Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

4 timer siden, bondekone skrev:

Æsj, tempen har sunket igjen, og vært lav to dager på rad🙄 så var nok ingen eggløsning. Så utolmodig!

Æsj :( Kjedelig å vente sånn 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Æsj :( Kjedelig å vente sånn 😩

Ja, veldig! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, bondekone said:

Godt å høre😉 er så spent på om de overlever tining. Vet heller ingenting om de er fryst ned parvis eller noe, så er veldig spent! Takk for svar! (Og ja, det er blasto, ser jeg skreiv embryo tidligere, når jeg selvsagt mente blasto)☺

Jeg har alltid fått skriv i posten på hva som er fryst, men det var Riksen da. Om du bare hadde blasto på frys så kan det veldig godt hende at de frøs dem ned separat siden de alltid setter inn det som overlever og faren for tvillinger med blasto er relativt mye høyere enn ved to/tre dagers. Så da tiner de sikkert bare ett om gangen, men det we jo grei informasjon å ha på forhånd så jeg hadde vel spurt klinikken om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiley skrev:

Jeg har alltid fått skriv i posten på hva som er fryst, men det var Riksen da. Om du bare hadde blasto på frys så kan det veldig godt hende at de frøs dem ned separat siden de alltid setter inn det som overlever og faren for tvillinger med blasto er relativt mye høyere enn ved to/tre dagers. Så da tiner de sikkert bare ett om gangen, men det we jo grei informasjon å ha på forhånd så jeg hadde vel spurt klinikken om det. 

Har ikke fått noe informasjon om det. Hadde det ikke vært for at jeg har lest her at de fryser ned i strå hadde jeg ikke vist det var en mulighet en gang! Skulle vel trodd de hadde sagt det om detdet gjaldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy temp igjen i dag! Noe er iallefall i gjære, så får vi se om EL har vært, kommer, eller om kroppen bare prøver. (Kan det bli enkelte høyder av det?) Kjøper inn progynova en av de nærmeste dagene, siden jeg ikke vet nøyaktig når mens blir forventet da. 

I går var jeg i babyshower, hvor det totalt sett var 5 gravide damer. Og enormt mye babysnakk. Veldig koselig å feire vennine altså, men likevel ikke drømmestedet å være for meg. Viste det kunne bli litt tungt, så jeg sendte mld til vennine i forkant for å fortelle hva vi holder på med, bare så det ikke skulle bli kjipt om jeg skulle få noe reaksjon på kvelden. Godt å si det iallefall❤☺ 

Jeg har vel tidligere og fortalt om en kollega som mildt sagt ikke er særlig sensitiv på barneønske... mye spørsmål, og mange ganske langt over streken, så har fått et ganske anstrengt forhold akkurat der. Samme person har «skrytt» veldig av at de ble gravide med en gang, og at de skal bli gravide igjen innen da og da. For et par uker siden kom hun og klagde så på svimmelhet, og nå klagde hun på at hun var så kvalm, og spøy flere ganger før hun kom på jobb. Lite tvil om hva som var greia, men jeg spilte så dum som det går ann. Vil hun si hun er gravid, kan hun jo bare si det, og om ikke hun vil si det (enda) er det jo bare helt tåpelig å gå slik🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Ikke lett å være utenfor i slike situasjoner, godt du fikk sagt i fra til venninnen. Ikke alle som forstår at det ikke er noe garanti for å få baby, men.. 😊

Håper tempen holder seg høy nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, prøverpåny skrev:

❤️ Ikke lett å være utenfor i slike situasjoner, godt du fikk sagt i fra til venninnen. Ikke alle som forstår at det ikke er noe garanti for å få baby, men.. 😊

Håper tempen holder seg høy nå!

Nei, absolutt ikke alle som forstår det! Stort sett syns jeg at jeg møter mye forståelse, men akkurat denne kollegaen er en av de siste jeg kan tenke meg å si det til (har sagt det til mange andre kollegaer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 8.19, bondekone skrev:

Høy temp igjen i dag! Noe er iallefall i gjære, så får vi se om EL har vært, kommer, eller om kroppen bare prøver. (Kan det bli enkelte høyder av det?) Kjøper inn progynova en av de nærmeste dagene, siden jeg ikke vet nøyaktig når mens blir forventet da. 

I går var jeg i babyshower, hvor det totalt sett var 5 gravide damer. Og enormt mye babysnakk. Veldig koselig å feire vennine altså, men likevel ikke drømmestedet å være for meg. Viste det kunne bli litt tungt, så jeg sendte mld til vennine i forkant for å fortelle hva vi holder på med, bare så det ikke skulle bli kjipt om jeg skulle få noe reaksjon på kvelden. Godt å si det iallefall❤☺ 

Jeg har vel tidligere og fortalt om en kollega som mildt sagt ikke er særlig sensitiv på barneønske... mye spørsmål, og mange ganske langt over streken, så har fått et ganske anstrengt forhold akkurat der. Samme person har «skrytt» veldig av at de ble gravide med en gang, og at de skal bli gravide igjen innen da og da. For et par uker siden kom hun og klagde så på svimmelhet, og nå klagde hun på at hun var så kvalm, og spøy flere ganger før hun kom på jobb. Lite tvil om hva som var greia, men jeg spilte så dum som det går ann. Vil hun si hun er gravid, kan hun jo bare si det, og om ikke hun vil si det (enda) er det jo bare helt tåpelig å gå slik🙈

Så utrolig irriterende med en slik kollega 😵 antok hun var gammel, men når jeg leste videre ser jeg jo hun er i fruktbar alder. Hva er greia med å være så lite forståelsesfull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så utrolig irriterende med en slik kollega 😵 antok hun var gammel, men når jeg leste videre ser jeg jo hun er i fruktbar alder. Hva er greia med å være så lite forståelsesfull?

Ja, det kan man virkelig spør seg om🙈 jeg er jo relativt åpen om det, og mange kollegaer vet det, men akkurat denne kollegaen er vel den siste jeg kunne tenkt meg å fortelle det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, det kan man virkelig spør seg om🙈 jeg er jo relativt åpen om det, og mange kollegaer vet det, men akkurat denne kollegaen er vel den siste jeg kunne tenkt meg å fortelle det til!

Det forstår jeg godt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har tempen holdt seg høy denne gangen? 🤞🏻

Ja! Men litt usikker på når eggløsning faktisk var. Men den har definitivt vært☺ så nå er progynova kjøpt inn, så får mens komme når den kommer☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, bondekone skrev:

Ja! Men litt usikker på når eggløsning faktisk var. Men den har definitivt vært☺ så nå er progynova kjøpt inn, så får mens komme når den kommer☺

Det nærmer seg 👏👏 Hvor mange syklusdager skal det gå før embryoet kan settes inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det nærmer seg 👏👏 Hvor mange syklusdager skal det gå før embryoet kan settes inn? 

Avhenger av ultralyd☺ skal ha UL på dag 12, så bestemmes det ut fra det. Er vel kun ift om slimhinna er tilstrekkelig tykk☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Avhenger av ultralyd☺ skal ha UL på dag 12, så bestemmes det ut fra det. Er vel kun ift om slimhinna er tilstrekkelig tykk☺

Vi kommer aldri til å grue oss til en GU noensinne igjen, vi blir immune mot sånn skrekk for å gå til gyn med alle disse ultralydene 😅 Er vel bare om slimhinnen er tull nok ja, sånn jeg har forstått det også 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Vi kommer aldri til å grue oss til en GU noensinne igjen, vi blir immune mot sånn skrekk for å gå til gyn med alle disse ultralydene 😅 Er vel bare om slimhinnen er tull nok ja, sånn jeg har forstått det også 👌🏼

Haha ja, men blir ganske så desensitivisert av dette🙈😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8/11 dpo 

Går bare å venter på mens her, men foreløpig ingen tegn til at den kommer. Pleier alltid å spotte fra 10 dpo, men tenker kroppen kan ha endret seg litt etter hormonene, så må bare se når den dukker opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange DPO pleier du å få mensen?

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvor mange DPO pleier du å få mensen?

12-14 de siste gangene☺ ser jeg skreiv det som jeg venter mens, i form av at jeg forventer mens nå, det gjør jeg jo ikke, men er klar for å begynne på fryseforsøket😂 venter vel mer på spotting og tegn på mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg spør dumt, men hva skal til for at du får begynne? Venter du på ny syklus og innsett i den? Håper virkelig det funker for deg denne mnd 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...