Gå til innhold

Hvordan miste crush på kollega?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fra eksen min for en mnd siden, etter jeg fikk vite for to mnd siden at han hadde vært utro. Like etter det ble slutt begynte en kollega å flørte med meg, sendte meg meldinger og snaps ofte. Jeg var litt sånn "meh", for jeg kom nettopp ut av forhold osv. Men etterhvert dro vi en gang på kino, og vi snappa ofte. Men etter vi begynte på jobb igjen virket det som han mistet helt feelingen for meg. Han var her i går, og jeg ventet egentlig bare på at han skulle kysse meg, for jeg har faktisk begynte å like han, veldig godt. Men han kyssa meg aldri, men vi kosa hele tiden. I dag virket han bare helt fremmed. Han svarer ikke på snap mer. Jeg klarer ikke lese han, og han er dårlig på å si hva han mener, og siden vi jobber sammen vil jeg ikke si eller gjøre noe som ødelegger for jobben. Så jeg kan liksom ikke spør han rett ut hva greia hans er! Jeg vil vite hva han syns om meg, jeg vil si til han at han ikke kan tulle sånn med følelsene mine nå. Han vet hva jeg går igjennom akkurat nå. Jeg er redd for at hvis jeg spør han får jeg et svar jeg ikke vil ha, og det blir kleint på jobb... 

Så uansett, det virker som han har mistet interessen helt, og det vil jeg også gjerne gjøre. Men hver gang jeg ser han liker jeg han mer. Og det hjelper ikke akkurat at han tuller mye med meg på jobb, tar på skuldrene mine osv. Jeg vil ikke like noen som ikke liker meg. Så, hvordan kan jeg miste dette lille crushet jeg har på kollegaen min? For dette er bare for irriterende. 

Anonymkode: b671f...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har flørta i en måned, ikke så lenge. Han har nok funnet ut at tiltrekningen dabber av i stedet for å øke. Det er vanlig det. Prat med han. Si at han skal slutte å flørte om han ikke mener noe med det. Helt. Seriøst! Jeg har snakket med noen  menn jeg, som har gitt meg mye oppmerksomhet selv om jeg er gift. Spurt hva de mener med det og sagt at jeg får følelser for dem når de driver på sånn. En (kollega) sa han ikke la så mye i det, ble allikevel mer intens en periode men så lot han det ligge og vi jobbet veldig bra sammen etter det. Han siste endret adferd umiddelbart og vi fungerer også helt supert sammen. Det er som om den samtalen og de små følelsene som tross alt var der har gitt oss en liten fellesskapsfølelse eller noe. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å snakke om følelser når man merker at noe er på gang. Det er menneskelig å bli tiltrukket av hverandre. 

Når han lar deg være, vil følelsene dine gå over etter hvert. De er vel ikke så dype etter så kort tid. 

Alternativt holder du deg lengst mulig unna, snakker kun formelt og fyller tiden og hodet med andre ting enn han så mye du kan. Men det funker bare hvis du virkelig vil komme over han. Drømmer du, funker det ikke er min erfaring. 😛 

Endret av McMary
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, McMary skrev:

Alternativt holder du deg lengst mulig unna, snakker kun formelt og fyller tiden og hodet med andre ting enn han så mye du kan. Men det funker bare hvis du virkelig vil komme over han. Drømmer du, funker det ikke er min erfaring. 😛 

Bra råd.. men noe godt råd om hva man gjør hvis man har crush på kollega som er i synsfeltet omtrent hele tiden på jobb fordi man jobber i åpent landskap? 

Uaktuelt å bytte plass i landskap, vil ikke si noe om det til kollega ei heller "act on it"...

Anonymkode: f5e74...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra råd.. men noe godt råd om hva man gjør hvis man har crush på kollega som er i synsfeltet omtrent hele tiden på jobb fordi man jobber i åpent landskap? 

Uaktuelt å bytte plass i landskap, vil ikke si noe om det til kollega ei heller "act on it"...

Anonymkode: f5e74...d04

Hehehe, det er så mye lettere å gi råd enn å være der selv. Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at dette må da være easy etter så kort tid og fyren tydeligvis ikke er interessert, men selvfølgelig er det ikke det når man står i det selv. Sorry. Jeg kom inn i dette forumet og ba om råd for å slutte å tenke på en fyr selv, men dette hadde pågått lenge og blusset opp igjen selv om jeg hadde snakket med ham. :P Men jeg lagde meg et mantra hvor hver gang jeg tenkte på han sa jeg til meg selv "ikke han, ikke nå" (han var ung og jeg er gift) og så valgte jeg å fokusere på de realistiske og negative sidene ved han i stedet for å drømme meg bort i hvordan ting kunne blitt. Kanskje var det det, kanskje var det tiden og realismen som slo inn. I hvert fall, en dag bare var det helt uvesentlig at han var i nærheten. 


Kan du prøve å minne deg selv på at han tydeligvis ikke vil ha et forhold til deg (ut fra hva du skriver) og i så fall vil ikke du ha han heller? Prøv å skape deg en drømmemann i hodet som du dagdrømmer om hvor og hvordan du skal møte. Lag deg en profil på Tinder eller et annet sted, selv om du ikke har tenkt å møte noen, og bad i oppmerksomheten. :) Det kan få tankene vekk, og hvem vet hva som kan skje?! Ønsker deg oppriktig lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, McMary skrev:

Hehehe, det er så mye lettere å gi råd enn å være der selv. Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at dette må da være easy etter så kort tid og fyren tydeligvis ikke er interessert, men selvfølgelig er det ikke det når man står i det selv. Sorry. Jeg kom inn i dette forumet og ba om råd for å slutte å tenke på en fyr selv, men dette hadde pågått lenge og blusset opp igjen selv om jeg hadde snakket med ham. :P Men jeg lagde meg et mantra hvor hver gang jeg tenkte på han sa jeg til meg selv "ikke han, ikke nå" (han var ung og jeg er gift) og så valgte jeg å fokusere på de realistiske og negative sidene ved han i stedet for å drømme meg bort i hvordan ting kunne blitt. Kanskje var det det, kanskje var det tiden og realismen som slo inn. I hvert fall, en dag bare var det helt uvesentlig at han var i nærheten. 


Kan du prøve å minne deg selv på at han tydeligvis ikke vil ha et forhold til deg (ut fra hva du skriver) og i så fall vil ikke du ha han heller? Prøv å skape deg en drømmemann i hodet som du dagdrømmer om hvor og hvordan du skal møte. Lag deg en profil på Tinder eller et annet sted, selv om du ikke har tenkt å møte noen, og bad i oppmerksomheten. :) Det kan få tankene vekk, og hvem vet hva som kan skje?! Ønsker deg oppriktig lykke til!

Takk for råd - men for ordens skyld; det siste spm var ikke fra TS. Forskhellige anonymkoder i bunn 😉

Anonymkode: f5e74...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...