Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

2 timer siden, bondekone skrev:

Da var PP 11 begynt... har i dag tatt en del blodprøver hos gynekolog,men timen er ikke før godt utpå høsten. Menmen, er i det minste i gang. EL er ca neste helg😊

Godt det skjer noe i det minste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 3

da var mens over for denne gang. Innser at jeg blør rimelig lite, og begynte å lure på om det kan ha en sammenheng? Blør kun 2-3 dager, og relativt lite (kun gul OB). Denne gang var det kun to dager, hvor dag to nesten ikke krevde noe OB. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør ca like lite og kort jeg også. Har ikke hatt noe å si på fruktbarheten hos meg, så gjetter at vi bare er heldige og slipper billig unna mensen ;) Godt å høre at dere er igang med å få hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg blør ca like lite og kort jeg også. Har ikke hatt noe å si på fruktbarheten hos meg, så gjetter at vi bare er heldige og slipper billig unna mensen ;) Godt å høre at dere er igang med å få hjelp! :)

Takk for svar😊 godt å høre, føler meg jo egentlig bare heldig som har så lite styr med TR, men man bekymrer seg jo i alle retninger 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går så seeent. Jeeez altså. 

Frem til nå har jeg egentlig ikke vært så utolmodig. Jeg har hele tiden tenkt at det skjer når det skjer. Har det blitt snakk om barn, har det kun vært spenning og glede, og det har egentlig vært lite sårt at vi enda ikke får det til. Det gikk liksom helt greit at det drøyde litt. Nå merker jeg det virkelig endrer seg.

Jeg mister troa, føler det er så langt unna, tenker at det kun er mulig igjennom prøverør (uten at det er sånn sett noe nederlag) osv. Det er sårt å høre om andre gravide og se bilder av babyer. Vi er så klare❤ 

Vi har vært relativt åpne hele veien,men det er jo ikke slik at jeg slenger det ut.men noen nærme kollegaer og venner vet det. Men likevel kommer det noen kjipe kommentarer på jobb som omhandler graviditet og meg. Sist var det direkte spørsmål om jeg var gravid,som jeg lett svarer nei på, hvor vedkommende spør om jeg var sikker. Godt forhold til vedkommende, men gav rimelig klar beskjed om at det der ikke er greit å spør om. Vedkommende ble rimelig spak og la seg langflat. Sa etterpå at det er så mamge grunner for å ikke skulle spørre,og man vet aldri hva som skjer i andres liv. Men at i vårt tilfelle har vi prøvd i snart et år,og skal i gang med utredning. Massevis av unnskyldninger etterpå, men jeg er ganske bevisst på at det er greit å være åpen om dette med folk jeg kjenner. Det er så vanlig å slite, og da syns jeg det er viktig at det ikke er så tabu. 

Så. CD 4 nå. Gidder ikke grapefruktjuice nå. Tar det egentlig bare mer ro, uten at jeg orker å drive med alle nulige kjerringråd. Må sikkert ha hjelp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ❤ 

Det er virkelig slitsomt å ikke bli gravid. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Nesten som jeg har hatt lyst til å blokke folk på Facebook når de har blitt gravide 🙈🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Huff ❤ 

Det er virkelig slitsomt å ikke bli gravid. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Nesten som jeg har hatt lyst til å blokke folk på Facebook når de har blitt gravide 🙈🙄

Haha, den har jeg og vurdert 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2018 den 20.55, bondekone skrev:

Tida går så seeent. Jeeez altså. 

Frem til nå har jeg egentlig ikke vært så utolmodig. Jeg har hele tiden tenkt at det skjer når det skjer. Har det blitt snakk om barn, har det kun vært spenning og glede, og det har egentlig vært lite sårt at vi enda ikke får det til. Det gikk liksom helt greit at det drøyde litt. Nå merker jeg det virkelig endrer seg.

Jeg mister troa, føler det er så langt unna, tenker at det kun er mulig igjennom prøverør (uten at det er sånn sett noe nederlag) osv. Det er sårt å høre om andre gravide og se bilder av babyer. Vi er så klare❤ 

Vi har vært relativt åpne hele veien,men det er jo ikke slik at jeg slenger det ut.men noen nærme kollegaer og venner vet det. Men likevel kommer det noen kjipe kommentarer på jobb som omhandler graviditet og meg. Sist var det direkte spørsmål om jeg var gravid,som jeg lett svarer nei på, hvor vedkommende spør om jeg var sikker. Godt forhold til vedkommende, men gav rimelig klar beskjed om at det der ikke er greit å spør om. Vedkommende ble rimelig spak og la seg langflat. Sa etterpå at det er så mamge grunner for å ikke skulle spørre,og man vet aldri hva som skjer i andres liv. Men at i vårt tilfelle har vi prøvd i snart et år,og skal i gang med utredning. Massevis av unnskyldninger etterpå, men jeg er ganske bevisst på at det er greit å være åpen om dette med folk jeg kjenner. Det er så vanlig å slite, og da syns jeg det er viktig at det ikke er så tabu. 

Så. CD 4 nå. Gidder ikke grapefruktjuice nå. Tar det egentlig bare mer ro, uten at jeg orker å drive med alle nulige kjerringråd. Må sikkert ha hjelp uansett.

Det er tydeligvis noe mange ikke tenker på før man sliter selv, men for mange som har null problem med å få barn på rekke og rad som på bestilling virker det som om det er den naturligste ting å spørre om i tide og utide. Som du skriver, er det mange grunner til ikke å spørre. Egentlig rett og slett fordi andre, uansett grunn til at man ikke har barn, ikke har noe med det! Jeg synes egentlig det virker som ganske fjernt av folk at tanken om at temaet er sårt ikke streifer folk en gang? Og hva om jeg IKKE vil ha barn? Er ikkeegentlig det også en privatsak?

Når det gjelder oss har vi etterhvert sett oss nødt til å involvere de nærmeste og sirkelen for innvidde er blitt stadig større. En bekjent som stadig maste ble oppriktig lei seg da vi fortalte det- han hadde mast så mye og tanken på at noen kunne slite var helt fjern for ham. Men det er likevel ikke alle det er naturlig å betro seg til, feks perifere kolleger o.l. Tror imidlertid de fleste har blitt lei av å mase snart.

Jeg håper imidlertid at det ikke er alt for lenge til vi kan dele en gladnyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Butter skrev:

Det er tydeligvis noe mange ikke tenker på før man sliter selv, men for mange som har null problem med å få barn på rekke og rad som på bestilling virker det som om det er den naturligste ting å spørre om i tide og utide. Som du skriver, er det mange grunner til ikke å spørre. Egentlig rett og slett fordi andre, uansett grunn til at man ikke har barn, ikke har noe med det! Jeg synes egentlig det virker som ganske fjernt av folk at tanken om at temaet er sårt ikke streifer folk en gang? Og hva om jeg IKKE vil ha barn? Er ikkeegentlig det også en privatsak?

Når det gjelder oss har vi etterhvert sett oss nødt til å involvere de nærmeste og sirkelen for innvidde er blitt stadig større. En bekjent som stadig maste ble oppriktig lei seg da vi fortalte det- han hadde mast så mye og tanken på at noen kunne slite var helt fjern for ham. Men det er likevel ikke alle det er naturlig å betro seg til, feks perifere kolleger o.l. Tror imidlertid de fleste har blitt lei av å mase snart.

Jeg håper imidlertid at det ikke er alt for lenge til vi kan dele en gladnyhet.

Nei, jeg tror mange aldri tenker over det. Jeg tenkte i en viss grad på det selv og før vi begynte å prøve, men først nå forstår jeg hvor kjipe de kommentarene er. Men jeg vet f.eks om mange som ikke ønsker seg barn, og som gang på gang nærmest må forklare seg for det. Og det er virkelig lumpent gjort. 

Krysser fingrene for at vi begge kan gi gladnyheter snart👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hørt mye at det begynner å bli stor aldersforskjell på barna. Jeg har da sagt at vi har mistet to ganger det siste året. Tror aldri de kommer til å spør noen igjen for å si det slik 🙄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Azumarill skrev:

Folk tenker ikke, fordi...folk. Jeg har jo selv blitt spurt og syns det er veldig utidig, både som prøver og som gravid før jeg ønsket å dele det selv, og det er ikke greit. Når man sliter føles det også enda sårere. Man veit rett og slett ikke hva slags historie folk har med seg. Jeg sa ganske kraftig fra på jobb for en tid tilbake at det ikke var greit å spørre om og folk ble rimelig spake, så nå er det omtrent ingen som tør å nevne graviditeten lengre selv om det er rimelig åpenbart :ler: 

 

when-is-it-okay-to-ask-a-woman-if-she-22384769.png.d67b7dba9b449187e0f961bda8a1a454.png

ja det er jo nettopp det, det er en veldig privat sak! Og det å spør om man prøver er jo bare en sosialt akseptert måte å spør om man har sex med eller uten prevansjon🙄 nei, stemmer for at folk skal tenke seg mer om,men aller mest håper jeg det er mindre tabu å snakke om at det ikke er så vanlig å bli gravid bare av å se på mannen😛 

5 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har fått hørt mye at det begynner å bli stor aldersforskjell på barna. Jeg har da sagt at vi har mistet to ganger det siste året. Tror aldri de kommer til å spør noen igjen for å si det slik 🙄 

Trist at man nesten må si sånt for å få folk til å la være å spør... i det minste positivt at de vil tenke seg godt om fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cd 9

og de fertile dagene har begynt,i følge flo😛 forventet EL til fredag/lørdag så for vår del har det nok lite å si før iallfall tirsdag/onsdag.  En del utflod, og faktisk en del murringer, så kroppen forbereder seg iallefall på EL.

Etter vi begynte å prøve, er jeg blitt helt fascinert hvordan kroppen forandrer seg igjennom syklusen. Det kjipe er at jeg får veldig forandringer i sexlysten. Fra mens til EL er lysten på topp, men etter EL daler det helt. Jeg sleit veldig med dårlig sexlyst når jeg gikk på prevansjon, så tydelig at progesteron har den virkningen på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

cd 9

og de fertile dagene har begynt,i følge flo😛 forventet EL til fredag/lørdag så for vår del har det nok lite å si før iallfall tirsdag/onsdag.  En del utflod, og faktisk en del murringer, så kroppen forbereder seg iallefall på EL.

Etter vi begynte å prøve, er jeg blitt helt fascinert hvordan kroppen forandrer seg igjennom syklusen. Det kjipe er at jeg får veldig forandringer i sexlysten. Fra mens til EL er lysten på topp, men etter EL daler det helt. Jeg sleit veldig med dårlig sexlyst når jeg gikk på prevansjon, så tydelig at progesteron har den virkningen på meg. 

Ja, er skikkelig fasinerende å se hvordan kroppen endres! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd 12

veldig mye tegn til at EL nærmer seg. Ømme pupper, sliten i korsryggen, og mye seigt slim. Pleier egentlig ikke å ha så mye tegn noe særlig før, så tror kanskje EL kommer en dag eller to før enn vanlig. Altså i dag eller i morgen. Solid tempdipp i dag, noe som og har kommet dagen det er EL en del ganger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dpo 1

mistankene mine om at eggløsning var i går, 2 dager før enn forventet, viste seg å være korrekte, med god tempøkning i dag. Så da var det dpo-land🙄

Merket veldig tydelig at EL var, med mye smerter og plutselig ømme pupper. Fascinerende! 

Spennende å se hvordan denne dpo tiden blir😀 har heldigvis mye på jobb, så satser på å holde meg opptatt å ikke teste før IKM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

dpo 1

mistankene mine om at eggløsning var i går, 2 dager før enn forventet, viste seg å være korrekte, med god tempøkning i dag. Så da var det dpo-land🙄

Merket veldig tydelig at EL var, med mye smerter og plutselig ømme pupper. Fascinerende! 

Spennende å se hvordan denne dpo tiden blir😀 har heldigvis mye på jobb, så satser på å holde meg opptatt å ikke teste før IKM.

Innmari gøy at vi faktisk har EL akkurat på samme dag! Nå er det bare å vente! Hvilken dato beregner du til IKM nå? Pga mine 12 dagers lutealfase blir det 25.09 for min del😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruFiolett skrev:

Innmari gøy at vi faktisk har EL akkurat på samme dag! Nå er det bare å vente! Hvilken dato beregner du til IKM nå? Pga mine 12 dagers lutealfase blir det 25.09 for min del😳

25/9 for meg og 😂 har variert litt mellom 11 og 13 dagers lutealfase da, så ikke helt nøyaktig. Spennende! Når vil du teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, bondekone skrev:

25/9 for meg og 😂 har variert litt mellom 11 og 13 dagers lutealfase da, så ikke helt nøyaktig. Spennende! Når vil du teste?

Wiiii, så gøy! 🤣 Jeg er veldig usikker altså! Typisk at jeg sier nå at jeg ikke skal teste før den dagen, men jeg kjenner jo meg selv så godt at jeg kommer ikke til å klare å vente😳 Men kanskje jeg klarer å vente til dag 10 denne gangen! Hva med deg, klarer du å vente helt til 25.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...