Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

Etter å ha snoket og sniklest rundt her lenge (og vært utrolig dårlig på å legge igjen spor), var det på tide å starte egen😀 prøver på 9. Periode nå, så er veldig klar for en liten spire.  

Syklusene mine er stabile på 25 dager, med eggløsning på CD 13/14, noe de har vært fra jeg sluttet på prevansjon. Jeg temper hver dag, og har sånn sett «full kontroll», men til nå uten nytte. Egentlig ikke full panikk enda, vi har vært enige om at vi ikke skal stresse (og dermed blir det heller ikke lagt inn aksjer SÅ ofte som det kanskje bør- men vi passer på å treffe selve EL). 

Var hos lege for sommeren og fikk bekreftet EL med progesteronmåling. Avtalen var da at om vi ikke er gravide ila sommeren, henviser hun oss videre til gynekolog. 

Eggløsning skal være i dag, og blir vi gravide denne gangen, vil vi sitte med positiv test på bryllupsdagen ❤ #håper

Masse seigt slim denne gangen (det pleier det ikke å være), så skal iallefall være tilrettelagt der 😀

Min store bekymring denne gangen er at jeg tok ibux for to dager siden. Jeg sliter med spenningsmigrene hvor ibux er det eneste som hjelper. Har likevel holdt meg konsekvent unna i lutealfasen og før EL. Men denne gangen klarte jeg det ikke. Håper, og tror, ikke det betyr at EL blir klusset til... legen min mener det skal gå helt greit å ta det en sjelden gang (mine migrener er såpass heftige at jeg tror ikke det har noe særlig positiv innvirkning å gå med det heller)

_________________

Oppdatering:

PP 9 12 jul - 5 sept.  25 dager, 11 dagers lutealfase

PP 10: 6 aug -1 sept. 27 dager, 13 dagers lutealfase

PP 11: 2 sept - 24 sept. 23 dager, 11 dagers lutealfase

PP 12: 25 sept - 18 okt. 

PP 13: starter opp på letrozol! 19 oktober -17 november (20 dagers lutealfase- kluss etter letrozolen

PP 14:  20 november - 13 desember

første ivf forsøk planlagt i februar!

PP 15: 14 desember-9.januar

PP 16 (siste mulighet før IVF):10 januar-1 februar

første IVF forsøk! (S. 23) - endte med totalfrys av 6 egg

PP 17: (mems vi venter på innsett av fryst blasto) 19 februar -21 mars

April 2019:1 innsett! Endte i SA 5+6 💔(s.40)

August 2019: 2 innsett! Endte i SA/kjemisk 4+6💔

oktober 2019: 3 innsett - negativ s.50

Mars 2020: 4.innsett - GRAVID 💖 - s.55

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen temp-økning som tilsier at EL var i går. Så da kommer den nok i dag ☺ lite utflod nå. 

Er det noen som vet om man kan overstyre EL beregningen i flo? Har brukt life til nå, og da plottet jeg inn når EL ble konstatert på temp, mens nå ser det ut som den er fastsatt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO1/CD15

 

Da viser tempen en god økning, og så lenge den holder seg slik, skjedde EL i går, CD14. Lagt inn aksjer i går og, så da ble det iallefall 2 dager før og samme dag som EL.☺

Screenshot_20180726-102622.thumb.png.25932fc8bd49a93058ecd15e07495648.png

Får bare se om FLO forstår det, og endrer EL dagen 😉 

Så da er det den evinnelige ventetiden da🙄 tenker å vente til neste lørdag(10 dpo) for å se. Pleier alltid å spotte fra 10 DPO, så om jeg begynner med det da, gidder jeg ikke å teste. 

Krysser fingrene🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så spennende! Håper disse ventedagene går fort, de er jo håpløst lange😅 Krysser fingrene for full klaff🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FruFiolett skrev:

Åååå, så spennende! Håper disse ventedagene går fort, de er jo håpløst lange😅 Krysser fingrene for full klaff🤞🏼

Ja ikke sant😂 nå har jeg jo vært igjennom de noen ganger, så er litt mer bedagelig nå enn i starten. Men av en eller annen grunn har jeg litt godfølelse for denne gangen😍 

massevis av murringer i dag, gav seg mot kvelden.☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Tempen har holdt seg høy, og Flo redigerte selv dagen for EL. ☺

Men denne ventetiden altså. Føler jeg nesten er i PP1 igjen, så symptomleter og utolmodig som jeg er nå har jeg ikke vært siden starten 😂 om det ikke klaffer nå,blir vi henvist til gynekolog, så sikkert derfor jeg holder på slik. 

Iallefall, murringer hver dag og ømme pupper (mest på sidene). (Så vet jeg selvsagt at det er helt som det skal i dpo-land og gravidsymptomer ikke kommer på ei stund 😉

(Sorry, men av en eller annen grunn får jeg ikke bort taggen)

På 26.7.2018 den 21.49, FruFiolett skrev:

 

Screenshot_20180729-075540.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lutealfaser på 12 dager, med spotting sllerede fra dpo 9/dpo 10. Jeg har derfor vært redd for lavt progesteron nivå,og målte dette før sommeren. Det var helt normalt, men etter å ha diskutert det i en annen dagbok, begynte jeg å lure på om det likevel kan være slik at progesteronen faller for fort? I morgen begynner jeg derfor å ta en lav dose wild yam, for å se om det kanskke kan bidra. 

Har tatt det før, men da klusset jeg til EL tror jeg, men nå vet jeg jo helt at jeg faktisk har hatt EL☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

Hadde verdens fineste drøm i natt💗 positiv test💗 kjempeskuffendes å våkne og innse at det ikke var sant, håper jeg får oppleve det snart!!

Nå ble det litt ekstra spennende her. Tempen økte enda litt i dag, til 36,97°c. Aldri målt så høyt før! Håper den holder deg litt ekstta høy fremover😍

Screenshot_20180731-070047.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt slimaktig blod på papiret i dag, 6 dpo 🤔 kan det være festeblødning??😇 

Men så kommer realisten frem og sier det sikkert bare er kroppen som tuller. Pleier å spotte fra dpo 9-10, men en gang kom det litt allerede 7 dpo🙄 

Blir uansett bare stadig mer spennende det her😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FruFiolett skrev:

Åååå! Så spennende! Når kommer du til å teste? 

Har egentlig sagt jeg ikke skal teste før lørdag, 10 dpo, men nå tviler jeg på at jeg holder så lenge😅 har 18 tester liggende (ebay) +4 babyplan, så er jo like greit å bruke de opp?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bondekone skrev:

Har egentlig sagt jeg ikke skal teste før lørdag, 10 dpo, men nå tviler jeg på at jeg holder så lenge😅 har 18 tester liggende (ebay) +4 babyplan, så er jo like greit å bruke de opp?😇

Ja, det er tullete å ha sånt liggende!😅😉  Særlig fordi dette er jo måneden det klaffer, så da trenger du dem ikke til senere heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruFiolett skrev:

Ja, det er tullete å ha sånt liggende!😅😉  Særlig fordi dette er jo måneden det klaffer, så da trenger du dem ikke til senere heller! 

Definitivt😂. Blir nok fort en test i morgen tidlig😉 men OM det faktisk var en festeblødning kan jeg vel tidligst forvente positiv test fredag/lørdag, så forventer ikke noe resultat😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan pleier temperaturen å se ut på en vanlig mnd? Spennende at en kan tempe slik for kontroll egentlig :)

🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Noldus skrev:

Hvordan pleier temperaturen å se ut på en vanlig mnd? Spennende at en kan tempe slik for kontroll egentlig :)

🤞

Den pleier å ligge mellom 36,65 og 36,80 i lutealfasen☺ men tempen sank til 36,75 i dag, så var nok bare en enkelt temp. Får se hva den eventuelt er i morgen, er jo kurven som har noe å si, ikke de enkelte tempene ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

 enda mer blod i dag. Nå var det slik at det drypte i doskåla (TMI). Det er helt rødt og, ikke brunlig som jeg hører mange andre sier festeblødningen kan være. Med andre ord helt som den vanlig spottingen min er, bare litt tidlig. 

Har ærlig talt mistet litt troa, brystene er mindre ømme (noe som vel er et tegn på synkende progesteron) jeg har de vanlig murringene før mens, og har ikke noe god magefølelse lengre. Livmortappen kjennes åpen ut og.

Om det ikke klaffer nå, er jeg ganske sikker på at jeg har lavt progesteron, eller at det synker for tidlig. Spotting så tidlig må vel bety det? 

Får håpe henvisning videre ikke tar for lang tid, er håpløst utålmodig🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Pupsilure skrev:

Legger igjen et lite spor for å følge deg videre :) Har dere barn fra før?

Koselig, velkommen skal du være☺ nei, har ikke det☺

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...