Gå til innhold

Hva skal til før du blir sjalu på kjæresten/samboeren du??😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Hva skal til for at dere blir sjalu på kjæreste/samboeren deres?😊

Jeg stoler såppas på min samboer over flere år at det skal noe til før jeg føler jeg blir sjalu..

Men om vi da en sjelden gang er ute på byen eller en pub og noen blir litt for nærgående eller jeg oppfatter som flørtende så kan jeg reagere litt.

Anonymkode: 83940...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sjalusi i meg. Aldri vært. Regner med mannen selv holder seg innen gjeldene grenser. Hvis ikke er det jo ikke den mannen jeg elsker og da good reedance.

Anonymkode: 4303b...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri sjalu. Hopper de over gjerdet til fienden, ja da er det deres valg å lite jeg kan gjøre noe med. Da blir jeg heller skuffa. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke blitt sjalu så hadde jeg ikke hatt følelser.

Anonymkode: 5f49f...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke sjalu når jeg først er i forholdet og liksom klarert at vi er kjærester.

Men er vi i startfasen av å bli kjent ned hverandre/holde på, så kan jeg bli småsjalu hvis han gir andre jenter samme/mer oppmerksom som/enn meg. Spesielt hvis det er pene jenter jeg føler meg truet av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke sjalu. Dvs jeg ble det en gang da - i mine øyne - verdens peneste dame la an på ham på byen og viste tydelig at hun dreit i meg. Men hun gav opp da han bare ignorerte henne og fokuserte på meg. Siden har jeg aldri vært sjalu, for jeg vet at han mener det når han sier at han synes jeg er flott. 

Anonymkode: 63975...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjalu når jeg sliter med selvbildet mitt, da skal det lite til før det stikker i magen. Da kan det at han snakker normalt om en venninne eller sender en deilig dame ett langt blikk, gjøre at jeg føler meg usikker og lurer på om han endelig har innsett at han fortjener bedre enn meg. Da kan det å se pene damer på film være nok til at jeg vil gjemme meg bort. 

Som dere skjønner har det ingenting med han å gjøre, han er respektfull, lojal og gjør ingenting for å gjøre meg sjalu. Når jeg har perioder med sjalusi så sier jeg ingenting om det til han. Jeg vet hvor idiotisk det er og vil ikke skremme han bort.

Men i tilfeller hvor jeg føler det er normal sjalusi, så sier jeg i fra at jeg kjenner meg sjalu, jeg er ikke en dame som har han gjette på hvor han har meg. Da tar han hensyn til følelsene mine.

Anonymkode: 65f51...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva skal til for at dere blir sjalu på kjæreste/samboeren deres?😊

Jeg stoler såppas på min samboer over flere år at det skal noe til før jeg føler jeg blir sjalu..

Men om vi da en sjelden gang er ute på byen eller en pub og noen blir litt for nærgående eller jeg oppfatter som flørtende så kan jeg reagere litt.

Anonymkode: 83940...ff0

Om hun har valgt noe på en restaurant som jeg egentlig hadde lyst på, men som jeg ikke visste jeg ville ha før hun fikk det servert ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Om hun har valgt noe på en restaurant som jeg egentlig hadde lyst på, men som jeg ikke visste jeg ville ha før hun fikk det servert ;)

Da kalles det misunnelig, kjære deg. Og du kan sikkert få smake.... 

Anonymkode: 63975...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke kjent på sjalusi med min samboer enda. Han gir meg ingen grunn til å være det :) ganske utrolig. Men innser jo hva som var galt i tidligere forhold når man endelig har en som ikke gjør det som gjør en sjalu. Jeg har vært skuffet over et par ting han har gjort, men det er noe vi har snakket om og han ser hva som gikk galt. 

Anonymkode: 02ee7...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk ikke kjent på sjalusi med min samboer enda. Han gir meg ingen grunn til å være det :) ganske utrolig. Men innser jo hva som var galt i tidligere forhold når man endelig har en som ikke gjør det som gjør en sjalu. Jeg har vært skuffet over et par ting han har gjort, men det er noe vi har snakket om og han ser hva som gikk galt. 

Anonymkode: 02ee7...a73

Siterer denne!

Kan dog stikke litt i magen hvis ex'n hans maser mye på han om praktiske ting - OG han da velger å svare på det... men vet det ikke betyr noe.

Anonymkode: 91cf4...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til. Sjalusi og usikkerhet henger sammen, så for at jeg skal bli sjalu må det ligge en eller annen form for usikkerhet i bunnen. Og da har gjerne forholdet større problemer enn sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finnes ikke sjalu, men jeg tåler ikke å bli ført bak lyset. Løgner og bedrag tåler jeg ikke, i alle relasjoner. Blir like forbanna om jeg blir løyet for av en venninne som av en kjæreste. 

Jeg elsker min mann, men det jeg frykter er ikke at han skal forelske seg i en annen, og forlate meg, men at han skal holde på med noe bak ryggen min. Jeg hadde klikket! Hadde han imidlertid truffet en og blitt ordentlig forelsket, så hadde det gjort vondt, men jeg hadde taklet det, så lenge han var real, og ikke innledet noe før han "ryddet opp" med meg. Hadde han holdt på med henne bak ryggen min før han informerte meg om hvordan det sto til derimot... da hadde jeg vært rasende. 

Anonymkode: 2b051...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler såpass på samboer at jeg sjelden blir sjalu. Men... 

I det siste er det en dame, de har felles hobby som jeg har null interesse av, som har kommentert og likt alt han legger ut på facebook. Siden det er så åpenlyst så vet jeg at det ikke er noe mellom dem, men hun er veldig pågående og flørtende i kommentarene. Skriver mye internt osv. Hjelper ikke på at hun ble singel i vår, og legger ut om det til ham. Samboer svarer ikke på alt heller, men synes hun går over en liten grense når hun vet at han er i et forhold. 

Anonymkode: 8c692...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan føle på meg en smule sjalu iblant. 

Men jeg velger å stole på partneren til det motsatte er bevist. Viktig å stole på kjæresten eller partneren inntil det motsatte er bevist. Dukker det opp noe som tyder på at kjæresten / mannen er utro så er det viktig å tenke klokt i situasjonen. Vedkommende er jo ikke et tap om han eller hun er utro. Å være kontrollfreak er også unødvendig. Jeg vil foreks aldri kontrollere telefonen til en partner.

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten min er musiker og får veldig mye oppmerksomhet fra fulle damer på byen. Jeg blir ikke sjalu, da disse damene ofte er ganske desperate, og han ikke er interessert, men det hender jo at jeg tenker at det kan være han har kontakt med noen i hemmelighet, spesielt etter alle disse trådene på KG om det. Jeg burde vel slutte å lese her.

Anonymkode: dda27...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kalles det misunnelig, kjære deg. Og du kan sikkert få smake.... 

Anonymkode: 63975...a66

Selvfølgelig gjør det det, kan ikke skylde på annet enn de sene nattetimer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatting i smug med andre jenter og løgn. Tåler ikke løgnhalser.

Anonymkode: fdf58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte veldig lett på det før, i et tidligere forhold opplevde jeg mye løgner og utroskap. Det hang igjen en stund i dette forholdet selv om jeg var singel en stund i mellom. Han godtok heldigvis sjalusien min og har aldri hatt noe å skjule. 

Likevel tar jeg meg selv i å tenke hva hvis i blant. Finner lapper i buksa hans når vasker tøy så tenker jeg alltid at det kan være noe han skjuler, men så er det ikke noe. Får han melding så spør jeg hvem det er (Det gjør han mot meg og altså.) Så kommenterer jeg alltid litt rundt min sjalusi når vi eller han skal ut, noe han syns er veldig sjarmerende. Vet at jeg kan virke kontrollerende og slitsom for mange, glad han liker meg som jeg er. 

Stopper han aldri fra å reise ut uansett, gir han ikke dårlig samvittighet i ettertid og stoler på han når han drar ut eller på turer. 

Anonymkode: bd33f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...