Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Porcelain skrev:

Gratulerer, så gøy! Også for å være litt kjip, dersom det ikke går bra er det ikke noe du får gjort med det. Måling av HCG, sammenligne streker på tester - de tinga kan ikke gjøre noe fra eller til. Håper du klarer å senke skuldrene og nyte graviditeten litt, mest sannsynlig går det bra! 

Nei, nettopp derfor jeg dropper blodprøven. Jeg kan ikke gjøre noe fra eller til. Kommer nok til å bruke opp testene jeg har, men tar de med 2-3 dagers mellomrom (siden jeg går på lutinus, og vil dermed ikke nødvendigvis blø om det går galt). Uansett blir digital på lørdag veldig spennende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre! Håper du klarer å slappe av inntil videre, det er jo ingenting du kan gjøre fra eller til på dette tidspunktet. Lett å si, innmari vanskelig å leve etter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du testdag?

Det beste er å ligge helt unna testing til dagen før/samme dag.

Om HCG da er over 100 så er det bra :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Så godt å høre! Håper du klarer å slappe av inntil videre, det er jo ingenting du kan gjøre fra eller til på dette tidspunktet. Lett å si, innmari vanskelig å leve etter ❤️

Helt sant❤

1 minutt siden, Fnugg skrev:

Når har du testdag?

Det beste er å ligge helt unna testing til dagen før/samme dag.

Om HCG da er over 100 så er det bra :)

 

Fredag er testdag, 16 dager etter innsett av blasto, så er en sen testdag ift hva de fleste bruker. Skal ikke ta blodprøve da, kun vanlig test. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, @Fnugg og @Lorieen ❤ @prøverpåny

I går ble trøttheten kastet over meg, og jeg kjente på en trygghet i at jeg faktisk er gravid, så deilig!!❤ har sovet elendig i to netter (sov 4 timer i natt liksom...) i dag var ebay testen fortsatt noe sterkere (men ikke mye😮), så sendte inn positiv test, og bare velstand. Men totalt sett er det jevn økning fra denne uka, selv om jeg ikke synes de er så sterke...  (bilde).

Når jeg kom hjem hadde BT testene kommet (digital, og noen strimler som kom på kjøpet), så for gøy testet jeg de og, men seriøst, de er jo nesten ikke sterkere enn for ei uke siden🙄 joda, på ettermiddagsurin, men holdt meg lenge, og drukket lite... og i tillegg drypper det friskt (!) Blod når jeg sitter på do... har tenkt å ta ny digital i morgen. Den bør absolutt ha 2-3, kan ikke skjønne det skal gå bra dette om ikke. Blir helt ødelagt av dette, det var (er) så deilig å være «offesielt» gravid, så må jeg bli så satt ut av noe negativt... tok blodprøve for toksoplasmose. Om testen i morgen ikke viser 2-3 skal jeg få de til å kjøre testen for hcg og (de kunne gjøre det opp til ei uke etter). 

IMG_20190426_185107.jpg

Endret av bondekone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker @Irisiri @Patriotpaula @Bokdamen og @lillemeg90

Desverre viste testen fortsatt bare 1-2😩 syns BT testen er noe sterkere, men det er lite. Har noen erfaringer hvor dette fortsatt kan være bra? Desverre synes jeg og murringene har gitt seg noe, men er fortsatt kvalm og trøtt. Puppene er ikke særlig ømme. Skal være 5+0 nå, og er desverre stadig mer innstilt på at dette ikke går😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, bondekone skrev:

Takk for gode ønsker @Irisiri @Patriotpaula @Bokdamen og @lillemeg90

Desverre viste testen fortsatt bare 1-2😩 syns BT testen er noe sterkere, men det er lite. Har noen erfaringer hvor dette fortsatt kan være bra? Desverre synes jeg og murringene har gitt seg noe, men er fortsatt kvalm og trøtt. Puppene er ikke særlig ømme. Skal være 5+0 nå, og er desverre stadig mer innstilt på at dette ikke går😥

Har sett en del tråder her inne hvor det ikke har gitt riktig stigning men det likevel har gått bra. Men jeg forstår jo at du blir innstilt på at det ikke går og det er kanskje ikke så dumt sånn for din egen del. Men ikke mist håpet helt enda! Vi produserer HCG litt forskjellig ❤️ og hvis du ser her så ser du at det er normalt med en lavere økning ved IVF. Hvorfor for vet jeg ikke. https://nevrologi.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Har sett en del tråder her inne hvor det ikke har gitt riktig stigning men det likevel har gått bra. Men jeg forstår jo at du blir innstilt på at det ikke går og det er kanskje ikke så dumt sånn for din egen del. Men ikke mist håpet helt enda! Vi produserer HCG litt forskjellig ❤️ og hvis du ser her så ser du at det er normalt med en lavere økning ved IVF. Hvorfor for vet jeg ikke. https://nevrologi.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Oi, det var interesant! Aner heller ikke det, men gav meg noe mer håp. Er desverre ingenting å gjøre enn å vente til uka. Sender en mld til legen iallefall. Tåpelige er jo at hadde jeg ventet til testdag, i går, hadde jo alt sett lovende ut🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Oi, det var interesant! Aner heller ikke det, men gav meg noe mer håp. Er desverre ingenting å gjøre enn å vente til uka. Sender en mld til legen iallefall. Tåpelige er jo at hadde jeg ventet til testdag, i går, hadde jo alt sett lovende ut🙄 

Ja, sant 🙈 det er ikke bare positivt å teste tidlig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:

Ja, sant 🙈 det er ikke bare positivt å teste tidlig nei.

Nei, absolutt ikke... men hadde vel bekymret meg uansett om testen ikke viste mer enn 1-2 så lenge etter innsett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Nei, absolutt ikke... men hadde vel bekymret meg uansett om testen ikke viste mer enn 1-2 så lenge etter innsett... 

Ja. Du hadde nok gjort det. Og det hadde jeg også gjort. Jeg var helt hysterisk i starten av dette svangerskapet ifht stigningen av HCG. En lege på jobb la inn blodprøver på meg slik at jeg kunne følge med selv 🙈  jeg tok aldri digital denne gangen men hadde ikke helt tilfredstillende stigning på strimlene. Men på blodprøve dobblet det seg som det skulle. Fikk ikke så sterk som dette før uke 7.

Snapchat-1193132240.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ja. Du hadde nok gjort det. Og det hadde jeg også gjort. Jeg var helt hysterisk i starten av dette svangerskapet ifht stigningen av HCG. En lege på jobb la inn blodprøver på meg slik at jeg kunne følge med selv 🙈  jeg tok aldri digital denne gangen men hadde ikke helt tilfredstillende stigning på strimlene. Men på blodprøve dobblet det seg som det skulle. Fikk ikke så sterk som dette før uke 7.

Snapchat-1193132240.jpg

Det er veldig godt å høre at andre og har hatt unormal stigning. Er jo mange risikofaktorer ved urinprøve, ift mengde drikke osv. husker du hvordan dine strimler var rundt uke 5?

Skal jobbe hele helga, og kjenner det virkelig skal bli tøft akkurat nå😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bondekone skrev:

Det er veldig godt å høre at andre og har hatt unormal stigning. Er jo mange risikofaktorer ved urinprøve, ift mengde drikke osv. husker du hvordan dine strimler var rundt uke 5?

Skal jobbe hele helga, og kjenner det virkelig skal bli tøft akkurat nå😩 

Mener også jeg har lest at billigstrimlene kan ha noe forskjellig mengde fargestoff. De var ca som dine. Jeg har fått ny telefon pga den andre krasjet så fikk ikke med meg alt over.. Dette bilde ble tatt via snapchat så det var lagret der. 

Kanskje det blir greit når du først kommer deg på jobb? At du får tankene over på noe annet? ❤️

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...