Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

1 time siden, bondekone skrev:

 

Kjenner jeg gruer meg skikkelig til den lutinusen, og til at jeg forhåpentligvis må holde ut med den i de neste 10 ukene🙄😁

Jeg gikk jo ikke så lenge på lutinus, men syntes helt ærlig at det var ikke så ille. Var skikkelig bekymret i begynnelsen for jeg har en greie med å stappe ting opp i høna. Kan ikke bruke tampong f.eks da snurper høna seg helt sammen. Det gikk veldig greit med lutinus, ble mye fikling da for min del. Fikk beskjed om å ha litt vann på tuppen om jeg syntes det var vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Progesterontilskuddet er en ganske kjip «hake» med fryseforsøk 😬🤨 Jeg skal begynne på på Cyclogest, spent på hvordan den er sammenlignet med lutinus 😬

Er det og vaginaltabletter?

5 timer siden, Avalon skrev:

Jeg gikk jo ikke så lenge på lutinus, men syntes helt ærlig at det var ikke så ille. Var skikkelig bekymret i begynnelsen for jeg har en greie med å stappe ting opp i høna. Kan ikke bruke tampong f.eks da snurper høna seg helt sammen. Det gikk veldig greit med lutinus, ble mye fikling da for min del. Fikk beskjed om å ha litt vann på tuppen om jeg syntes det var vanskelig.

Godt å høre! Må jo virkelig bli vandt til det tilslutt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Er det og vaginaltabletter?

Ja :) Men vanlig dosering er morgen og kveld, så «slipper» unna med den på ettermiddagen som lutinus krever. Men mer progesteron i cyclogest, 400 mg, lutinus er jo 100 mg.

Synes ikke det var noe problem å føre inn lutinus, men følte jeg fikk konstant bløt nedentil 🙈 Men man finner jo sin måte å håndtere dette på tenker jeg når man skulle bruke det over lengre tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja :) Men vanlig dosering er morgen og kveld, så «slipper» unna med den på ettermiddagen som lutinus krever. Men mer progesteron i cyclogest, 400 mg, lutinus er jo 100 mg.

Synes ikke det var noe problem å føre inn lutinus, men følte jeg fikk konstant bløt nedentil 🙈 Men man finner jo sin måte å håndtere dette på tenker jeg når man skulle bruke det over lengre tid :) 

Ikke sant. Gikk fint å sette den, så til nå har det vært overkommelig iallefall☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, bondekone skrev:

Er det og vaginaltabletter?

Godt å høre! Må jo virkelig bli vandt til det tilslutt🙈

veldig greit å ha enten truseinnlegg eller bind. Jeg så nok ikke så smart ut når den skulle inn, pga issusene jeg har så er jeg jo ikke veldig vant til å måtte stappe noe inn. Det gikk, men er overlykkelig over at ingen så på :fnise: Er nok fort gjort når man er vant til tamponger el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.4.2019 den 20.33, Avalon skrev:

veldig greit å ha enten truseinnlegg eller bind. Jeg så nok ikke så smart ut når den skulle inn, pga issusene jeg har så er jeg jo ikke veldig vant til å måtte stappe noe inn. Det gikk, men er overlykkelig over at ingen så på :fnise: Er nok fort gjort når man er vant til tamponger el. 

Haha, ikke det flotteste synet nei😁😂 jeg syns faktisk det har gått veldig greit å få de inn, på tross av noe knoting de første gangene.

På 6.4.2019 den 21.48, lillemeg90 skrev:

Spennende at det nærmer seg innsett ❤

Ja veldig❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går overaskende greit med lutinus. Litt ekkelt når det kommer ut igjen😷, men ellers ok. Men jeg eeer så sliten🙄 er sikkert en kombinasjon av at det tærer meg psykisk, men føler virkelig det er noe pga lutinus. I tillegg er jeg så enormt hormonell - lett anntennelig (stakkars mannen) og kjempe lite ork til noe som helst ekstra. På jobb er det tøffere enn på lenge, og jeg merker jeg sliter veldig i enkelte situasjoner. Føler det gjennomsyrer livet veldig akkurat nå, og det er tungt.

ellers gleder meg veldig til innsett! Men, har fått beskjed om at testdag ikke er før 16 (!) Dager etter innsett! Det er jo 21 dpo! Kan ikke fatte hvorfor det skal være så lenge etter... iallefall kjenner jeg et behov for å fylle dagene med noe fint! Tenker å lage en liste over ting som kan gjøres i rugedagene, bare for å ha noe å se frem til. Skal generelt jobbe lite hele påska, så godt å ha andre ting å dille med.

Foreløpig har jeg tenkt på ting som: frisør, hjemme spa-dag, tur med venninne, ridetur til spesielt mål (om jeg føler det er forsvarlig å ri), bake, lage spesiell middag, båltur (må gjøres de første dagene).

Andre tips til å fylle rugedagene med?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Det går overaskende greit med lutinus. Litt ekkelt når det kommer ut igjen😷, men ellers ok. Men jeg eeer så sliten🙄 er sikkert en kombinasjon av at det tærer meg psykisk, men føler virkelig det er noe pga lutinus. I tillegg er jeg så enormt hormonell - lett anntennelig (stakkars mannen) og kjempe lite ork til noe som helst ekstra. På jobb er det tøffere enn på lenge, og jeg merker jeg sliter veldig i enkelte situasjoner. Føler det gjennomsyrer livet veldig akkurat nå, og det er tungt.

ellers gleder meg veldig til innsett! Men, har fått beskjed om at testdag ikke er før 16 (!) Dager etter innsett! Det er jo 21 dpo! Kan ikke fatte hvorfor det skal være så lenge etter... iallefall kjenner jeg et behov for å fylle dagene med noe fint! Tenker å lage en liste over ting som kan gjøres i rugedagene, bare for å ha noe å se frem til. Skal generelt jobbe lite hele påska, så godt å ha andre ting å dille med.

Foreløpig har jeg tenkt på ting som: frisør, hjemme spa-dag, tur med venninne, ridetur til spesielt mål (om jeg føler det er forsvarlig å ri), bake, lage spesiell middag, båltur (må gjøres de første dagene).

Andre tips til å fylle rugedagene med?  

Høres veldig lurt ut! Hva med kino? Eventuelt filmkveld? Begynne på en ny serie? 😍 Krysser fingrene for klaff! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det går greit med lutinus :) 

Føler med deg på det du skriver. Denne runden kan vel sies å være mildere mot kroppen, men det er minst mye venting, kanskje hakket mer også. Det er tungt! Noen dager er jeg litt som en ballong som lufta har gått ut av 🎈Husk at akkurat denne prosessen er kun for en kort periode i løpet av livet ditt, selv om det virker uendelig lenge når man står oppi det ❤️ 

Så fint at du vil bruke rugedagene til noe fint og noe som gjør godt for deg 😊 Det er jo virkelig ikke lenge til innsett nå, om tre døgn er du gravid til det motsatte er bevist ❤️ 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Høres veldig lurt ut! Hva med kino? Eventuelt filmkveld? Begynne på en ny serie? 😍 Krysser fingrene for klaff! 🤞🏼

Fine tips!😁 takk!

43 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bra det går greit med lutinus :) 

Føler med deg på det du skriver. Denne runden kan vel sies å være mildere mot kroppen, men det er minst mye venting, kanskje hakket mer også. Det er tungt! Noen dager er jeg litt som en ballong som lufta har gått ut av 🎈Husk at akkurat denne prosessen er kun for en kort periode i løpet av livet ditt, selv om det virker uendelig lenge når man står oppi det ❤️ 

Så fint at du vil bruke rugedagene til noe fint og noe som gjør godt for deg 😊 Det er jo virkelig ikke lenge til innsett nå, om tre døgn er du gravid til det motsatte er bevist ❤️ 

Ja, faktisk føler jeg mer psykisk på det nå enn ved stimuleringsperioden! Nå er det som du sier, så uendelig med venting.. nei, sprøtt å tenke på! Et skikkelog påskeegg❤🐣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde testdag 15 dager etter uttak (13 dager etter innsett). Testdagen er der for en grunn, noen sykehus/ klinikker opererer med testdag 16-20 dager etter. Noen produserer mye hcg kjapt, andre bruker litt lengre tid for å produsere nok til at det skal slå ut på en test. For nå er det jo sånn at det er mange som tester tidlig. Det gjorde jeg selv også, og jeg fikk blenda hvit test. Det er også mange som ikke får positiv test før etter testdato. Så det er vel derfor de gjør det sånn for å være sikre på at testen er mest mulig nøyaktig. Vet det er gørr å måtte vente så lenge, men det er jo for en grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Avalon skrev:

Jeg hadde testdag 15 dager etter uttak (13 dager etter innsett). Testdagen er der for en grunn, noen sykehus/ klinikker opererer med testdag 16-20 dager etter. Noen produserer mye hcg kjapt, andre bruker litt lengre tid for å produsere nok til at det skal slå ut på en test. For nå er det jo sånn at det er mange som tester tidlig. Det gjorde jeg selv også, og jeg fikk blenda hvit test. Det er også mange som ikke får positiv test før etter testdato. Så det er vel derfor de gjør det sånn for å være sikre på at testen er mest mulig nøyaktig. Vet det er gørr å måtte vente så lenge, men det er jo for en grunn :)

Ja, jeg skjønner jo de vil være på sikre siden og, helt i orden det. Men må nok innrømme at jeg antakelig kommer til å teste før det, men ikke før rugedag 10-11 (15-16 dpo). Vil jo tro det er en sannsynlighet for at testen da er korrekt. Vet ikke om det er noe tanke om at fryseforsøk kan være litt «tregere» og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, jeg skjønner jo de vil være på sikre siden og, helt i orden det. Men må nok innrømme at jeg antakelig kommer til å teste før det, men ikke før rugedag 10-11 (15-16 dpo). Vil jo tro det er en sannsynlighet for at testen da er korrekt. Vet ikke om det er noe tanke om at fryseforsøk kan være litt «tregere» og? 

Jeg klarte jo ikke å holde meg jeg heller, men ha det i bakhodet at en tidlig negativ test ikke nødvendigvis er det endelige svaret. Jeg testet svakt positiv to dager etter den negative. Kan så lite om frys, men det kan jo være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Patriotpaula skrev:

I morgen blir du ruger 👏🥳🥳

 

11 timer siden, lillemeg90 skrev:

Lykke til i dag 😀😘

 

9 timer siden, FruFiolett skrev:

Lykke til! 🤞🏼🤞🏼

 

3 timer siden, Avalon skrev:

God rugetid!

Takk for masse lykkeønsker😍 nå er jeg ruger ja, et helt perfekt eskimoegg ble satt inn i dag. (Klinikken sine ord, alt var vist helt prima👌

Så nå er det ventetid på forhåpentligvis et lite påskeegg🐣 

Syns og det var en fin opplevelse med å se embryoet bli plassert i livmora. Vi fikk bilde med hjem og, veldig koselig! Glad mannen ble med! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig 🤩 Går du inn i dette som veldig optimist eller har du også i bakhodet at det kan være at det ikke klaffer? 😬 Litt usikker selv hvordan jeg skal gå inn i mitt eget fryseforsøk, hvorvidt jeg tør å gå «all in» for at det skal gå bra... Jeg håper jo selvsagt at det klaffer for dere nå, ikke misforstå meg, bare lurer på hva slags «sinnstilstand» du går inn i dette med. Håper du forstår meg :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...