Gå til innhold

Når man iløpet ab sommerferien oppdager at man vil ut av forholdet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er på båttur - skal være det en uke- eller lengre..

vi har vært sammen i tre år.. men vi har ikke kommet lengre enn at vi fremdeles bare er kjærester..

jeg drømmer om å bo med mann , barn og hund..

han bor dessverre 200 meter unna mor og far.. og han er fremdeles en del av denne kjernefamilien.. vi spiser ALLTID der.. jeg har sagt at jeg vil at vi skal være mer "oss " .. men han syns situasjonen er  helt topp.. og ser ikke grunnen til at vi to skal være mer i eget hus..

moren har uttalt at han ikke bør få barn - tilfelle han ikke liker det har han ødelagt resten av livet..

I går snakket vi om å skaffe en hund.. han var bestemt på hvilken rase vi måtte ha.. en type selskapshund som passer de fleste.. så hvordan skal vi ha hunden ? Bo hos han når jeg er på jobb - og hos meg når han er på jobb? Eller bli med meg og at jeg tar han med til han når vi møtes- til vi Evnt flytter sammen?? 

Nei svarte han; hunden skulle vel bo hos moren og faren hans ?? I det han sa det forsto jeg at gutten på snart 40 aldri blir voksen .. og jeg vil bort , hjem og ALDRI , ALDRI mer se han igjen.. men jeg er stukt her på sjøen.. og jeg greier ikke å fake glad..

what to do..?

Anonymkode: 477f4...00c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det slutt og få i land. Dere har helt ulike mål og da er det ikke noe vits i å jobbe med forholdet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bli bedt om å bli satt av i land et eller annet sted med kollektiv-forbindelse?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Si at du vil hjem. Hvis det er bare dere får dere snu, og hvis det er flere og reisen fortsetter uten deg bare bli satt i land der det er mulig å ta kollektivt hjem. Det er jo helt håpløst å skulle fortsette på båttur når dette har gått opp for en. 

Og forresten: høres ut som et godt valg. Det er ikke vits å kaste bort mer tid på noen man ikke ser for seg en fremtid med når det er dette man ønsker seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra, at hans tilknytning til mor og far hindrer et fremtidig forhold til deg og at det er helt greit, at dere går hver deres vei når båten kommer til land mens du takker for mange minner og ser frem til å lage nye alene. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like viktig å trives med svigerforeldre som kjæresten. Funker det ikke er det bare å gå.

Nissen er alltid med på lasset i slike tilfeller.

Anonymkode: 0b70d...3a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er minst like viktig å trives med svigerforeldre som kjæresten. Funker det ikke er det bare å gå.

Nissen er alltid med på lasset i slike tilfeller.

Anonymkode: 0b70d...3a5

Og i hvert fall i dette tilfelle fordi kjæresten har så nært forhold til foreldrene som det han har, det er nok en rimelig tjukk navlestreng der som kanskje burde vært kuttet for mange år siden.

All ære til de som har god familie og er nære og kjære, men det kan bli for mye. Og når man er voksen og har kjæreste så bør det kanskje begrenses dette med middag og besøk hos foreldrene sine. 

Jeg hadde også hoppet av båten og dratt hjem så fort jeg hadde hatt muligheten, TS. 

Anonymkode: ded30...45d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i hvert fall i dette tilfelle fordi kjæresten har så nært forhold til foreldrene som det han har, det er nok en rimelig tjukk navlestreng der som kanskje burde vært kuttet for mange år siden.

All ære til de som har god familie og er nære og kjære, men det kan bli for mye. Og når man er voksen og har kjæreste så bør det kanskje begrenses dette med middag og besøk hos foreldrene sine. 

Jeg hadde også hoppet av båten og dratt hjem så fort jeg hadde hatt muligheten, TS. 

Anonymkode: ded30...45d

Han finner nok ei dame som trives med det.

Anonymkode: 0b70d...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med hans forhold til foreldrene, og ingenting galt med at du ønske noe annet. Her ønsker dere rett å slett å leve på forskjellige måter, og da må du se om du kan leve med det. Hvis ikke gjør du det slutt.

Anonymkode: a3cbd...607

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingenting galt med hans forhold til foreldrene, og ingenting galt med at du ønske noe annet. Her ønsker dere rett å slett å leve på forskjellige måter, og da må du se om du kan leve med det. Hvis ikke gjør du det slutt.

Anonymkode: a3cbd...607

Jeg vil si der er noe fundamentalt usunt med hans forhold med sine foreldre.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting galt med hans forhold til foreldrene, og ingenting galt med at du ønske noe annet. Her ønsker dere rett å slett å leve på forskjellige måter, og da må du se om du kan leve med det. Hvis ikke gjør du det slutt.

Anonymkode: a3cbd...607

Dette. Lykke til TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er minst like viktig å trives med svigerforeldre som kjæresten. Funker det ikke er det bare å gå.

Nissen er alltid med på lasset i slike tilfeller.

Anonymkode: 0b70d...3a5

Jeg bor rett ved siden av svigerforeldrene mine, og de har gått inn og ut hos oss i snart 20 år. Søsken bør også i hus på samme gård. Vi stortrivdes, men så elsker jeg å være med svigerfamilien. Skikkelige gøye folk, og vi gjlr mye gøy sammen :)

Anonymkode: a3cbd...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuttery skrev:

Jeg vil si der er noe fundamentalt usunt med hans forhold med sine foreldre.

Samme tenker jeg. Det er ikke sunt å være så knyttet til foreldrene sine når man er over 40 år. Greit å være glad i familien og ønsker å være sammen med dem ofte, men i denne sammenhengen mener jeg at 1 gang i uka er ofte nok. 

Hadde han ikke hatt noen kjæreste og satt mye alene hjemme hadde jeg kanskje skjønt det, men ikke når man er voksen, har jobb og kjæreste. Da burde man klart å løsrive seg litt fra mamma og pappa. 

Anonymkode: ded30...45d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt greit å være tett med foreldrene sine, søsken osv - men idet man ønsker et liv med en partner er det utvilsomt normalt at denne får prioritet foran de man hadde, det er en del av det å skape sin egen familie. I de forhold der man beholder lojaliteten til de man vokte opp med kontra den man ønsker en fremtid med bør man håpe og be om at den andre parten i forholdet syns dette er greit, noe jeg vil tro svært få syns uavhengig av om det er mann eller kvinne som kommer i andre rekke. For i det øyeblikk man innser at man alltid vil være nummer to til den man selv ser som nummer en har forholdet definitivt fått et annet omfang. 

Personlig ville jeg blit veldig såret av å være noens andrevalg dersom jeg selv hadde dem som mitt førstevalg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker dere om å skaffe hund sammen om dere ikke bor samme sted en gang? 

Anonymkode: 47136...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker dere om å skaffe hund sammen om dere ikke bor samme sted en gang? 

Anonymkode: 47136...c50

som en innfallsport til samboerskap? duuh! 

Anonymkode: 46656...180

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg slutter aldri å forundres over fordelingen av svar på Kvinneguiden! :hakeslepp: Her var det overraskende mange som mener at det er både naturlig og flott at en mann på snart 40 er en stor mammadalt! Det er et sterkt faresignal i mine øyne. Enda verre er egentlig uttalelsen fra moren hans, dersom den er betegnende: «han bør ikke få barn i tilfelle han ikke liker det, for da er livet hans ødelagt for alltid!!» Vel, akkurat DET har ikke mammaen til en 40-åring noe som helst med! Det er forskjell på å ha et godt forhold med respekt for hverandres privatliv og det forholdet TS beskriver. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt: "Snu båten, få meg hjem og dra hjem til den jævla mora di. Jeg vil ikke se deg mer!"

Anonymkode: 19c87...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha åh, dette minner meg om eksen min. Han ville egentlig aldri flytte ut fra kjellerleiligheten til foreldrene, og da vi flyttet sammen insisterte han på å tilbringe hver eneste helg, og gjerne noen ukedager, hjemme hos foreldrene. Ble jeg ikke med, kunne han lett bli der i fire-fem dager i slengen. Etter det ble slutt flyttet han rett tilbake. 

Anonymkode: 90d99...83d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt: "Snu båten, få meg hjem og dra hjem til den jævla mora di. Jeg vil ikke se deg mer!"

Anonymkode: 19c87...7e5

Åj, du må være passe eiesyk for å si noe slikt. Når man har vært sammen i tre år blir det voldsomt over å klikke over noe som har vært konstant.

Anonymkode: 0b70d...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...