Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

4+2

skjønner hva folk mener med at bekymringer bare øker🙄 livredd for at det ikke går, og selv om jeg har litt symptomer, skulle jeg ønske jeg hadde flere så jeg viste det sikrere😛 så angrer jeg nok snart på det! Hatt murringer, litt småkvalm, og ekstremt oppblåst på kvelden. Orker veldig lite mat, ikke fordi jeg er kvalm, men fordi jeg ikke er sulten🙈 puppene er nesten ikke ømme, og det bekymrer meg selvsagt. Føler alle hadde ømme pupper i starten😖

Heldigvis var testen i dag enda sterkere.❤ 

Har sagt det til noen få nære i familien, de som viste når vi var inne å satt inn. Utrolig koselig, men veldig skummelt. Men samtidig tenker vi at dette er folk vi ønsker å dele med om det skulle gå galt og. Samme dag som vi selv fant det ut ble vi bustet av et vennepar og😂 begge to sprutrøde og klarte ikke å benekte at «nei, vi har ikke noe på vei enda»😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig bekymret man blir😖 syns ikke det er god nok stigning på testene😕 en tydelig stigning fra 14-16 dpo på ebay testene, men dagens test var litt svakere. Og babyplan testene ser ut som om dagens test er svakere😩 

Murrer veldig mye, men tenker det vel så mye kan være kroppen som støter fra seg. Medisinene forindrer vel uansett en eventuell blødning som følge av SA. Vil bare skru frem tida. Eneste jeg kan roe meg litt ned på er at jeg drakk mye før jeg la meg, og har ikke vært på do på natta (pleier ofte det), og så at urinen var mer utvannet enn hva den var tidligere.

 

IMG_20190423_093329.jpg

IMG_20190423_093340.jpg

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet enn at du bare må teste igjen om noen dager.. ❤️ Håper det er som du sier, at urinen var mer utvannet i dag. Det er jo ikke slik at hcg stiger skyhøyt hver dag i starten, så det er veldig mange usikkerhetsmomenter som gjør at testene kan vise litt ujevnt. God klem til deg @bondekone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, prøverpåny skrev:

Kan ikke si noe annet enn at du bare må teste igjen om noen dager.. ❤️ Håper det er som du sier, at urinen var mer utvannet i dag. Det er jo ikke slik at hcg stiger skyhøyt hver dag i starten, så det er veldig mange usikkerhetsmomenter som gjør at testene kan vise litt ujevnt. God klem til deg @bondekone!

Ja fortsetter å teste. Har en del tester liggende, og bestilt flere fra billige tester. Har egentlig lyst å ringe legen for hcg prøve, men føler det er litt overkill. Det hjelper jo ikke på en eventuell SA uansett😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen vanskelig med all usikkerheten! Jeg skjønner det er vanskelig å gå av testekarusellen når man først har gått på, men kanskje det er en idé å prøve å roe det ned likevel? Jeg synes det høres lurt ut å enten be om HCG-test eller å ta en ny digital test om noen dager, og heller droppe strektestene.

Det hjelper som du sier ikke på en evt. SA, men det hjelper mye på den mentale biten å vite hva som faktisk skjer. 

Jeg heier på deg! Du er gravid! Og sannsynligvis er det bare upresise strektester og tilfeldigheter med urinkonsentrasjon som gir unødvendige bekymringer❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Jeg ble så glad da jeg så at du testet positiv❤️ Jeg forstår veldig godt bekymringene, men pust med magen, jeg krysser alt jeg har for at dette går veien❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Irisiri skrev:

Det er jammen vanskelig med all usikkerheten! Jeg skjønner det er vanskelig å gå av testekarusellen når man først har gått på, men kanskje det er en idé å prøve å roe det ned likevel? Jeg synes det høres lurt ut å enten be om HCG-test eller å ta en ny digital test om noen dager, og heller droppe strektestene.

Det hjelper som du sier ikke på en evt. SA, men det hjelper mye på den mentale biten å vite hva som faktisk skjer. 

Jeg heier på deg! Du er gravid! Og sannsynligvis er det bare upresise strektester og tilfeldigheter med urinkonsentrasjon som gir unødvendige bekymringer❤️

Huff ja, den usikkerhet er helt forferdelig😖 jeg bør nok uten tvil ikke teste så mye, men nå syns jeg iallefall det er vanskelig å la være. Hadde det vare vært en jevn stigning hadde det vært lettere. Føler meg så hysterisk om jeg ringer for blodprøve🙈 kan se det ann til i morgen eventuelt. Har sendt mld til porsgrunn om at jeg har fått positiv test, men ikke fått svar. Får antakelig svar snart, så kan høre hva de tenker. Takk for støtten, himmel så fint det er å lese det dere skriver❤

4 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg ble så glad da jeg så at du testet positiv❤️ Jeg forstår veldig godt bekymringene, men pust med magen, jeg krysser alt jeg har for at dette går veien❤️

Å, takk for støtten❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke jevn stigning denne gangen. Tok derfor HCG blodprøve for å sjekke og den dobblet seg fint selv om ikke testene viste det. Så det er fullt mulig 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg hadde ikke jevn stigning denne gangen. Tok derfor HCG blodprøve for å sjekke og den dobblet seg fint selv om ikke testene viste det. Så det er fullt mulig 😊 

Så godt å høre! Avventer det litt, rekker ikke blodprøve i dag uansett. Værste er uansett å ikke vite😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bondekone skrev:

Så godt å høre! Avventer det litt, rekker ikke blodprøve i dag uansett. Værste er uansett å ikke vite😕

Ja... Det er fælt å bare gå og være redd for at det ikke er som det skal i magehuset. Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt brun utflod hele tiden, etter det jeg tror var festeblødning. Har ikke bekymret meg særlig for det, siden jeg vet slimhinner blir skjøre av både graviditet og lutinus. Aldri så mye at det ar kommet på papiret, men ser det såvidt i truseinnlegget.Men i dag ble det mer😩 såpass at det var en del i truseinnlegget, kom på papiret, og var litt på staven jeg bruker til lutinus... ikke noe friskt blod, og det er vel bra? Aaaah, er det mulig. Jeg ringer definitivt til legen i morgen og sier jeg vil ha hcg prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg har hatt litt brun utflod hele tiden, etter det jeg tror var festeblødning. Har ikke bekymret meg særlig for det, siden jeg vet slimhinner blir skjøre av både graviditet og lutinus. Aldri så mye at det ar kommet på papiret, men ser det såvidt i truseinnlegget.Men i dag ble det mer😩 såpass at det var en del i truseinnlegget, kom på papiret, og var litt på staven jeg bruker til lutinus... ikke noe friskt blod, og det er vel bra? Aaaah, er det mulig. Jeg ringer definitivt til legen i morgen og sier jeg vil ha hcg prøve. 

Åh den følelsen der er forferdelig 😫 Små blødninger i starten er jo veldig vanlig og kan være helt ufarlig. Nå kan ikke jeg noen ting om de medisinene du går på og kanskje er det mer vanlig da? 

Jeg ville sjekket med hcg for å roe nervene ja (det må vel taes med en dag eller to i mellom for å se stigningen). Jeg krysser virkelig fingrene for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Åh den følelsen der er forferdelig 😫 Små blødninger i starten er jo veldig vanlig og kan være helt ufarlig. Nå kan ikke jeg noen ting om de medisinene du går på og kanskje er det mer vanlig da? 

Jeg ville sjekket med hcg for å roe nervene ja (det må vel taes med en dag eller to i mellom for å se stigningen). Jeg krysser virkelig fingrene for deg ❤

Ja, lutinus gir større fare for blødninger, så jeg vet jo, helt rasjonalt, at det ikke betyr at det er galt. Men blir uansett å ringe legen i morgen, er helt gåen på jobb nå kjenner jeg😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt du bekymrer deg ❤️ etter det jeg har lest her inne er det mange som opplever det samme med lutinus. Men helt enig i at det beste for psyken er å bare få sjekke det opp så fort som mulig 🙂 jeg har blødd i normalt svangerskap og når det har gått galt, så det trenger ikke å bety noe... ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog ei jeg var i termingruppe med sist hadde store blødninger av og på hele svangerskapet. Resultatet der er 4 år ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en ikke-god følelse at det blør, håper så inderlig på dine og deres vegne at det ikke betyr noe negativt. Nå er du jo endelig gravid - og fortsatt gravid til det eventuelle motsatte er bevist. Du får tenke at det er ganske vanlig med mindre blødninger tidlig i svangerskapet og at blødning ikke nødvendigvis betyr at det går galt ❤️ Jeg ville nok ha krevd at det hadde blitt tatt en hcg-blodprøve 🙊 

Stor dette-går-bra-klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, lillemeg90 skrev:

Forstår godt du bekymrer deg ❤️ etter det jeg har lest her inne er det mange som opplever det samme med lutinus. Men helt enig i at det beste for psyken er å bare få sjekke det opp så fort som mulig 🙂 jeg har blødd i normalt svangerskap og når det har gått galt, så det trenger ikke å bety noe... ❤️

Ja, de sa det og inne på porsgrunn. Er bare så ekkelt at det kom i det jeg begynte å bli bekymra pgs testene. Men godt å høre at det ofte går bra❤ 

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det må være en ikke-god følelse at det blør, håper så inderlig på dine og deres vegne at det ikke betyr noe negativt. Nå er du jo endelig gravid - og fortsatt gravid til det eventuelle motsatte er bevist. Du får tenke at det er ganske vanlig med mindre blødninger tidlig i svangerskapet og at blødning ikke nødvendigvis betyr at det går galt ❤️ Jeg ville nok ha krevd at det hadde blitt tatt en hcg-blodprøve 🙊 

Stor dette-går-bra-klem ❤️

Nei, veldig ubehagelig! Jeg prøver å si det til meg selv, og har fått økning på test igjen, så nå har jeg fått troa tilbake☺ tusen takk❤

4 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Gratulerer! Så gøy! 😍🎉 Satser på at egget klamrer seg fast 🤞🤞

Tusen takk! Ja det håper jeg virkelig❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en berg og dal bane🙄 i går forberedte jeg meg på at dette ikke gikk, og begynte å innfinne meg i det. Tok ny test i dag igjen, og der var det tydelig økning❤ så da tror jeg alt er bra likavel. Skal ikke teste hver dag lengre😅 venter på digital i posten, tar en tidligst lørdag. Da bør jeg forvente at det iallefall er 2-3 på den. 

Nå ønsker jeg alle symptomer velkommen, jeg vil bare kjenne på kroppen at noe er i gjære. Merker kun murringer nå, ikke noe særlig oppblåst, kvalm eller trøtt. Og ikke noe mer i puppene. (Utover ømheten som har vært der lenge)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så gøy! Også for å være litt kjip, dersom det ikke går bra er det ikke noe du får gjort med det. Måling av HCG, sammenligne streker på tester - de tinga kan ikke gjøre noe fra eller til. Håper du klarer å senke skuldrene og nyte graviditeten litt, mest sannsynlig går det bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...