Gå til innhold

Hva feiler det folk? Utøya-ofre får drapstrusler!!


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, HankySpanky skrev:

Diskusjonen under innlegget er dog svært interessant.

Mener du virkelig at du får noe ut av den 😳

Nivået på argumentasjonen, og innholdet, er jo helt elendig og bærer tydelig preg av en mobilisering på et eller annet brun-nettsted som resett eller lignende.

Anonymkode: 089c9...773

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder nå? Uskyldige ungdommer som ble drept fordi de har en annen mening enn deg bryr deg ikke? Og utøya-ofre som får DRAPSTRUSLER? Er det mulig å være så blotta for medmenneskelighet og å være så kynisk og kald.

Anonymkode: 06f1a...009

Skummelt hvor kalde og onde noen kan bli. Verden hadde vært ett mye bedre sted uten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som drar utøya-kortet. Se til helvete å skjerpe dere!!

Anonymkode: 0a0f8...345

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du begynne å se nyhetene og ta en sveip i nyhetsbildet meg jevne mellomrom. Hver  gang det er en debatt om f.eks innvandring så kommer det en refereanse tili Utøya fra AP, at de blå gjør samfunnet til et kaldere sted og da har abb fått viljen sin f.eks, eller at "vi i ap" har opplevd hatet dere godtar osv. Massevis av subtil gnåling om dette. Og så er det de mer åpenbare tingene, som at enkelte mener de som var på Utøya bør få mer hjelp av det offentlige enn andre som har opplevd vondt ting, f.eks hun som var i tv2 og ikke ville søke ufør, men mente hun bare burde få aap så lenge hun ville i kraft av å ha vært på utøya. Det er så usympatisk at det finnes ikke ord, ja det var en fæl og grusom hendelse, men andre har faktisk opplevd grusomme ting og må følge regelverket. 

Anonymkode: f84e8...82f

.....ok

Anonymkode: 06f1a...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HankySpanky skrev:

Og.....så....?

 

Forfatteren av innlegget sier egentlig ingenting spesielt.

Diskusjonen under innlegget er dog svært interessant.

Haha. Jadda. Heia polarisering! 

Anonymkode: 06f1a...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Hva mener du med det? Hvordan kan man være for eller imot et multikulturelt samfunn?

Man er for et multikulturelt samfunn om man vil ha alle typer kulturer og religioner og forskjellige typer folk i et samfunn.

Man er i mot multikultur om man helst vil ha landet slik det har vært opp gjennom årene. Som regel da med kultur skapt i landet og bare en type religion, samt folk som er født og oppvokst i landet av forfedre fra samme land.

Dette er vel ganske logisk.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Vera skrev:

Ja..det var jo rette ræva som feis. Du spekulerer jo like mye som hun du siterer?

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan være overrasket over dette i det hele tatt. Jeg mener, når visse parti vitser om «at det er jaktsesong» på Utøya - 1 år (om jeg ikke husker feil) etter hendelsen, sender jo dette visse signaler til samfunnet? Når visse parti kaller andre parti for landsforrædere (nå skal vi for all del ikke glemme at partiet som kaller det andre partiet for dette stammer fra selveste nazistpartiet - rett skal være rett) er det klart at visse mennesker blir påvirket av dette. Spesielt mennesker som i utgangspunktet er lett påvirkelige og sårbare. Det er ikke noe nytt at 1 menneske har kraft til å påvirke en hel nasjon. Bare sier det.

Egentlig ikke. De folkene som er i mot innvandring hadde ikke hatt noe igjen om innvandringen forsvant. Det sier seg selv. At de da skulle vende seg til andre ting å være i mot, gir ingen mening

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. De folkene som er i mot innvandring hadde ikke hatt noe igjen om innvandringen forsvant. Det sier seg selv. At de da skulle vende seg til andre ting å være i mot, gir ingen mening

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Så nynazister, nazister og rasister er noe nymotens greier..? Det som er merkelig er at det kun er Ap som får skylden for dette..i et demokratisk land må det være flertall for å fatte en beslutning - Ergo, flertallet på stortinget har vært og er for innvandring. Ap er heller ikke liberal mtp innvandring ifht mange av partiene på stortinget. Så dette er en følge av hatpolitikken som føres mot Ap. Jeg stemmer ikke Ap, men det kunne ikke falt meg inn å oppføre meg på den måten mot en parti som ikke står for det jeg mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vera skrev:

Så nynazister, nazister og rasister er noe nymotens greier..? Det som er merkelig er at det kun er Ap som får skylden for dette..i et demokratisk land må det være flertall for å fatte en beslutning - Ergo, flertallet på stortinget har vært og er for innvandring. Ap er heller ikke liberal mtp innvandring ifht mange av partiene på stortinget. Så dette er en følge av hatpolitikken som føres mot Ap. Jeg stemmer ikke Ap, men det kunne ikke falt meg inn å oppføre meg på den måten mot en parti som ikke står for det jeg mener.

Man ser det her også:

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-er-en-landssviker-mamma-og-hore/70036896

Det er en evig tirade om at hatet som har oppstått ikke er noe vi har sett før. Uten unntak blir det ikke nevnt at nettopp at AP har sluppet inn så mange og er for et multikulturelt samfunn. De forstår ikke at ved å ture fram slik de har gjort, blir det motreaksjoner. Og hat.

AP evner ikke å forstå at ved å ha en slik politikk vil i manges øyne ødelegge landet på sikt.Dette kan man bare gjøre en gang, det er umulig å reversere om landet blir oversvømt.  At motreaksjoner kommer, er fullt forståelig, som i all annen politikk.

Prøv å la være å gå etter meg som person. Jeg bare sier at jeg skjønner begge sider her, men slik AP turer fram har de laget ris til egen ræv.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel helst folk som er veldig lei av at AP har sluppet inn så mange innvandrere og forherliget dette mulitikulturelle fellesskapet.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Bra du er så jævla forståelsesfull :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) PS: Jeg er rasende ironisk over at det går an å lire av seg unnskyldninger som dette. Du har til og med fått åtte likes. Fucking fantastic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Prøv å la være å gå etter meg som person. Jeg bare sier at jeg skjønner begge sider her, men slik AP turer fram har de laget ris til egen ræv.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Vil minne deg om at de som sendte drapstrusler ikke forsøkte å gjøre som du anbefaler: nemlig å unngå å gå på person. De gikk på person. De gikk på terrorofre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

En nabo uttrykte seg slik  like   etter Ytøya-dragedien:      Bare synd Breivik ikkje tok hele gjengen.     Etter ein slik uttalelse så reiser man selvsagt spørsmålet   hvilke naboer ein har, og eit rullegardin faller umiddelbart ned.   Vitner litt om hvilke holdninger som preger vedkomende,og ser på  naboen for å vera dum.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser det her også:

https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-er-en-landssviker-mamma-og-hore/70036896

Det er en evig tirade om at hatet som har oppstått ikke er noe vi har sett før. Uten unntak blir det ikke nevnt at nettopp at AP har sluppet inn så mange og er for et multikulturelt samfunn. De forstår ikke at ved å ture fram slik de har gjort, blir det motreaksjoner. Og hat.

AP evner ikke å forstå at ved å ha en slik politikk vil i manges øyne ødelegge landet på sikt.Dette kan man bare gjøre en gang, det er umulig å reversere om landet blir oversvømt.  At motreaksjoner kommer, er fullt forståelig, som i all annen politikk.

Prøv å la være å gå etter meg som person. Jeg bare sier at jeg skjønner begge sider her, men slik AP turer fram har de laget ris til egen ræv.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Jeg går ikke etter deg som person, jeg kommenterer meningen dine. Det er to forskjellige ting. Jeg er uenig i meningene dine. Det er ikke Aps feil at det er innvandrere i dette landet, det var en felles beslutning av stortinget å sleppe inn innvandrere. Jeg ser ikke det samme hatet mot FrP og Høyre - som har styrt de siste 5 årene..føler du det har blitt mindre innvandrere? Nei. Fordi flertallet fortsatt bestemmer. Ap bestemmer ikke alene, heller ikke FrP eller Høyre. Det er demokrati. Det er her jeg faller av lasset i tankegangen din. 

Jeg skjønner deg heller ikke når du sier at hvis det ikke hadde vært Ap og innvandring, hadde det heller ikke vært nazister/nynazister/rasister. Jeg spør deg igjen - er det disse personene står for en ny oppfinnelse?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjente og kontroversielle politikere får drapstrusler.

Jeg kan forstå at det er en mye større påkjenning om man har vært på Utøya, det er selvfølgelig ikke greit og de bør bli straffet. Men det er også viktig å forstå at drapstruslene kommer fra et veldig lite mindretall, og debatten bør derfor handle om hvordan vi stopper de individene.

Begynner man istedenfor å be folk slå ring rundt AP og straffer hatretorikk hardere som i Sverige, så vil det hardne debatten og dermed føre til flere drapstrusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Nå hadde ikkje terroristen ifra utøya innvandrer- bakrunn ,men oppvokst i Norge og hadde norsk statsborgerskap,og norske foreldre .  .   Og mange  reiste spørsmål i etterkant (inkl . vår egen konge)  hvordan " ein person " kan bli så ondskapsfull   Vi har de senere årene sett flere enkeltmannsåtak  tilsvarende Breivik handlinger  der uskyldige mennesker er blitt drept grunnet en "gal manns handlinger"

. President Barrak Obama fekk rett i sin påstand når han utalte under sitt Norgesbesøk at flere terrorister troleg blei inspirert og motivert av Breiviks handlinger.,og troleg en ny trænd.  

   Idag vet fagfolk heldigvis  litt mer om hvorfor mennesker utvikler så ondskapsfulle holdninger som igjenn kan bli omgjordt til  grufulle  handlinger.   Det handler selvsagt om at  noen mangelfulle  grunnleggende holdninger  i ifra  barndomen   er  uteblitt .      Det bør  bekymre noen og enhver når en hører det blir fremsatt trapstrusler overfor pårørende.  Ellers  hører personer som hevder at de  helst såg at alle på utøya ble dept,og det  viser en total mangel på empati og sympati,og mangelfull utviklede  personlighet.

    Flertallet av det norske folk har idag en langt høyere matriell levestandard en  for bare 20-30 år tilbake ,men likevel så klager å syter vi over det meste.   Det har etterhvert utviklet seg noen holdninger i samfunnet som mange ikkje kjenner seg igjenn i,og kanskje på tide å  "ta noen steg tilbake" å spørre seg hva  som har gått galt.         

  Utøya tragedien samlet eit heilt folk ,og heldigvis så støtter flertallet av det  Norske folk de etterlatte fra Ytøya og som har opplevd dype og vonde tragedier.   Så får det bli storsamfunnets plikt å sørge for å "luke ut personer" m/ galne holdninger og mure dem inne eit sted så folk kan føle en viss trygghet.      

 

 

 

 

            

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som overrasker meg mest er at dere blir sjokkert over at det finnes drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, KvinneMannen skrev:

Det som overrasker meg mest er at dere blir sjokkert over at det finnes drittsekker.

Men så flott. En som lar seg sjokkere av de som lar seg sjokkere. Svært meta.

Endret av Lava Anne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
11 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du virkelig at du får noe ut av den 😳

Nivået på argumentasjonen, og innholdet, er jo helt elendig og bærer tydelig preg av en mobilisering på et eller annet brun-nettsted som resett eller lignende.

Anonymkode: 089c9...773

Der du ser bare brunt, ser jeg både rødt, hvitt og blått og der folk diskuterer og krangler så busta fyker.

Det er akkurat det som er hele poenget med et kommentarfelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Nå hadde ikkje terroristen ifra utøya innvandrer- bakrunn ,men oppvokst i Norge og hadde norsk statsborgerskap,og norske foreldre .  .   Og mange  reiste spørsmål i etterkant (inkl . vår egen konge)  hvordan " ein person " kan bli så ondskapsfull   Vi har de senere årene sett flere enkeltmannsåtak  tilsvarende Breivik handlinger  der uskyldige mennesker er blitt drept grunnet en "gal manns handlinger"

. President Barrak Obama fekk rett i sin påstand når han utalte under sitt Norgesbesøk at flere terrorister troleg blei inspirert og motivert av Breiviks handlinger.,og troleg en ny trænd.  

   Idag vet fagfolk heldigvis  litt mer om hvorfor mennesker utvikler så ondskapsfulle holdninger som igjenn kan bli omgjordt til  grufulle  handlinger.   Det handler selvsagt om at  noen mangelfulle  grunnleggende holdninger  i ifra  barndomen   er  uteblitt .      Det bør  bekymre noen og enhver når en hører det blir fremsatt trapstrusler overfor pårørende.  Ellers  hører personer som hevder at de  helst såg at alle på utøya ble dept,og det  viser en total mangel på empati og sympati,og mangelfull utviklede  personlighet.

    Flertallet av det norske folk har idag en langt høyere matriell levestandard en  for bare 20-30 år tilbake ,men likevel så klager å syter vi over det meste.   Det har etterhvert utviklet seg noen holdninger i samfunnet som mange ikkje kjenner seg igjenn i,og kanskje på tide å  "ta noen steg tilbake" å spørre seg hva  som har gått galt.         

  Utøya tragedien samlet eit heilt folk ,og heldigvis så støtter flertallet av det  Norske folk de etterlatte fra Ytøya og som har opplevd dype og vonde tragedier.   Så får det bli storsamfunnets plikt å sørge for å "luke ut personer" m/ galne holdninger og mure dem inne eit sted så folk kan føle en viss trygghet.      

 

 

 

 

            

100% enig i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...