekone skrev:

cd 8

EL uka har begynt.forventet eggløsning til helga. I utgangspunktet har jeg hatt EL på dag 14 den siste tiden (som som er til mandag), men sist syklus kom den allerede CD 12, så beregner litt før. 

Regner meg dog ikke fertil før tidligst i morgen, så vi får se. Midt i turnus uke med mye kveldsjobbing, og da er liksom begge så slitne🙄 

Er ikke alltid så romantisk å lage et nytt menneske nei 🙄 

Med nr 1 var vi jo heldige og det klaffet på første mnd. Da ble det lagt inn rikelig med aksjer 😂 

Før første SA gjorde det det også men så dabbet det av. Den mnd jeg ble gravid nå hadde vi sex to ganger 😂 mannen trodde ikke på meg når jeg sa jeg var gravid 😂😂 

Håper dere får lagt inn noen aksjer likevel til tross for mye jobbing ✌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, lillemeg90 skrev:

Er ikke alltid så romantisk å lage et nytt menneske nei 🙄 

Med nr 1 var vi jo heldige og det klaffet på første mnd. Da ble det lagt inn rikelig med aksjer 😂 

Før første SA gjorde det det også men så dabbet det av. Den mnd jeg ble gravid nå hadde vi sex to ganger 😂 mannen trodde ikke på meg når jeg sa jeg var gravid 😂😂 

Håper dere får lagt inn noen aksjer likevel til tross for mye jobbing ✌

Du, nei, romantikk rundt EL er det lite av😂 skal dog sies at det er sjeldent det ender med pliktsex (for vår del er det jo ikke noe lurt å ha sex alt for ofte, så da blir det ikke for mye stress)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 1

Da kom tempstigning i dag, så da begynner vi ventingen😛 dvs, jeg fikk ikke tempet i går, så vet jo ikke hvordan tempen var da, men alt tyder på at EL var i går. Plutselige smerter i høyre eggstokk, pupper som ble ømmere og skikkelig EL slim. Så tror det skjedde i går. 

Det vil si at jeg er 11 Dpo når vi skal til gynekolog, og bør dermed vite om jeg er gravid eller ei til da. Så da blir det testing den dagen, om jeg ikke har begynt å spotte før.  Har jo som nevnt tidligere mistet troa på at vi vil klare det selv, så klarer ikke helt å ha troa. Vi får se! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

 i dag måtte jeg gå hjem fra jobb fordi jeg var så dårlig. Skikkelig hodepine med påfølgende kvalme. Selvsagt er det da mange som kommer med kommentarer som «å,du er vel gravid ja». 🙄 

Sliter en del med hvilke medisiner jeg kan bruke når jeg er dårlig. (Er det med jevne mellomrom). Kommer av spenningsmigrene, og eneste som har hjulpet til nå er ibux, og det har jeg ikke turt å bruke. Likevel blir jeg helt desperat, for det er så vondt! Nå er det spesielt kjipt når jeg ikke tror jeg er gravid heller, og dermed en del vanskeligere å «motivere» meg til å holde meg unna. 

Iallefall så innser jeg at det ikke kan være særlig positivt for et eventuelt foster at jeg har så vondt heller. Fant ut at vimovo har en mindre andel av NCAID's enn ibux, så derfor testet jeg det nå. Tenker at en tbl skal mye til for å forårsake SA eller ikke graviditet, og på pakningsvedlegget står det at det ikke skal brukes i siste trimester, men står senere at det ikke bør brukes når det er vanskelig å bli gravid. Men dette handler jo mer om langtidsbruk og i større mengder enn 1 tbl. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...