Gå til innhold

Jeg er gravid og samboer har slått opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt fra meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. Vi hadde så mange drømmer og planer for fremtiden. Graviditeten var planlagt, og vi ble kjempe glade, familiene våres jublet og alt var blitt så perfekt. Vi har til og med hatt mye sex, og bra stemning. Men vi har hatt det bra sammen i flere år også, vi har vært sammen i 7 år. Tankene er helt kaos og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg er 15 uker på vei.

Dette skjedde for et par uker siden. Samboer hadde vært på jobb og kom hjem, jeg følte at noe var annerledes, det var noe som ikke stemte. Jeg prøvde derfor å trå litt forsiktig, men var blid, glad og tilstedeværende som det jeg pleier. Han lurte på om vi kunne sette oss ned litt, for han måtte snakke med meg om noe. Jeg ble nesten litt redd, visste liksom ikke helt hva jeg faktisk skulle si... Plutselig mumler han frem "Jeg har fått en sønn med ei dame og venter barn med ei annen"... Jeg ble i fullstendig sjokk. Jeg klarte ikke å si et jævla ord (beklager språkbruken. Gråter når jeg skriver dette).. Han har akkurat fått en sønn med ei dame, gjort ei annen gravid og meg som samboer over flere år har han gjort gravid og bedratt i lang tid... Tårene mine bare rant, jeg måtte fokusere på pusten, jeg husker at jeg ba han komme seg ut i noen dager. Jeg klarte bare å gråte, klarte ikke å spise. Kl 21.00 senere på dagen ringte jeg bestevenninna mi, og hun kom så klart med en gang. Vi lå i sengen, hun holdt rundt meg og vi bare gråt og gråt sammen. Hele denne natten sov jeg ikke, rundt kl 23.00 dagen etterpå ringte bestevenninna mi legevakten, da jeg sleit med å puste, og hadde hylgråtet konstant siden hun kom hit kvelden før. Hun dro meg med til legevakten, og der fikk jeg beroligende, resept på antidepressiva og resept på sovemedisin også fikk jeg noen tabletter der. Venninna mi kjørte meg hjem igjen, og siden har jeg ikke klart å sette ord på følelsene mine. Jeg føler meg helt tom for ord, gråt, smerte og livet. 

Jeg har så smått begynt å tenke fremover. Jeg går nemlig på AAP, minstesats. Hadde ikke rukket å spare noen penger til babyutstyr enda. Og nå må jeg finne meg ny leilighet, helt uten oppsparte midler. Vi leide leilighet sammen i hans navn. Hva har jeg rett på og hva gjør jeg videre nå? jeg har ingen anelse. Jeg er 25 år.

Anonymkode: 0afa3...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte forresten å legge til at han gjorde det slutt med meg denne dagen. Han valgte hun andre dama og sønnen fremfor meg. Ikke det at jeg ønsket å fortsette. Men det er altså helt slutt. 

- TS

Anonymkode: 0afa3...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F for ein idiot!!!! kan ikke svare på spm dine, men jeg har selv vært aleinemor med 3 barn i en god del år før jeg møtte drømmemannen min som nå er min samboer! Du kommer til å klare deg. Det praktiske løser seg alltid. Vært glad du er kvitt dritten synd å si det:( skjønner godt at du har det fryktelig vanskelig nå, men ta vare på deg selv og barnet og bruk venner/familie❤️

Anonymkode: 1f330...380

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det mulig!?!?! Jeg har ikke ord. Jeg får så vondt av deg at jeg nesten blir fysisk dårlig. Hvordan går det an å være så sørens drittsekk?

Du trenger tid til å fordøye dette og å forberede deg på å være alenemor, men du må ikke gjøre dette alene. Ta imot all hjelp du kan få, vær åpen med familien din om hva som har skjedd og hvorfor det er slutt. Ville bedt om en time hos fastlegen rett og slett for å forebygge depresjon. Du har et liv i magen og en tøff tid foran deg, men det høres ut som om du skal være glad for at denne drittsekken er ute av livet ditt.

Kan du bo hos venner/familie i en periode? Ingen skal måtte gå igjennom slikt alene. Det finnes mange hjelpeordninger. Dette kommer til å ordne seg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste ts, det sårer meg hardt i hjertet å lese all den forferdelige smerten du gjennomgår, jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan være så kalde og hardhjertet mot noen de skal være glad i. Ikke bare valgte han å gjøre deg gravid, han innrømmer utroskap og barn på flere hold, og går fra deg så langt på vei som du er. Det går kaldt nedover ryggen min når jeg prøver å forestille meg hva han kan ha tenkt for å få dette til å virke riktig og logisk. Hvis du bestemmer deg for å beholde barnet alene, jeg bare nevner det, jeg foreslår ikke abort eller adopsjon, så må du først snakke med nav. Du har rett på å få utbetalt en engangssum som skal dekke forskjellige ting til barnet når det er født. Nav må kontaktes, har du venner og familie som kan hjelpe deg med flyttingen og finne ny leilighet?

Anonymkode: 62030...896

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, ViljaH skrev:

Si fra til hun andre damen at mannen hennes venter barn med to andre.

Jeg har snakket med de andre kvinnene, og de visste at han bedro meg.

- TS 

Anonymkode: 0afa3...0f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så jævlig.

Håper du får masse støtte frå venner, familie og offentlig. Det kjem til å bli tungt i starten, veldig vanskelig. Men stol på meg at når det største sjokket og krisen dempe seg så blir det gradvis bedre og bedre. Du må væra sterk for livet i magen. Grin så mykje du kan, det er lov.

Anonymkode: c4662...ba8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy F for ein idiot!!!! kan ikke svare på spm dine, men jeg har selv vært aleinemor med 3 barn i en god del år før jeg møtte drømmemannen min som nå er min samboer! Du kommer til å klare deg. Det praktiske løser seg alltid. Vært glad du er kvitt dritten synd å si det:( skjønner godt at du har det fryktelig vanskelig nå, men ta vare på deg selv og barnet og bruk venner/familie❤️

Anonymkode: 1f330...380

Ja, han gjør meg virkelig kvalm :(  Takk for gode ord. Jeg vet at jeg skal klare dette! Barnet er så veldig ønsket ❤️ 

- Ts

Anonymkode: 0afa3...0f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med de andre kvinnene, og de visste at han bedro meg.

- TS 

Anonymkode: 0afa3...0f4

Kvifor i alle dagar er di med han då? Du kan tøsta deg med at du har større integritet og sjølvrespekt.

Anonymkode: c4662...ba8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med NAV om du kan få "NAV-garanti" i stedenfor å betale depositum.

Du kan søke kommunen/Husbanken om bostøtte.

Du har også rett på foreldrepenger (engangsstønad) i tillegg til AAP: https://www.ung.no/oss/rett/131121.html

Siden du går på AAP, hadde jeg rett og slett bedt om en avtale med saksbehandler på NAV. De enten vet eller kan sluse deg videre. Ikke minst bør graviditeten og de nye omstendighetene dine inn i planen med NAV. Det er jo en litt annen situasjon å få barn aleine enn sammen med samboer. NAV kan yte støtte til barnepass når det blir aktuelt, så du ikke sakker akterut i rehab-planene dine. 

På finn.no og Facebook er det mye barneutstyr som selges rimelig eller gis bort gratis. Der kan du også finne ting til den nye leiligheta di. 

Anonymkode: ab561...d6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, altflyter skrev:

Herregud er det mulig!?!?! Jeg har ikke ord. Jeg får så vondt av deg at jeg nesten blir fysisk dårlig. Hvordan går det an å være så sørens drittsekk?

Du trenger tid til å fordøye dette og å forberede deg på å være alenemor, men du må ikke gjøre dette alene. Ta imot all hjelp du kan få, vær åpen med familien din om hva som har skjedd og hvorfor det er slutt. Ville bedt om en time hos fastlegen rett og slett for å forebygge depresjon. Du har et liv i magen og en tøff tid foran deg, men det høres ut som om du skal være glad for at denne drittsekken er ute av livet ditt.

Kan du bo hos venner/familie i en periode? Ingen skal måtte gå igjennom slikt alene. Det finnes mange hjelpeordninger. Dette kommer til å ordne seg!

Takk for gode ord ❤️ 

- Ts

Anonymkode: 0afa3...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette trollinnlegg? Hva er sannsynligheten at en kar gjør 3 damer gravid på samme periode. Tilhører han en cult elns?
Beklager, men har store vansker med å ta dette seriøst 

Anonymkode: d53e2...5bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må du flytte selv om dere leier sammen? Kan du beholde leiligheten så gjør det. Vet hans venner og familie om hans bedrag? Hvis ikke hvordan vil de reagere om de får vite det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord ❤️ 

- Ts

Anonymkode: 0afa3...0f4

Skulle bare mangle. Jeg er helt uvel her jeg sitter. Ingen fortjener dette! Bare lov meg at du søker hjelp og ikke er alene. Det er lett å skulle være sta og fikse ting på egenhånd, men spesielt med tanke på barnet, så bør du be om hjelp med en gang! Du fortjener bedre enn dette. ingen fortjener å bli sviktet på denne måten! Prøv å fortelle deg selv at du er mer enn bra nok og at han er en sørens forpult drittsekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble jeg skikkelig kvalm.. Er 10 uker på vei selv, og jeg kan ikke tenke meg hvordan du har det nå!! 

Jeg ønsker deg virkelig alt godt. Du har ikke gjort noe galt og så skjer dette her mot deg.. Jeg håper du har godt støtteapparat rundt deg. Kontakt nav og forklar hele situasjonen. Ring til fastlegen og be om time der. Kanskje du kan bli henvist til psykolog så du får bearbeidet det litt sammen med en ekspert? 

Stor klem ❤️❤️ 

Anonymkode: 39925...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæreste ts, det sårer meg hardt i hjertet å lese all den forferdelige smerten du gjennomgår, jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan være så kalde og hardhjertet mot noen de skal være glad i. Ikke bare valgte han å gjøre deg gravid, han innrømmer utroskap og barn på flere hold, og går fra deg så langt på vei som du er. Det går kaldt nedover ryggen min når jeg prøver å forestille meg hva han kan ha tenkt for å få dette til å virke riktig og logisk. Hvis du bestemmer deg for å beholde barnet alene, jeg bare nevner det, jeg foreslår ikke abort eller adopsjon, så må du først snakke med nav. Du har rett på å få utbetalt en engangssum som skal dekke forskjellige ting til barnet når det er født. Nav må kontaktes, har du venner og familie som kan hjelpe deg med flyttingen og finne ny leilighet?

Anonymkode: 62030...896

Takk for gode ord! ❤️  Jeg klarer ikke å forstå det selv, han er virkelig ond...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpe meg så jævlig.

Håper du får masse støtte frå venner, familie og offentlig. Det kjem til å bli tungt i starten, veldig vanskelig. Men stol på meg at når det største sjokket og krisen dempe seg så blir det gradvis bedre og bedre. Du må væra sterk for livet i magen. Grin så mykje du kan, det er lov.

Anonymkode: c4662...ba8

Jeg får støtte av mine nærmeste, men har ikke så god kontakt med familien min. Det skal jeg være ❤️ 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvifor i alle dagar er di med han då? Du kan tøsta deg med at du har større integritet og sjølvrespekt.

Anonymkode: c4662...ba8

Jeg vet ikke :( uff ja. Sånt godtar jeg virkelig ikke!

- TS

Anonymkode: 0afa3...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

Hvorfor må du flytte selv om dere leier sammen? Kan du beholde leiligheten så gjør det. Vet hans venner og familie om hans bedrag? Hvis ikke hvordan vil de reagere om de får vite det? 

Han nekter det, han står i kontrakten og ikke jeg.. Men det går fint, for jeg vil ikke bo i dritten hans.

- Ts

Anonymkode: 0afa3...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...