Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

14 timer siden, minienthe skrev:

Sto dessverre ikke innerbenslengde i den oversikten, kun hofte og midje.

 

 

"Elastisk linning" = strikk. Blir i samme kategori som "pull on" og "jazzbukse". Den fra Alexis er i tillegg kun straight leg og jeg vil ha bootcut. Erfaringsmessig blir nemlig straight leg til skinny når leggvidden øker.

Strikk er djevelens verk ref utblåsning over 😒

 

Alexis har også inne type dressbukser i ulike beinlengder, totalt uten stretch.  

Min erfaring med sånne strechsaker er at de strekker seg så de helst vil ramle ned hvis buksa ikke var et par størrelser for liten ved innkjøp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Bruker? skrev:

Alexis har også inne type dressbukser i ulike beinlengder, totalt uten stretch.  

Min erfaring med sånne strechsaker er at de strekker seg så de helst vil ramle ned hvis buksa ikke var et par størrelser for liten ved innkjøp

 

He he, jo jeg ser absolutt poenget og det er derfor jeg vil ha (eller syr på) beltehemper 😅

Har dessverre ikke Alexis butikk i nærheten men jeg skal ha det i bakhodet hvis jeg er i nærheten av en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

To sett med ullundertøy kjøpt på et lagerutsalg. Høsten kommer snart, så det et greit å være forberedt på kaldere vær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg kjøpte var når det var skikkelig salg på Zizzi her. 

Da ble det denne gule kjolen, bare i ankellengde og en lik som på bilde bare i sort

E37E1511-4D19-4A66-82AA-17AFA1A9255C.png

Anonymkode: 66638...951

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det to selskapskjoler og en regnjakke. Det er så fint når en bare kan hoppe rett inn i flere plagg i samme butikk👍

Anonymkode: 4e030...eb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
På 20.5.2019 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd bodysuit OnCore fra Spanx? Jeg trenger en ny hold-in-body, og jeg vil ha skikkelig, skikkelig god hold! Er lei av slike slappe såkalte "shapewear" som bare er en litt tykkere undertøysvariant. Gi meg tips på dine beste hold-ins, takk! 😄

Anonymkode: 5f918...742

Så de i København i sommer, dog var de for dyre synes jeg. 899kr ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Så de i København i sommer, dog var de for dyre synes jeg. 899kr ...

Man må betale litt ekstra for å få noe ordentlig. Sånn er det bare. 

Anonymkode: c6781...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to. Passer på å kjøpe opp kjoler nå som sesongen er over. Nå er jeg høy og må opp i 42 til 44 i de fleste butikker. Dog er alt fra stomote for stort, foruten hm sitt, for der kan str 46 være for liten, men str 40 passe😂 Så sliter virkelig med å finne klær, og går for maxikjoler. Er de for vide så syr jeg de inn selv. 

Screenshot_20190925-092523.png

Anonymkode: 447fe...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må betale litt ekstra for å få noe ordentlig. Sånn er det bare. 

Anonymkode: c6781...664

Mulig, prøvde den ikke på. Så vet ikke om det var kvalitet.

 

Enig i at mye som får merkevaren shapewear egentlig bare er juks. Har brukt korsetter før, fra manillusion. Og det former. Men er ganske ubehagelig og upraktisk. 

 

Får håpe jeg får kjøpt med noe skikkelig Spanx fra turen til USA i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over skal jeg til USA i høst, noen tips til bra kleskjeder for meg i str. Us 16? 

Tenkte spanx. Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Ullkåpe fra Sparkjøp på Metro-sentret i Lørenskog. De er nå utsolgt for den beige jeg har, de har bare lyseblå igjen. 

https://www.sparkjop.no/817472_Ullkåpe?farge=Lyseblå&spa_7_categories=catalog01_dame&spa_7_categories=catalog01_dame_dame2dyttertf8y

 

 

CC49BE94-ADF9-4CEA-AF50-9A7F7BE9A946.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Åj så denne er mange ganger dyrere hos Match gitt....asså....dette er trist. Tenk om jeg hadde gått her først. Lette ganske lenge etter riktig snitt, lite detaljer, lommer og lengde i xxl. Jeg betalte 599kr for ull på SparKjøp❤️

https://www.matchfashion.no/dameklaer/jakker-kaper/live-kape/dry-rose

 

6F03E854-1E93-436B-A555-323C4A3EB39D.jpeg

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire basis-singletter fra Zizzi av denne typen. Kjøpte i fargene sort, mørk blå, mørk grønn og burgunder. 636806385220959181%20-%20n00002b_0199.jp

 

Jeg har flere omslagskjoler som er så dypt utringet at BHen blir synlig. Da er det greit å ha en singlet i passende farge under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 7.47, minienthe skrev:

Zizzi er dessverre alt for korte i bena for meg (hvilket egentlig er helt sprøtt for jeg er 169 høy/lav)

beklager at jeg siterer noen så lenge etter at det er skrevet, vedkommende er kanskje ikke aktiv lenger, men jeg er like høy som deg og buksene til zizzi funker fint for meg, så skjønner ikke helt hva problemet er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Måneskinn skrev:

beklager at jeg siterer noen så lenge etter at det er skrevet, vedkommende er kanskje ikke aktiv lenger, men jeg er like høy som deg og buksene til zizzi funker fint for meg, så skjønner ikke helt hva problemet er? 

Fortsatt innom her selv om det ikke blir daglig :)

Vanskelig det der med bukselengde men skal jeg tippe så er du lengre i ryggen og kortere i selve bena enn meg. Hvis du f.eks tar et målebånd og måler innerbenslengden fra skrittet og til ankelkulen, hva ender du opp med da ? Cellbes sine jeans med innerbenslengde 84 er perfekte for meg men der har jeg dessverre ikke funnet annet enn jeans som ikke har den strikken jeg blir sprø av.

I tillegg så blir det jo hva man trives med. Mine bukser skal være lange nok til at jeg skal kunne sette meg ned uten at det vises ankel eller sokkekant men samtidig ikke bli så lange at vi ender opp med trenden som var for snart 20 år siden (?) med bukser som sopte i bakken og ble fillete. Det er på dette punktet buksene til Zizzy ryker for meg. De fungerer akkurat på nippet når jeg står oppreist men så fort jeg setter meg blir de høyvannsbukser.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, minienthe said:

Fortsatt innom her selv om det ikke blir daglig :)

Vanskelig det der med bukselengde men skal jeg tippe så er du lengre i ryggen og kortere i selve bena enn meg. Hvis du f.eks tar et målebånd og måler innerbenslengden fra skrittet og til ankelkulen, hva ender du opp med da ? Cellbes sine jeans med innerbenslengde 84 er perfekte for meg men der har jeg dessverre ikke funnet annet enn jeans som ikke har den strikken jeg blir sprø av.

I tillegg så blir det jo hva man trives med. Mine bukser skal være lange nok til at jeg skal kunne sette meg ned uten at det vises ankel eller sokkekant men samtidig ikke bli så lange at vi ender opp med trenden som var for snart 20 år siden (?) med bukser som sopte i bakken og ble fillete. Det er på dette punktet buksene til Zizzy ryker for meg. De fungerer akkurat på nippet når jeg står oppreist men så fort jeg setter meg blir de høyvannsbukser.

 

Likte/liker den trenden jeg☺️

Anonymkode: 46d33...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...