Gå til innhold

Trenger noe å fylle tiden min med :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskriften sier, vil jeg gjerne ha noe å fylle fritiden min med.. Jeg er ei jente i starten av 20-årene som nettopp har gått gjennom en del nedturer, og kunne trengt en fin hobby eller liknende. Så fyr løs dersom du har noen tips :) jeg har egentlig ingen venner, noe som er litt sårt, så dagene går stort sett til å jobbe, være hjemme og med samboer. Skulle så gjerne hatt noe å drive med som gir meg litt livsglede nå! Bor i storby, men vet ikke helt hvor jeg skal gå eller hva jeg kan gå på alene.. 

Blir veldig glad for svar :) 

Anonymkode: a4fdf...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å skaffe deg en hund og drive med litt hundetrening? Får mange venner ut av det :)

Men, du må tenke over at det å ha hund er et stort ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis du liker håndarbeid, kan du jo begynne å sy,strikke eller annet?

jeg har trening som min største hobby; overgår strikking for min del😁trenger ikke være på helsestudio,

hva med dans?

språkkurs, male/tegnekurs

Anonymkode: f424a...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idrett? Treningssenter, malekurs, playstation, dataspill, bowling, friluftsliv, kunstutstilling etc.

Hvis du skriver hvilken by du bor i, er det lettere å komme med forslag :)

Anonymkode: a0b2a...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her, takk for svar, skal absolutt se nærmere på det! Synes faktisk bowling er veldig gøy, men finner ikke ut noe sted om man kan drive med det sånn på hobbybasis hvor man går på treninger eller sånn? Kom gjerne med flere tips om det er noe jeg kan begynne med hvor jeg kanskje kan få noen nye venner :) 

Anonymkode: a4fdf...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo selvsalgt veldig hvor i landet du er!

Oslo har mange muligheter! Bygda i Finnmark kanskje ikke helt like mange...

Du får nevne fylke, og det fins nok noen som vil finne på noe med nye folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging og strikking, geocaching, frivillig på frivillighetssentral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansing eller kor kanskje? Gitarkurs? Eller kanskje en lagidrett; håndball, volleyball, innebandy, tennis, baseball. Bordtennis, diverse kampsporter (karate, taekwondo, osv.), cosplay, bokklubber, redesign(-kurs). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du aktivt ønsker å få deg en hobby! :) Trist å høre at du ikke føler du har så mange venner. Kanskje frivillig arbeid kunne vært noe? De aller fleste i mitt nettverk har jeg fått fra frivillig arbeid. Ikke nødvendigvis leksehjelp og «tradisjonelt» frivillighet, men under eventer som festivaler, lan (datapartys) og lignende. Finnes også egne grupper på Facebook hvor det annonseres når arrangementer trenger frivillige. 

Ellers så synes jeg alt av kreative ting er artig. Scrapbooking, leire, maling, bullet journaling osv. Kanskje det finnes noen kurs i noe sånn i nærheten av der du bor? Jeg har ikke gått noen kurs, men er med i en del kreative grupper på Facebook og da er det treff med andre «likesinnede» fra tid til annen. Veldig hyggelig :) 

En annen ting er brettspillkvelder. Det høres kanskje veldig nerdete ut, men det er en fin måte å sosialisere på og er artig. Outland har egne kvelder, men det finnes også mange lokale klubber. Kanskje LNU eller Kandu/Hyperion er fine steder å spørre om hvilke klubber som er i nærheten av deg. 

Har du noen interesser? Som kanskje ikke er en hobby enda men som kan bli noe? 

Lykke til! Skjønner at det kan være vanskelig å få nye venner i voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hva du liker og hvor du bor :)

Da jeg bodde i Stavanger var jeg frivillig hos Dyrebeskyttelsen, i Oslo var jeg politisk engasjert og frivillig i Røde Kors. Bor nå i utlandet og driver med fotografi, blogging, vinsmaking, leser bøker og er av og til innom på språkkafé. 

Hvis ingenting av dette er noe for deg, hva med malekurs, matlagingkus, dans, kampsport, yoga, bokklubb eller tekstil-og håndarbeid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trene på et treningssenter?

Enktelte steder så arrangeres det turer med f.eks røde kors

ulike kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...