Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

På 1.8.2018 den 21.51, bondekone skrev:

7 DPO

 enda mer blod i dag. Nå var det slik at det drypte i doskåla (TMI). Det er helt rødt og, ikke brunlig som jeg hører mange andre sier festeblødningen kan være. Med andre ord helt som den vanlig spottingen min er, bare litt tidlig. 

Har ærlig talt mistet litt troa, brystene er mindre ømme (noe som vel er et tegn på synkende progesteron) jeg har de vanlig murringene før mens, og har ikke noe god magefølelse lengre. Livmortappen kjennes åpen ut og.

Om det ikke klaffer nå, er jeg ganske sikker på at jeg har lavt progesteron, eller at det synker for tidlig. Spotting så tidlig må vel bety det? 

Får håpe henvisning videre ikke tar for lang tid, er håpløst utålmodig🙈

Når jeg hadde festeblødning var det brunlig utflod i 2 dager - deretter frisk blødning som drypte i toalettet (etter positiv test) så stoppet det opp igjen og jeg spottet i 2 dager etter det. Så festeblødning kan være mer enn bare litt brunlig utflod. Hadde jeg ikke tatt den testen hadde jeg trodd det var TR :)

Håper det snart klaffer for dere, enten med eller uten assistanse :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Tyah skrev:

Når jeg hadde festeblødning var det brunlig utflod i 2 dager - deretter frisk blødning som drypte i toalettet (etter positiv test) så stoppet det opp igjen og jeg spottet i 2 dager etter det. Så festeblødning kan være mer enn bare litt brunlig utflod. Hadde jeg ikke tatt den testen hadde jeg trodd det var TR :)

Håper det snart klaffer for dere, enten med eller uten assistanse :hjerte: 

Ja har jo skjønt den er veldig forskjellig på folk! Stoppet å blød i dag. Tok en test i dag (9 dpo) men negativ... men tidlig enda,så får se ☺

Takk for lykkeønsker💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, de følelsene går så i berg og dalbaner altså🙄 ene øyeblikket går det helt greit at vi enda ikke har fått det til, mens i neste øyeblikk tror jeg vi aldri får det til noen gang. 

Jeg har begynt å se litt på fødeavdelingen i det siste. Egentlig fordi jeg syns det er rørende, men og med en tanke om at jeg en dag skal oppleve det selv. Og da har det vært greit, det har ikke vært vondt liksom. Men så kommer de kjipe tankene: hva om? Jeg vet jo det er lite sannsynlig for at det ikke skjer, og det er sjeldent de tankene sniker seg innpå, men det er så kjipt når de gjør det. 

Æsj altså. Håper så inderlig💗

Nå har jeg sluttet å blø. Tok en test på morgenen i dag, blendahvit. Som forventet forsåvidt, er jo tidlig enda. Har bare en slik dårlig magefølelse. Så nå kan egentlig bare mens komme, så jeg faktisk har en reell grunn for å få hjelp (kort lutealfase). 

Litt utblåsning. Så skal jeg heller kose meg resten av helga🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

ingen spotting i dag. (Spotter alltid 10 dpo - men mulig den tidlige spottingen har klusset litt til)

Negativ test på morgenurin og. Om det var festeblødning burde den vel blitt positiv til nå? Ingen symptomer heller, bare grusomt trøtt. Men akkurat det er ikke så uvanlig🙄 litt stikkinger og murringer, men det pleier og å komme på denne tida. 

Livmortappen er åpen og langt nede, så lite tegn på at noe skjer.

IKM er til tirsdag, så får bare vente å se. Jaja, forbereder meg på PP 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer for dere snart😊 Bare lurte på hva slags termometer du bruker? Trur jeg burde prøve den metoden, men ikke for å få baby, men for å sleppe å bruke kondom innimellom😂 Slutta på pilla for noen måneder siden fordi jeg ville prøve om det hadde noe å si for migrenen min, for å si det slik; jeg begynner ikke på de igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kardinal skrev:

Håper det klaffer for dere snart😊 Bare lurte på hva slags termometer du bruker? Trur jeg burde prøve den metoden, men ikke for å få baby, men for å sleppe å bruke kondom innimellom😂 Slutta på pilla for noen måneder siden fordi jeg ville prøve om det hadde noe å si for migrenen min, for å si det slik; jeg begynner ikke på de igjen😅

Jeg kjøpte det på billige tester, viktige er at det er doble desimaler ☺ jeg brukte ei stund pearly (fertilitetscomputer) av samme grunn som deg, eller dvs, jeg blir et hespetre på p-piller😂 så blir ikke til å starte på noe heller, noen gang! Men syns uansett det er lettere med eget termometer, og heller plotte inn opplysningene i app. Da kan en og notere litt andre opplysninger som utflod, tapp osv ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, bondekone skrev:

Jeg kjøpte det på billige tester, viktige er at det er doble desimaler ☺ jeg brukte ei stund pearly (fertilitetscomputer) av samme grunn som deg, eller dvs, jeg blir et hespetre på p-piller😂 så blir ikke til å starte på noe heller, noen gang! Men syns uansett det er lettere med eget termometer, og heller plotte inn opplysningene i app. Da kan en og notere litt andre opplysninger som utflod, tapp osv ☺

Takk for svar! Skal bestille😊 Leste litt der inne og er det vanlig at folk bruker det bak?🙈 Eller er det nøyaktig nok om en putter det i kjeften?😅 Ble og nysgjerrig på hva slags app du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kardinal skrev:

Takk for svar! Skal bestille😊 Leste litt der inne og er det vanlig at folk bruker det bak?🙈 Eller er det nøyaktig nok om en putter det i kjeften?😅 Ble og nysgjerrig på hva slags app du bruker?

Jeg tar det under tunga😉 bruker Flo☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Og der kom TR, og vi går inn i PP 10... 

Så synd🙁 Har du snakket med legen ang få tilskudd på progestron pga tidlig spotting og kort lutefase? Når sank tempen hos deg? Min gikk bittelitt ned dagen før mensen kom. Den stupte samme dag☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Så synd🙁 Har du snakket med legen ang få tilskudd på progestron pga tidlig spotting og kort lutefase? Når sank tempen hos deg? Min gikk bittelitt ned dagen før mensen kom. Den stupte samme dag☺️

Har time hos lege i slutten av mnd, dagen før IKM... så er ei stund til,men er iallefall på gang! Da blir det og henvisning videre.

Her sank den en del i dag, til36,48, regner med den faller helt i morgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Har time hos lege i slutten av mnd, dagen før IKM... så er ei stund til,men er iallefall på gang! Da blir det og henvisning videre.

Her sank den en del i dag, til36,48, regner med den faller helt i morgen 👍

Ok. Så bra at du har fått legetime. Flott om dere får henvising videre før det har gått et år, men håper så klart dere slipper det. Kan jo hende du bare trenger litt ekstra progestron hjelp🤞🏻 Utrolig kjipt å få mensen når alt man ønsker å bli gravid, men plutselig skjer det!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Ok. Så bra at du har fått legetime. Flott om dere får henvising videre før det har gått et år, men håper så klart dere slipper det. Kan jo hende du bare trenger litt ekstra progestron hjelp🤞🏻 Utrolig kjipt å få mensen når alt man ønsker å bli gravid, men plutselig skjer det!❤️

Ja, bare kjedelig det er så lenge til🙄 det som er er at vi vet allerede at det er litt redusert kvalitet hos han.(sjekket for lenge siden) Men en eventuelt lav progesteron hos meg hjelper jo ikke heller. Så er så egentlig glad det skjer noe uansett ☺ 

Krysser fingrene for at det skjer ja! Egentlig passer det enormt dårlig om vi får det til denne syklusen (tar noen fag, så eksamen rundt da) men uaktuelt å hoppe over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

er i nøyaktig samme situasjon. Er også bondekone🤩👍🏻 men vi er ikke gift enda. Har prøvd 8 ganger ingen hell enda:( vi har nettopp kjøpt den clearblue monitoren. 

Blir spennende å følge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, charchar skrev:

Hei! 

er i nøyaktig samme situasjon. Er også bondekone🤩👍🏻 men vi er ikke gift enda. Har prøvd 8 ganger ingen hell enda:( vi har nettopp kjøpt den clearblue monitoren. 

Blir spennende å følge deg.

Hei! Så flott med flere bygdefolk😀 håper det klaffer snart for dere! Har dere noen barn fra før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, bare kjedelig det er så lenge til🙄 det som er er at vi vet allerede at det er litt redusert kvalitet hos han.(sjekket for lenge siden) Men en eventuelt lav progesteron hos meg hjelper jo ikke heller. Så er så egentlig glad det skjer noe uansett ☺ 

Krysser fingrene for at det skjer ja! Egentlig passer det enormt dårlig om vi får det til denne syklusen (tar noen fag, så eksamen rundt da) men uaktuelt å hoppe over. 

Ah det samme har vi da vi testet oss i 2016, men det kan jo bedre seg for mannfolk? Her var det noe lavere antall sædceller i forhold til WHO.. låg helt i nedre del av normalen. Husker ikke ca, men 12 mill og 15 mill er vanlig? Hva var «problemet» hos din? Da kan det ta litt ekstra lang tid å bli gravid.... Nei dere må ikke hoppe over uansett!!!

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Ah det samme har vi da vi testet oss i 2016, men det kan jo bedre seg for mannfolk? Her var det noe lavere antall sædceller i forhold til WHO.. låg helt i nedre del av normalen. Husker ikke ca, men 12 mill og 15 mill er vanlig? Hva var «problemet» hos din? Da kan det ta litt ekstra lang tid å bli gravid.... Nei dere må ikke hoppe over uansett!!!

Ja, er det jeg håper vi får nå,litt oppfølging i forhold til det, teste om igjen og slikt. Kam jo som du sier forandre seg! Gjør dere noe annerledes ift det? 

Mener det var litt få, men aner ikke hvor mange det var. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bondekone said:

Hei! Så flott med flere bygdefolk😀 håper det klaffer snart for dere! Har dere noen barn fra før?

🤩 trivelig! Nei, vi har ingen fra før, jeg er snart 30 så føler det er på tide! Alt ligger til rette for det, så håper vi er heldige snart. Vi tenkte oss til legen etter denne mnd hvis det ikke blir denne gangen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, charchar skrev:

🤩 trivelig! Nei, vi har ingen fra før, jeg er snart 30 så føler det er på tide! Alt ligger til rette for det, så håper vi er heldige snart. Vi tenkte oss til legen etter denne mnd hvis det ikke blir denne gangen heller. 

Skjønner,da krysser jeg fingrene! Lurt å gå til legen ja, jeg var der jo før sommeren. Og selv om jeg var veldig redd for å ikke bli tatt seriøst (siden vi ikke har prøvd 1 år) tok hun meg veldig seriøst ☺ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bondekone said:

Skjønner,da krysser jeg fingrene! Lurt å gå til legen ja, jeg var der jo før sommeren. Og selv om jeg var veldig redd for å ikke bli tatt seriøst (siden vi ikke har prøvd 1 år) tok hun meg veldig seriøst ☺ 

Tusen takk! Det var bra, da ble jeg litt roligere, er også redd at de vil si at 8 mnd ikke er lenge nok, men er jo greit å vite om det er noe galt når man har prøvd ulike hjelpeapparat og fremdeles ikke når fram...

skal bli interessant å følge, masse lykke til fremover, skal oppdatere deg om vi får til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...