Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

:shoppe:

 

Jeg synes det er slitsomt å være midt i mellom dette gapet av størrelser. 

Og det skjer jeg treffer blink. Her er mine siste kjøp;

 

Byporten Oslo, 2. etg; Cream. xxl i jakken og xl i buksen.

10650040_10650041.jpg

10650040_62701_100.jpg

10650041_62701_100.jpg

 

 

https://no.cream-clothing.com/cream-annet-flounce-blazer-10650040.aspx

https://no.cream-clothing.com/cream-anett-pants-7/8-10650041.aspx

 

 

Sånn er den på smal person, og så bilde av dressen på meg. Jeg er 1.71 høy og bruker 46/48 eller xxl/xl

 

840C7373-DF58-4AD5-8ABB-0242C9362A8C.thumb.png.173d355976a76b69f4d81f7c20833162.png9AB8E87A-0A6D-4089-ACDD-E59420E830A5.thumb.jpeg.7902834db42680f059e76f866ab4063f.jpeg

Endret av Wonders
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte også denne i xxl. Hadde mage dressjakker fra Mango i xl, men det er for små nå. Og dressjakker må jeg bare ha i garderoben. Mango i Karl Johan har lagt ned, og de har visst en pluss size kolleksjon, men når jeg ikke kan prøve først er det jo umulig synes jeg.

https://no.cream-clothing.com/cream-anett-blazer-10604125.aspx

10604125_60034_100.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte drakter. Nå ser man ikke mye på det bildet du la ut, men syntes ikke du så stor ut i det hele tatt på bildet. 

Anonymkode: 3b7da...a62

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ til tråd @Wonders

Jeg er også midt i mellom når det gjelder størrelser. Kjøper minste størrelse på Zizzi og andre stormote-butikker, og gjerne største på de vanlige kjedebutikkene. 

Her er mitt siste kjøp: Den limegrønne tunikaen på midten av bildet. Kjøpte den på salget til Gudrun Sjöden

80412_80412-80.jpeg

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flotte drakter. Nå ser man ikke mye på det bildet du la ut, men syntes ikke du så stor ut i det hele tatt på bildet. 

Anonymkode: 3b7da...a62

Takk. Man trenger ikke være stor for å trenge xxl lenger gitt. Jeg har epleform, så er opptatt av riktig passform til min kropp. Så jeg ikke ser gravid ut. 

En del merker har bedritne pluss size kolleksjoner. H&M på Oslo City har ikke pluss size avdeling der en gang, man må ut i bydelene for å finne det.  Ingen dressjakker på Zizzi i det hele tatt denne sommeren -hva er det for noe?? Formløse strikke jakker er ikke det jeg trenger for å si det sånn. 

 

Jeg håper flere av dere som vipper på størrelsekartet kunne delt. For jeg ser dere til stadighet strutte rundt i byen så fine som bare det! 

 

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn midtimellom på størrelse jeg også. Jeg liker kjoler men føler ofte at kjoler enten er sydd for veldig slanke damer (trange og i feil snitt og stoff, fremhever diverse valker og bulker) eller så er de tilpasset store plus size og sitter liksom ikke fint på kroppen min.
Jeg har forelsket meg litt i Ko&Ko Norway sine kjoler. De er litt spesielle og en god del av dem er kanskje for spesielt interesserte siden det er mye farger og mønstre, men jeg har også funnet litt mer diskrete hverdagskjoler der. Kjolene herfra er helt nydelige i passformen og sitter veldig fint på kroppen. De svinger inn og ut på rette plassene og kamuflerer godt problemområder :) Man bør velge en størrelse opp da, ihvertfall om man vipper opp mot en størrelse større. Jeg bruker alt fra str 42 til 48/50 (ca XL) i normale butikker og passer XXL i Ko&Ko-kjolene.

Mine favoritter sålangt har vært Tanja-kjolen i sort og denne myke deilige kosekjolen.

 

 

Endret av Ardwinna
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg er sånn midtimellom på størrelse jeg også. Jeg liker kjoler men føler ofte at kjoler enten er sydd for veldig slanke damer (trange og i feil snitt og stoff, fremhever diverse valker og bulker) eller så er de tilpasset store plus size og sitter liksom ikke fint på kroppen min.
Jeg har forelsket meg litt i Ko&Ko Norway sine kjoler. De er litt spesielle og en god del av dem er kanskje for spesielt interesserte siden det er mye farger og mønstre, men jeg har også funnet litt mer diskrete hverdagskjoler der. Kjolene herfra er helt nydelige i passformen og sitter veldig fint på kroppen. De svinger inn og ut på rette plassene og kamuflerer godt problemområder :) Man bør velge en størrelse opp da, ihvertfall om man vipper opp mot en størrelse større. Jeg bruker alt fra str 42 til 48/50 (ca XL) i normale butikker og passer XXL i Ko&Ko-kjolene.

Mine favoritter sålangt har vært Tanja-kjolen i sort og denne myke deilige kosekjolen.

 

 

Oj den første der var fin til hverdags. Nupper den fort? Kunne du tatt nærbilde av tekstilen så jeg kan se? Det er ikke sånne som får vond lukt fort? Er de tynne/gjennomsiktige slik at med en skjorte og strømpebukser til høsten så ser man skjøten igjennom?

90196_ko_ko_norway_TANJA_kokonorway_kjol

 

Før handlet jeg kjoler på Oasis, men det går ikke lenger, de er for små. Ikke gjennomsiktige.

 

Ville nok stylet den noe som dette til høsten;

 521148fd6284782e03b5660b8933ed24.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
52 minutter siden, Wonders skrev:

Jeg har epleform,

Jeg har aldri tenkt på kroppen din som epleform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i mellom også. Store pupper så det er umulig å finne plagg som sitter fint. 

Jeg har startet å sy mine egne klær. (Jeg er flink altså 😁

Jeg er på jakt etter en dressjakke i jersey, men det ser utntil at jeg må sy den selv.

Jeg har sydd maaaange varianter av Ko:Ko-kjolen. Veldig lett å sy

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må jeg følge med på. Er også litt for stor for «vanlige» klesbutikker og litt for liten for plus size butikker som zizzi. 

Var innom zizzi forrige uke og kjøpte en shorts i den minste størrelsen de hadde, men syns de hadde så dårlig utvalg. Mulig butikken her er for liten til å ha et skikkelig utvalg. Var enten blå eller grønne shortser som sitter fint, men de blir så store rundt lårene mine (Mens i «vanlige» butikker så sitter de fint rundt lårene osv, men blir vondt trange rundt magen 😩)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Har dere noen gode tips til støvletter som ikke er så trange rundt leggen evnt hvor jeg kan bestille etter mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wonders skrev:

Oj den første der var fin til hverdags. Nupper den fort? Kunne du tatt nærbilde av tekstilen så jeg kan se? Det er ikke sånne som får vond lukt fort? Er de tynne/gjennomsiktige slik at med en skjorte og strømpebukser til høsten så ser man skjøten igjennom?

 

Den nupper litt under armene, dessverre. Om den får ekkel lukt etterhvert vil tiden vise, men det kan være fare for det siden det er viskose og elastan i den.

Kjolen er foret med et stoff i litt glattere kvalitet, så den er ikke gjennomsiktig på noen måte. Det eneste jeg stusset litt på med denne kjolen er at de har sydd et ekstra stykke stoff inni, akkurat over puppene. Kanten på dette stoffet stopper akkurat litt for langt opp på puppene mine. Nå vet jeg ikke om dette gjelder bare min kjole, at det er noe feil, eller om det gjelder alle Tanja-kjolene. Akkurat den kjolen jeg kjøpte fikk jeg halv pris på fordi den stinket tøyskyllemiddel da jeg mottok den og tydelig var brukt og returnert av tidligere kjøper. Mulig at denne har vasket kjolen på for høy temperatur og dermed krympet dette stoffpanelet foran. Kjolen bar i hvertfall preg av å ha fått en i overkant røff runde i vaskemaskina da utringningen også hadde mistet passformen (kantene lå slapt til sidene istedet for å stå mer opp som på bildet)... De hadde ikke flere igjen i min størrelse så derfor fikk jeg tilbud om halv pris. Kjolen hadde sikkert vært penere om den hadde vært helt ny og ubrukt, men jeg er fornøyd til tross for skavankene.

Her er bilder av kjolen, i rart lys som gjør kjolen grå og nesten grønn istedet for svart :P

Stoffet i nærbilde

Det rare panelet som er sydd over bysten (pluss at du ser det glatte stoffet som kjolen er foret med)

Og så må jeg bare legge til at nå fikk jeg fryktelig lyst til å investere i en lys jakke og brune støvletter til å ha sammen med denne kjolen! Veldig lekkert det bildet du la ut der! :Nikke:
 

1 time siden, Gardina skrev:

Jeg har sydd maaaange varianter av Ko:Ko-kjolen. Veldig lett å sy

Den som bare kunne ha vært flink å sy! :nigo: Jeg er helt elendig med symaskin.

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Reputation skrev:

Har dere noen gode tips til støvletter som ikke er så trange rundt leggen evnt hvor jeg kan bestille etter mål?

Ja vet Gabor, Peter Kaiser og Högl sko har flere vidder i leggen. Gode skobutikker fører dette, Lille Grensen Sko ved Stortinget/Grensen i Oslo. Ellers kan jeg tipse om at det kommer mye med strikk i leggen fremover. Strikk hele veien opp, som var mote i ca 2003. 

 

dd3123c1baa0eb176f61f44b1ca2ae9c.jpg

 

 

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere når dere sier dere er mellom størrelser ? 

Anonymkode: 3d04c...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere når dere sier dere er mellom størrelser ? 

Anonymkode: 3d04c...3bc

At vi bruker de størrelsene der vanlige kolleksjoner stopper og plus size starter. I mange tilfeller kan vi bruke klær fra både vanlig og plus size. Problemet er bare at selv om størrelsene passer, er det vanskelig å finne riktig passform. Etter min erfaring bærer vanlige kolleksjoner preg av å være sydd etter smale kropper mens plus size bærer preg av å være sydd til å passe de største størrelsene. Dermed havner vi i en slags twilight zone der klær enten blir for tettsittende og trange på feil steder, eller for store og formløse. Vanskelig å forklare, men det er faktisk en liten utfordring å finne fine klær i dette området :)

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

At vi bruker de størrelsene der vanlige kolleksjoner stopper og plus size starter. I mange tilfeller kan vi bruke klær fra både vanlig og plus size. Problemet er bare at selv om størrelsene passer, er det vanskelig å finne riktig passform. Etter min erfaring bærer vanlige kolleksjoner preg av å være sydd etter smale kropper mens plus size bærer preg av å være sydd til å passe de største størrelsene. Dermed havner vi i en slags twilight zone der klær enten blir for tettsittende og trange på feil steder, eller for store og formløse. Vanskelig å forklare, men det er faktisk en liten utfordring å finne fine klær i dette området :)

Skjønner, det må være kjipt.

Anonymkode: 3d04c...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere når dere sier dere er mellom størrelser ? 

Anonymkode: 3d04c...3bc

At man er midt mellom stormotebutikkene og de «vanlige» butikkene. Sånn er jeg og - noen ganger er den minste på stormote for stor, og den største i vanlig butikk for liten.

Mitt siste kjøp troooor jeg er denne kjolen fra Floyd, i str. XL.1562364C-31EE-4248-AF05-1248BC040CB1.jpeg.4141741794fb90684f4ff22ed419375d.jpeg

Anonymkode: 76d8b...723

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At man er midt mellom stormotebutikkene og de «vanlige» butikkene. Sånn er jeg og - noen ganger er den minste på stormote for stor, og den største i vanlig butikk for liten.

Mitt siste kjøp troooor jeg er denne kjolen fra Floyd, i str. XL.1562364C-31EE-4248-AF05-1248BC040CB1.jpeg.4141741794fb90684f4ff22ed419375d.jpeg

Anonymkode: 76d8b...723

Kan også legge til at vinden gjør kjolen litt så som så på bildet🙊

Anonymkode: 76d8b...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere når dere sier dere er mellom størrelser ? 

Anonymkode: 3d04c...3bc

 

 

Jeg er for stor til å handle på Mango, Cubus og Zara som oftest, og for liten til å handle blindt på Zizzi. 

42-48 er i mellom. 

 

Ofte er armhulene på pluss size-klær helt gigantiske på meg, og man ser både armhule og bh, sånn skal det ikke være.

 

 

 

 

 

Endret av Wonders
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...