Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

Så hyggelig at det gikk bra på UL. Har ikke kommentert til deg før, men jeg er også bondekone, fikk et barn i fjor. Jeg var på tidlig UL rundt uke 12 og legen sa hvilket kjønn han trodde det var, og det stemte. Mest for moro skyld da, men jeg syns det var artig at det stemte. Kos deg videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, VildeS skrev:

Så hyggelig at det gikk bra på UL. Har ikke kommentert til deg før, men jeg er også bondekone, fikk et barn i fjor. Jeg var på tidlig UL rundt uke 12 og legen sa hvilket kjønn han trodde det var, og det stemte. Mest for moro skyld da, men jeg syns det var artig at det stemte. Kos deg videre i svangerskapet :)

Takk for det❤🙂  gøy å høre andres erfaringer, blir spennende å se på OUL om det stemmer🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+4

Så deilig det var å komme over de skumle 12 ukene. Nå er det offisielt, og det er så koselig å få gratulasjoner 💓 Samtidig blir jeg litt sånn "hæ, mener du meg? Hvorfor?" 😂 Ikke at jeg glemmer at jeg er gravid, men det er så surrealistisk at etter så lang tid skulle det endelig skje. Følelsene i meg blusser så voldsomt opp fortiden, at jeg faktisk feller en tåre bare av å skrive dette 😅 Vit det, kjære IVF medsøstre - Jeg heier så på at alle skal få oppleve dette tilslutt ❤️ 

Så, litt "kjipere" nyheter er at bekkentrøbbel har for alvor meldt sin ankomst. Har kjent litt strålinger og ilinger de siste to ukene, men i dag var det helt total låst, med kraftige strålinger i alle "gale" bevegelser. Bestilt time til fysio, så håper jeg klarer å holde det i sjakk. Trøttheten har også nådd nye høyder, og jeg er virkelig helt ferdig etter jobb. Kvalmen er heldigvis betraktelig bedre, så også matlysten. Sistnevnte i litt for høy grad, har fått så enormt dilla på nybakte rundstykker, og det er ikke nødvendigvis så alt for lite energi i det🙄 Sist jeg veide meg hadde jeg gått opp 2 kg på en uke. Dvs, 1 kg opp fra startvekt, men litt vel plutselig hopp synes jeg. Er ikke veldig bekymret altså, regner med det er kroppen som synes det var på tide med et lite vekthopp. Ser jo pupper vokser, blodvolum øker, livmor øker osv, og alt dette er jo vekt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+4

til nå har 2 trimester absolutt ikke vært så fint som det skrytes av at det skal🙈 trøttheten har nådd nye høyder, og selv om jeg ikke er så kvalm som jeg har vært, har kvalmen kommet på andre tidspunkt, sammenheng med hvor trøtt jeg har vært. Må nok lære meg å holde litt balanse, kjenner det veldig dagen etter om jeg har hatt en hektisk dag for eksempel. Da får jeg skikkelig sykdomsfølelse og ligger rett ut hele dagen... 

Jobber fullt enda, men slik det er nå er jeg skeptisk til å holde det gående særlig lenge. Særlig kveldsvaktene er tunge...

Har hatt første svangerskapskontroll hos lege, og har bestilt time til jordmor i uke 16. Syns faktisk tida går ganske raskt nå, hjelper uten tvil at det ikke er hemmelig lengre😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre trimester - det går unna 🙏👏 Jeg syntes heller ikke at de første ukene i andre trimester var noe særlig, så jeg føler med deg... Jeg er nå i uke 27 og kan fortsatt få kvalmeblaff hvis jeg er i overkant sliten og sulten 😬 Lønner seg ikke å kjøre den fullt ut nei, blir ofte en «payback» i etterkant. Jeg slet de siste timene etter kveldsvakter og dagen etter kveldsvakter... Rakk ikke å ta meg igjen mellom kveldsvakter-dagvakter, så jeg kastet alltid opp når jeg kom på dagvakt 😬 Så føler med der også 🤭

Håper mange har blitt glad på deres vegne 💕🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Andre trimester - det går unna 🙏👏 Jeg syntes heller ikke at de første ukene i andre trimester var noe særlig, så jeg føler med deg... Jeg er nå i uke 27 og kan fortsatt få kvalmeblaff hvis jeg er i overkant sliten og sulten 😬 Lønner seg ikke å kjøre den fullt ut nei, blir ofte en «payback» i etterkant. Jeg slet de siste timene etter kveldsvakter og dagen etter kveldsvakter... Rakk ikke å ta meg igjen mellom kveldsvakter-dagvakter, så jeg kastet alltid opp når jeg kom på dagvakt 😬 Så føler med der også 🤭

Håper mange har blitt glad på deres vegne 💕🌸

Ja vilt! Føler på mange måter jeg akkurat satt der så usikker på den positive testen, men samtidig føles det som en evighet siden🙈 

Ja ikke sant, kroppen jobber med den viktigste jobben den har hatt, må bare lytte til den. Kveld-dag er jo heftig, gravid eller ei, og kjenner absolutt ekstra på det nå gitt. 

Vi har fått så mye gratulasjoner, og folk er oppriktig så glade på våre vegne. Vi har jo vært åpne hele veien, så er tydelig at mange har tenkt på oss, selv om ikke alle har turt å spørre underveis❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

15+0 (16)❤

nå begynner tida å gå ganske raskt merker jeg! Vært på første kontroll for to uker siden. Fått tilbake alle prøver, og alt ser fint ut. Jernnivået er, litt lavt, så skal gå på jerntilskudd fra uke 18. 

❤Trimester: 2 trimester

❤ Neste kontroll: jordmor om 1,5 uke

❤ Kjønn: gynekolog synes det ser ut som jente, men jeg tenker det er for tidlig å vite sikkert, så forholder meg til at vi ikke vet🙂

❤ Navn: har forslag til jente, ingen til gutt.

❤ Utålmodig: absolutt ikke

Innkjøp: har strikket en del de siste ukene, og det er så koselig😍 har også kjøpt litt smått over finn.no, men ikke noe veldig stort enda. 

❤ Søvn: sover greit, men våkner relativt tidlig. Og enormt trøtt på kvelden🙈

Strekkmerker: nei

Hevelser og vann i kroppen: nei

Har magen begynt å vise? På morgenen er det en liiiiten hard kul, men kun jeg som kan se den, men har likevel en del mage, særlig om kvelden. Men handler nok mest om at det er blitt litt forflytning «inni der», og ikke direkte baby😉 men har faktisk gått med gravidbukser ei stund, ingen av de vanlige buksene passer over magen, og går jeg med stramt tøy er det ikke vanskelig å legge merke til magen. 

❤ Vektøkning: +1,5

❤ Aktivitet: nei

❤ Sulten? veksler, har lite lyst på mat, men samtidig periodevis veldig sulten. Går mye i brødmat.

Mat craving? Ikke så mye nå, utover at brød er det jeg synes er greiest å spise.

❤ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Middag generelt. Dvs, spesielt «kjøttmat», pizza, taco o.l går fint. 

❤ Hodet ned: Nei

❤ Tungt: Nei

❤ Plager: trøtthet som bare blir værre, og har nå faktisk blitt gradert sykemeldt for det. Blir veldig dårlig når jeg blir trøtt også, så orket ikke å være fullt på jobb. Kjenner også litt i bekken, men har ikke blitt værre siden det begynte. 

❤ Humør: ikke veldig store forskjell, men litt mer lettrørt. Og så har gravidhjernen begynt, begynner å surre en del🙈

❤ Beste øyeblikk denne uken: er fortsatt det å komme til ny uke som er særlig deilig😉 

Savner du noe? trene hestene, og ha energi til å fungere i hverdagen

Sykehusbagen: nei

❤ Høygravid: Nei

 

Så ikke alt for mye endringen siden sist👍 gleder meg til ferie, og håper energien øker litt etter det😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Min magefølelse var korrekt, gynekolog tok feil, det viser seg å være en liten gutt💙 og heldigvis alt i skjønneste orden😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, bondekone skrev:

Min magefølelse var korrekt, gynekolog tok feil, det viser seg å være en liten gutt💙 og heldigvis alt i skjønneste orden😍

Så koselig med en liten gutt 👶🏻💚 Og så fint å høre at alt er i skjønneste orden ❣️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så koselig med en liten gutt 👶🏻💚 Og så fint å høre at alt er i skjønneste orden ❣️

 

16 timer siden, Neutral90 skrev:

Så fint alt er vel 🥰

Ja det var så godt å se😍💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+1

Litt oppdatering fra den siste tiden🙂 

Formen er blitt enormt mye bedre, så føler jeg meg som meg selv igjen, forutenom en voksende mage. Og den vokser😅 nå er det helt på grensen til at ingen kan være i tvil når man ser meg. Fikk faktisk gratulasjoner av noen som ikke viste jeg var gravid for litt siden🙈

For 3 uker siden kjente jeg liv for første gang, da var det som ei boble som sprakk. Har vært litt innimellom etter det, og den siste uka har det vært ca daglig. Men det er ikke store bevegelsene, og jeg hadde nok ikke koblet det hadde jeg ikke vist det var slik det kunne kjentes ut. Men jeg har morkaka fremme, litt høyt, så det er nok og grunnen til at bevegelsene ikke tar seg mer opp. (Kjenner det kun i området helt nede hvor morkaka ikke ligger) gleder oss veldig til å kjenne det utenpå magen❤❤

Ellers har jeg faktisk kjøpt inn det meste av utstyr. Bilstol (kjøpt av venninne), lekegrind, lekematte, vugge, bedsidecrip, vippsestol, div. leker, to stk bæresjal bl.a. Alt brukt, er en gjenbruksfantast😅 har brukt rundt 4-5000 til nå, og da mangler jeg i hovedsak kun madrass, babycall og litt diverse tøy. Sistnevnte blir nok arvet/kjøpt brukt, mens det andre blir nytt. Vogn har jeg faktisk kjøpt to stk av, da vi ikke fant en type som passet vårt bruk. Det er en emmaljunga edge duo som fungerer hjemme, og en babyjogger city elite som blir med på tur i bilen. Veldig deilig å kjenne at det meste slik er ordnet😁 

Har også strikket og sydd ganske mye, håper å lage basisgarderoben i stor grad selv😅 

Nå gleder vi oss iallefall veldig❤ navn er vi derimot helt blanke på, kom gjerne med tips om noen har (gutt). Hovedsakelig litt «trygge», norske navn, men samtidig må de passe inn i tida😅 navn er virkelig vanskelig altså. 

 

(Er vel kanskje og på tida å flytte over til gravidsida, hvordan gjøres det?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

(Er vel kanskje og på tida å flytte over til gravidsida, hvordan gjøres det?)

Jeg sendte bare melding til admin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig tid du er inne i nå 🥰 Kjenner jeg gleder meg til jeg er like langt som du er nå 😍 

Så deilig å høre at alt står bra til. 😊 

Navn er kjempevanskelig. Jeg synes Mikkel er så fint, litt sånn rampete navn egentlig. 
Men hvis det blir gutt her, så blir det nok en liten Iver, etter min oldefar 😊 

Ellers liker jeg Arthur, Alfred, Sivert og Mateo.

Det er mye å finne hvis man leter litt rundt på nettet 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vegasus skrev:

Så deilig tid du er inne i nå 🥰 Kjenner jeg gleder meg til jeg er like langt som du er nå 😍 

Så deilig å høre at alt står bra til. 😊 

Navn er kjempevanskelig. Jeg synes Mikkel er så fint, litt sånn rampete navn egentlig. 
Men hvis det blir gutt her, så blir det nok en liten Iver, etter min oldefar 😊 

Ellers liker jeg Arthur, Alfred, Sivert og Mateo.

Det er mye å finne hvis man leter litt rundt på nettet 😊

Ja det var utrolig deilig å bikke de skumle 12 ukene, og til å komme slik at det var mer eller mindre offesielt. Jeg var imidlertid i veldig dårlig form fra uke 12-16 (værre enn frem til 12), så var litt tøft akkurat da. Nå er det jo en drøm, og jeg tar meg i å glemme å være forsiktig ved f.eks bæring osv, for formen er endelig så fin😅

Veldig fine navn! Vi har vel 5-6 aktuelle navn, men ingen har en wow følelse, slik som jentenavn har hatt🙈 men flere som vokser på meg, så tror vi skal finne et. Føler jeg har trålt internett for navn, vil jp ikke ha et for spesielt navn heller😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...