Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, bondekone skrev:
 

Ja, da har vi liksom det der fremme om det ikke går. Og da er det jo en god sjanse for at jeg faktisk er gravid innen en viss tid, enten på egen hånd, eller med hjelp😊 men hjelpen er der!

Ja, det er fint å tenke på 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKM i dag, men foreløpig ingen mens. Litt styr om den kommer i morgen/overimorgen istedet, da jeg må på UL på dag 9 for å telle antall modne egg etter letrozol. Kommer mens en av de dagene blir dag 9 på lørdag/søndag🙄 

Men temp er uansett falt ned, så syns godt jeg bare kan begynne å blø. Er veldig klar for PP13 nå💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR og PP 13 er i gang💪 vet ikke om jeg kan si jeg har troa enda,men er uansett spent 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bondekone skrev:
 

Da kom TR og PP 13 er i gang💪 vet ikke om jeg kan si jeg har troa enda,men er uansett spent 😊 

Jeg følger spent med på denne prøveperioden! 💪🙋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Jeg følger spent med på denne prøveperioden! 💪🙋

🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bondekone skrev:
 

Da kom TR og PP 13 er i gang💪 vet ikke om jeg kan si jeg har troa enda,men er uansett spent 😊 

Masse lykke til! 🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok første tbl med letrozol i går (tar på kvelden), og i dag er jeg SÅ kvalm og sliten😩😷 føler jeg går og småbrekker meg hele tiden, og sliter med sure oppstøt. Muligens er det tilfeldig etter en heftig helg, men uansett en skikkelig tung mandag😩 godt ikke jeg skal ta letrozol for lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bondekone skrev:
 

Tok første tbl med letrozol i går (tar på kvelden), og i dag er jeg SÅ kvalm og sliten😩😷 føler jeg går og småbrekker meg hele tiden, og sliter med sure oppstøt. Muligens er det tilfeldig etter en heftig helg, men uansett en skikkelig tung mandag😩 godt ikke jeg skal ta letrozol for lenge! 

Var nysgjerrig så søkte det opp i felleskatalogen, ser både kvalme og tretthet er en vanlig bivirkning. Kjipt med slike bivirkninger da.. 

Det brukes til å stimulere eggstokkene om jeg har forstått rett? Ser det egentlig er ment til noe helt annet så sto ikke noe i felleskatalogen om det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Var nysgjerrig så søkte det opp i felleskatalogen, ser både kvalme og tretthet er en vanlig bivirkning. Kjipt med slike bivirkninger da.. 

Det brukes til å stimulere eggstokkene om jeg har forstått rett? Ser det egentlig er ment til noe helt annet så sto ikke noe i felleskatalogen om det 🙈

Ja, vet det er vanlig bivirkning, så derfor jeg valgte å ta det på kvelden😊 ikke sikkert det har så mye å si da, det sitter jo i, men er noe bedre utover dagen😊 er en del svimmel og, er vist vanlig det.

 

Ja er eggløsningstimulering. Dvs jeg har jo EL, men målet er at det kanskje slippes 2 eller 3 egg. Dette er vist ikke sp vanlig med letrozol, så er spent på hvor mange egg som slippes😊 skal på UL for å sjekke det denne uka. Ja, egentlig brukes det innunder behandling av brystkreft, er ikke sp lenge siden de sp effekt av det ved fertilitetsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:
 

Ja, vet det er vanlig bivirkning, så derfor jeg valgte å ta det på kvelden😊 ikke sikkert det har så mye å si da, det sitter jo i, men er noe bedre utover dagen😊 er en del svimmel og, er vist vanlig det.

 

Ja er eggløsningstimulering. Dvs jeg har jo EL, men målet er at det kanskje slippes 2 eller 3 egg. Dette er vist ikke sp vanlig med letrozol, så er spent på hvor mange egg som slippes😊 skal på UL for å sjekke det denne uka. Ja, egentlig brukes det innunder behandling av brystkreft, er ikke sp lenge siden de sp effekt av det ved fertilitetsbehandling.

Blir spennende å se! Håper ikke bivirkningene blir for ille :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere nevnt at vi bevisst er ganske åpne om dette, og flere venner, kollegaer og familie vet det. Men jeg har ikke fått meg til å snakke med mi mor om det. Vi har et greit forhold, men hun har en tendens til å snakke uten å tenke seg om, og generelt litt dårlig på å holde det for seg selv. Alle vi har sagt det til nå, har derimot vært utelukkende positive å snakke med, det har vært godt å fortelle det, og jeg ønsker å bidra til mer åpenhet, så jeg tenkte det bare var meg som uroet meg unødvendig for det.

Så i dag valgte jeg å si det, rett og slett fordi vi kom inn på medisiner, og jeg har vært ganske dårlig disse dagene jeg har tatt letrozol. Er kvalm og mye sure oppstøt. 

Reaksjonen var desverre som jeg var redd for:

- «jeg har tenkt dere har vært alt for stresset til at dere kan bli gravid» (noe som vitner om at det faktisk ble tatt som en selvfølge å vi i det hele tatt ønske å bli gravid, på tross av at vi aldri har snakket om det, OG at det er så jævla kjipt å få høre «du stresser, derfor blir du ikke gravid» frasen) 

-«jeg sleit aldri med å bli gravid, ikke di søster heller» (og det skulle hjelpe fordi?)

-«men hva er grunnen da, har dere sjekket hans kvalitet?» (hva tror du? Det høres jo sykt gøy å gjennomgå en prøverørsprosess, så selvsagt blir alt sjekket. Og ja, før jeg sa det, sa jeg at ALT var sjekket) 

-«har hørt at man blir så dårlig av alle de hormonene» (nei sier du det.)

Alle andre vi snakker om spør med en gang om hvordan VI har der, og hvordan vi takler det. Og det har jo vært mye derfor det har vært godt å snakke om det. Men det var det ikke her da. Det kommer sikkert altså, hun er ikke så fæl som jeg fremstår det her akkurat nå, jeg bare misunner de som har et så nært forhold til mødrene at slikt er helt naturlig å snakke om

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt kjip reaksjon og tilbakemeldinger ja! Spesielt den me at hun og søsteren din ikke har slitt 😬 forstår hva du mener med at hun kanskje ikke tenker før hun snakker.. har du prøvd å tatt det opp med henne at slike kommentarer er sårende?

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Det var litt kjip reaksjon og tilbakemeldinger ja! Spesielt den me at hun og søsteren din ikke har slitt 😬 forstår hva du mener med at hun kanskje ikke tenker før hun snakker.. har du prøvd å tatt det opp med henne at slike kommentarer er sårende?

Nei, det var så tidlig på morgenen, men om det kommer opp senere, vil jeg heller si hvordan det har vært, og at slikt hjelper så lite. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen utrolig fine opplevelser disse to dagene.

I helga som var jobbet jeg med en kollega hvor vi kom inn på graviditet osv. Nevnte da at vi hadde slitt, og nå stod på henvisning til prøverør, men gikk på medisiner i mellomtiden for å se. Men vi fikk ikke tid til å snakke noe mer om dette, så det forsvant litt. I går jobbet jeg med henne igjen, og da kom hun bort til meg med en blomst. Hun sa det satt så i henne det jeg fortalte, og at de hadde vært igjennom mye av det samme, selv om de slapp prøverør. Så koselig gjort💜 

I dag var jeg og med ei annen dame ifbm med studiet mitt, hvor vi snakket om barn. Hun spurt rett ut om jeg kunne tenke meg barn en gang, og jeg fortalte da om situasjonen. Det viste seg at hun selv hadde mistet mange, og syns det var så fint at jeg var så åpen om det. Hun var og veldig åpen om hennes situasjon, og det endte med en ganske sterk og fin samtale på morgenkvisten. Det finnes virkelig så mange fine folk, og bortsett fra at det har vært litt komplisert å snakke med mi mor om det, opplever jeg ellers bare positive tilbakemeldinger på å være åpen om det💜 

---------

Sånn ellers har jeg ikke vært så kvalm i dag, så kanskje kroppen begynner å bli vandt til letrozolen. Ikke så mange dager til jeg skal ta det da. ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Så fine opplevelser 😍 det varmer godt og lenge!

Og hurra for mindre kvalme! 👏 

Ja veldig, setter så stor pris på det❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med letrozolen og i dag var det ny time hos gynekolog for å sjekke hvor mange egg som kom. Ser ut til at det kun er et egg som kommer nå (var på 21 mm,), men var et egg som var blitt på 14 mm, så han mente at om det tok mer enn to dager før eggløsning kommer, slippes begge. Men det er i morgen jeg pleier å ha EL, så regner med det er da den kommer. 

Så ikke alt for mye effekt for denne runda, men det kunne bety at det var fortere at det ble dobbel eggløsning neste syklus. Skulle iallefall ikke øke dosen noe, da han var fornøyd med effekten. 

Fikk og målt slimhinnen, og den var vist på 7 mm, noe som var det minste på hva s ble anslått som bra. Blir alltid litt nervøs når man er i «nedre del», men det var vist ingenting å bekymre seg for.

Fikk svar på de andre prøvene (bakteriprøver) og alt var fint. Nå ventet han vist bare på svaret om celleprøven. Om den er fin sender han henvisning til IVF.  Ser nå det kun er 6 ukers ventetid for første samtale, så det er jo faktisk mulig å være i gang rett etter nyttår😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, bondekone skrev:
Fikk svar på de andre prøvene (bakteriprøver) og alt var fint. Nå ventet han vist bare på svaret om celleprøven. Om den er fin sender han henvisning til IVF.  Ser nå det kun er 6 ukers ventetid for første samtale, så det er jo faktisk mulig å være i gang rett etter nyttår😱

Så spennende! Håper på fine prøver og at 2018 suser avgårde 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...