Gå til innhold

Jeg er gravid og samboer har slått opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, altflyter skrev:

Skulle bare mangle. Jeg er helt uvel her jeg sitter. Ingen fortjener dette! Bare lov meg at du søker hjelp og ikke er alene. Det er lett å skulle være sta og fikse ting på egenhånd, men spesielt med tanke på barnet, så bør du be om hjelp med en gang! Du fortjener bedre enn dette. ingen fortjener å bli sviktet på denne måten! Prøv å fortelle deg selv at du er mer enn bra nok og at han er en sørens forpult drittsekk. 

Jeg blir tett oppfulgt, da jeg har hatt en fortid med sterk depresjon, selvmordsforsøk og sterk angst og har en sykdom. Takket være venninna mi som fikk meg til legevakten, for legevakten sendte epikrise til legen min og sykehuset. Så jeg får tett oppfølging nå! ❤️  Tusen takk. Jeg er helt enig med deg. Han er tidenes forpulte drittsekk :) 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg skikkelig kvalm.. Er 10 uker på vei selv, og jeg kan ikke tenke meg hvordan du har det nå!! 

Jeg ønsker deg virkelig alt godt. Du har ikke gjort noe galt og så skjer dette her mot deg.. Jeg håper du har godt støtteapparat rundt deg. Kontakt nav og forklar hele situasjonen. Ring til fastlegen og be om time der. Kanskje du kan bli henvist til psykolog så du får bearbeidet det litt sammen med en ekspert? 

Stor klem ❤️❤️ 

Anonymkode: 39925...170

Tusen takk for tips og gode ord ❤️❤️ 

 

- TS

Anonymkode: 0afa3...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! jeg vil bare gi deg en varm klem! Jeg skjønner at du har det fryktelig tøft nå. Jeg ønsker deg alt godt fremmover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Dette er noe av de verste jeg har hørt! TS, vær glad du er kvitt han!!  

Alt det praktiske kommer til å ordne seg, det gjør det alltid. Bare hold ut til du er ute av leiligheten! Vær sterk og vær glad han skal bort, slik dritt fortjener du ikke å leve med!

 

Anonymkode: 138e5...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør med NAV om du kan få "NAV-garanti" i stedenfor å betale depositum.

Du kan søke kommunen/Husbanken om bostøtte.

Du har også rett på foreldrepenger (engangsstønad) i tillegg til AAP: https://www.ung.no/oss/rett/131121.html

Siden du går på AAP, hadde jeg rett og slett bedt om en avtale med saksbehandler på NAV. De enten vet eller kan sluse deg videre. Ikke minst bør graviditeten og de nye omstendighetene dine inn i planen med NAV. Det er jo en litt annen situasjon å få barn aleine enn sammen med samboer. NAV kan yte støtte til barnepass når det blir aktuelt, så du ikke sakker akterut i rehab-planene dine. 

På finn.no og Facebook er det mye barneutstyr som selges rimelig eller gis bort gratis. Der kan du også finne ting til den nye leiligheta di. 

Anonymkode: ab561...d6f

Hvordan kan jeg har rett på engangstønad samtidig som jeg får AAP? får jeg ikke automatisk foreldrepenger da?

Tusen takk for tips! skal sjekke det ut.

- TS

Anonymkode: 0afa3...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette trollinnlegg? Hva er sannsynligheten at en kar gjør 3 damer gravid på samme periode. Tilhører han en cult elns?
Beklager, men har store vansker med å ta dette seriøst 

Anonymkode: d53e2...5bf

Tja, jeg gikk i klasse med 3 stk som var søsken..
2 av de var født samme måned og den tredje ble født sent på året. Vel.
De var halvsøsken;)

Etter vi endte opp på VGS poppet det opp 4 halvsøsken til på samme alder, bare fra nabokommunen 😛

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette trollinnlegg? Hva er sannsynligheten at en kar gjør 3 damer gravid på samme periode. Tilhører han en cult elns?
Beklager, men har store vansker med å ta dette seriøst 

Anonymkode: d53e2...5bf

Enig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nekter det, han står i kontrakten og ikke jeg.. Men det går fint, for jeg vil ikke bo i dritten hans.

- Ts

Anonymkode: 0afa3...0f4

Han tilbyr seg ikke en gang å flytte for å gjøre det lettere for deg? Fy faen, kjenner jeg blir jævlig forbanna på ham, for en taper av et menneske, han fortjener ingenting godt, og det mener jeg. Jeg håper han får som han gir, ensomhet og sorg.

Anonymkode: 62030...896

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy fader, jeg blir helt matt! At et menneske kan oppføre seg slik, er for meg helt ubegripelig. Jeg håper overlevelsesinstinktet ditt kicker skikkelig inn, Ts, så du får styrke til å komme deg gjennom dette. Bare tenk på hvor lykkelig du kommer til å føle deg første gang du får holde barnet ditt, og hvor mye kjærlighet du kommer til å ha for det. Dette klarer du!

Anonymkode: 1599d...5a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Fyfader jeg kjenner det river i meg av sinne. At det er mulig! Har desverre ikke noe annet å komme med enn at jeg virkelig håper at alt vil gå bra med deg! Hva i alle dager sier familien hans om dette opptrinnet?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Springfjær skrev:

Fyfader jeg kjenner det river i meg av sinne. At det er mulig! Har desverre ikke noe annet å komme med enn at jeg virkelig håper at alt vil gå bra med deg! Hva i alle dager sier familien hans om dette opptrinnet?? 

Jeg lurer også på hva familien sier, hvis dette haddr vært min sønn så hadde det blitt alvorlig månelyst i stuen....

Anonymkode: 62030...896

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittsekk! 

Jeg har ikke ord. 

Ta godt vare på den vesle babyen i magen din. Dere to vil få det veldig fint sammen, bare dere :hjerte:

Anonymkode: b7226...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt fra meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. Vi hadde så mange drømmer og planer for fremtiden. Graviditeten var planlagt, og vi ble kjempe glade, familiene våres jublet og alt var blitt så perfekt. Vi har til og med hatt mye sex, og bra stemning. Men vi har hatt det bra sammen i flere år også, vi har vært sammen i 7 år. Tankene er helt kaos og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg er 15 uker på vei.

Dette skjedde for et par uker siden. Samboer hadde vært på jobb og kom hjem, jeg følte at noe var annerledes, det var noe som ikke stemte. Jeg prøvde derfor å trå litt forsiktig, men var blid, glad og tilstedeværende som det jeg pleier. Han lurte på om vi kunne sette oss ned litt, for han måtte snakke med meg om noe. Jeg ble nesten litt redd, visste liksom ikke helt hva jeg faktisk skulle si... Plutselig mumler han frem "Jeg har fått en sønn med ei dame og venter barn med ei annen"... Jeg ble i fullstendig sjokk. Jeg klarte ikke å si et jævla ord (beklager språkbruken. Gråter når jeg skriver dette).. Han har akkurat fått en sønn med ei dame, gjort ei annen gravid og meg som samboer over flere år har han gjort gravid og bedratt i lang tid... Tårene mine bare rant, jeg måtte fokusere på pusten, jeg husker at jeg ba han komme seg ut i noen dager. Jeg klarte bare å gråte, klarte ikke å spise. Kl 21.00 senere på dagen ringte jeg bestevenninna mi, og hun kom så klart med en gang. Vi lå i sengen, hun holdt rundt meg og vi bare gråt og gråt sammen. Hele denne natten sov jeg ikke, rundt kl 23.00 dagen etterpå ringte bestevenninna mi legevakten, da jeg sleit med å puste, og hadde hylgråtet konstant siden hun kom hit kvelden før. Hun dro meg med til legevakten, og der fikk jeg beroligende, resept på antidepressiva og resept på sovemedisin også fikk jeg noen tabletter der. Venninna mi kjørte meg hjem igjen, og siden har jeg ikke klart å sette ord på følelsene mine. Jeg føler meg helt tom for ord, gråt, smerte og livet. 

Jeg har så smått begynt å tenke fremover. Jeg går nemlig på AAP, minstesats. Hadde ikke rukket å spare noen penger til babyutstyr enda. Og nå må jeg finne meg ny leilighet, helt uten oppsparte midler. Vi leide leilighet sammen i hans navn. Hva har jeg rett på og hva gjør jeg videre nå? jeg har ingen anelse. Jeg er 25 år.

Anonymkode: 0afa3...0f4

Først og fremst.. Veldig lei meg for at du opplever dette, det fortjener ingen.

Uansett hvor vanskelig og uoverkommelig dette virker nå så garanterer jeg deg at du kommer deg igjennom dette, du må gi deg selv tid til å komme over sjokket og sviket og midt oppi alt prøve å nyte graviditeten og fokusere på babyen som kommer.

Først og fremst, går du på AAP, kontakt NAV i morgen og forklar at du er husløs, de er pliktig til å hjelpe deg.

Som aleneforsørger går du dobbel barnetrygd, skattefradrag, stønad til barnetilsyn når den dagen kommer og ikke minst, barnebidrag fra far.

Her tenker jeg at uansett hvor vanskelig det er så er det nok best for en stund å ha minst mulig kontakt med barnefar så du får fokusert på deg selv og ikke konstant blir påminnet på situasjonen.

LIvet blir ikke alltid som man planlegger og det er vondt og vanskelig å takle til tider men man kommer seg stort sett gjennom det og på ett vis er det en blessing at du fant ut av dette nå istedenfor senere og kastet bort enda mer tid på en mann som helt klart ikke fortjener deg.

 

BItterheten over situasjonen han har satt deg i kan veldig sannsynligvis komme, mitt råd er å ikke gi utrykk for det til han og tenke at du må prøve å unngå å bruke noe som helst energi på han da det kun spiser deg opp innvendig og det kommer uansett ikke til å forandre situasjonen.

 

Ville nok også ringt familievernkontoret der du bor og fått satt opp en avtale så du får snakket litt med dem og få råd iht hvordan det skal gjøres med samvær osv når babyen kommer.

 

Lykke til, dette klarer du fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor føles hver forelskelsen som straff. Jeg avviser menn selv om jeg har følelser for dem fordi jeg vet at menn straffer seg.

Anonymkode: c09e8...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, er jeg bekymret for fremtidens menneskehet. Kommer til å bli forjævlig masse mislykka gener når alle er halvsøsken. 

Hvordan står det til med ludderet han valgte da? Ble det desperat alenemor som så sårt trengte en som kan forsørge? 

Anonymkode: c09e8...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde søkt om aort

Anonymkode: 46e2c...843

TS er 15 uker på vei, og så vidt jeg vet kan man ikke ta abort etter 12 uker. 

Anonymkode: de52f...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er 15 uker på vei, og så vidt jeg vet kan man ikke ta abort etter 12 uker. 

Anonymkode: de52f...c6a

Jo, men man må søke.

Anonymkode: 2a237...960

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette trollinnlegg? Hva er sannsynligheten at en kar gjør 3 damer gravid på samme periode. Tilhører han en cult elns?
Beklager, men har store vansker med å ta dette seriøst 

Anonymkode: d53e2...5bf

Tenkte det samme, men så har jeg en «venn» som har klart ca det samme, så umulig er det ikke😒

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er 15 uker på vei, og så vidt jeg vet kan man ikke ta abort etter 12 uker. 

Anonymkode: de52f...c6a

Det kan man vel. 

Anonymkode: 12235...544

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader, dette er noe av det verste jeg har lest her inne. Den mannen der fortjener en passende straff altså!!! Jeg hadde ringt til foreldrene hans og fortalt alt sammen, når jeg hadde fått samlet meg litt. Støtt deg på venninna di og dine nærmeste, jeg tror det er viktig at du har folk rundt deg nå. Du virker som en sterk kvinne med respekt for deg selv og som er innstilt på at dette ordner seg. Det gjør godt å lese. Sender deg igjen en god klem. Ta vare på deg selv og den lille i magen. Du er sterk ❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...