Gå til innhold

Hva feiler det folk? Utøya-ofre får drapstrusler!!


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kødder nå? Uskyldige ungdommer som ble drept fordi de har en annen mening enn deg bryr deg ikke? Og utøya-ofre som får DRAPSTRUSLER? Er det mulig å være så blotta for medmenneskelighet og å være så kynisk og kald.

Anonymkode: 06f1a...009

Er enig i at det er fæle ting å si, men de kommer jo ikke til å gjøre noe så chill. AP drar alltid Utøya-kortet, begynner å bli mektig lei av hele partiet.

Anonymkode: 0ee4a...dde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Man sender ikke drapstrusler selv om man er uenig i politikken. At det er mulig å synke så lavt! Jeg ble ordentlig skremt da jeg leste dette. Det er snakk om alvorlig traumatiserte mennesker: som trenger omsorg, støtte, kjærlighet og forståelse. Dette er på INGEN måte greit. 

Jeg sa heller ikke at det var greit. Men når Stoltenberg & co står på tv gang på gang og messer om hvor flott all denne multikulturalismen er, må de forstå at de rører borti sterke krefter som på ingen måte syns dette er flott overhodet. Det blir som å dra en sekk nedover hodet på folk og fortelle dem hvor flott denne sekken er. Den inni sekken er ikke nødvendigvis enig.

Når dette så gjøres med et smil om munnen uten å hensynta de sterkt innvandringskritiske i det hele tatt, er det klart at noen blir forbanna. Da blir det også reaksjoner, enten man liker det eller ei.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 21.7.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Er enig i at det er fæle ting å si, men de kommer jo ikke til å gjøre noe så chill. AP drar alltid Utøya-kortet, begynner å bli mektig lei av hele partiet.

Anonymkode: 0ee4a...dde

Så chill? Tror du ikke en person som har posttraumatisk stresslidelse etter å ha blitt forsøkt drept, blir trigget av å få slike trusler? Det er spot-on trigger og kan utløse så voldsomme reaksjoner som du kanskje aldri har sett i ditt liv. Invalidiserende angst, panikk, suicidalitet, krampegråt og så høye skrik at naboen blir så skremt at han tror han må ringe ambulansen. Og nei, det er ikke bare å ta seg sammen når man er traumatisert. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en konsekvens av at enkelte høyt profilerte politikere både i verden og i Norge har gjort det legitimt å spre hatretorikk.

De som gjør dette er ynkelige vesen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Det forundrer meg faktisk ikke om noen av disse elendige menneskene faktisk er hemmelige lagkamerater til breivik. Kanskje har de bare ikke blitt oppdaget... Sava. Jævla rasshøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er vel helst folk som er veldig lei av at AP har sluppet inn så mange innvandrere og forherliget dette mulitikulturelle fellesskapet.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Ypper du bank?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i at det er fæle ting å si, men de kommer jo ikke til å gjøre noe så chill. AP drar alltid Utøya-kortet, begynner å bli mektig lei av hele partiet.

Anonymkode: 0ee4a...dde

Hvordan kan du si det? 22. Juli er jo nettopp beviset på at det helt utenkelige skjer. Det er helt bak mål å sitte å forstå seg på slike ytringer. 

Våkn opp!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/Eon852/De-overlevde-Utoya-Na-lever-de-med-drapstrusler?spid_rel=2

Jeg blir skremt!! Hva feiler det egentlig sånne folk? Sender drapstrusler til mennesker som har opplevd terror på nært hold, sier at "du skulle vært død", "Bare synd at han ikke tok deg også", "Du har ikke lenge igjen"😰😰 Jeg synes det er alvorlig bekymringsverdig hvor onde enkelte mennesker er. Greit nok å være uenig med partiet, men derifra til å sende slike trusler? De har null kunnskap om traumer, PTSD og tar ikke det minste hensyn til at de har opplevd noe ingen burde ha opplevd; og strør salt i sårene MED VILJE!! Ingen empati. Ingen støtte til den vanskelige situasjonen de står i. Ingen medfølelse eller omsorg. Bare ren ondskap. Har ikke ord... Dette gjorde vondt langt inn i hjerterota💔

 

Kunne ikke vært mer enig med deg altså. Jeg blir helt satt ut av alt sammen :(

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, T-Rex skrev:

Ypper du bank?

Neida, bare sier det som det er. At AP er veldig for et multikulturelt samfunn er allmenn kunnskap.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Så chill? Du har ikke kunnskaper om traumer. Tror du ikke en person som har posttraumatisk stresslidelse etter å ha blitt forsøkt drept, blir trigget av å få slike trusler? Det er spot-on trigger og kan utløse så voldsomme reaksjoner som du kanskje aldri har sett i ditt liv. Invalidiserende angst, panikk, suicidalitet, krampegråt og så høye skrik at naboen blir så skremt at han tror han må ringe ambulansen. Og nei, det er ikke bare å ta seg sammen når man er traumatisert. Jeg er selv traumatisert (var ikke på utøya), og det er en voldsomt stor kamp. Hele livet. Jeg er så avhengig av trygghet, stabilitet og ro rundt meg- hvis ikke kan jeg fyke rett ut av toleransevinduet- bli akutt suicidal, miste matlysten tvert eller kjenne hvordan alt raser innvendig. 

Du skal vite en ting om meg. Jeg ble mye slått av min far som barn og levde under ganske voldelige forhold. Det var ganske ille, og jeg er syk idag pga det.(men studert og jobber, må bare poengtere det!) Jeg var barn da Utøya-angrepet skjedde, og en av mine første tanker var hvor heldige de var som fikk «alt unnagjort på en dag». Syk tanke, men jeg var som sagt under 18.

Problemet mitt er at de drar det kortet altfor langt nå. Folk opplever helt jæævligd ting hver dag uten å klage, men bare står i det og gjør det beste ut av det. Er sikker på at mange har opplevd myyyye verre ting enn de uten å klage i 7 år om det. Så ja: chill.

Anonymkode: 0ee4a...dde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, bare sier det som det er. At AP er veldig for et multikulturelt samfunn er allmenn kunnskap.

Anonymkode: 2e8a2...9ac

Ok, Edgelord!

Anonymkode: 089c9...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror nok faktisk selv at de framstår som tøffe og smarte, og de kommer neppe noen gang til å skjønne at de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal vite en ting om meg. Jeg ble mye slått av min far som barn og levde under ganske voldelige forhold. Det var ganske ille, og jeg er syk idag pga det.(men studert og jobber, må bare poengtere det!) Jeg var barn da Utøya-angrepet skjedde, og en av mine første tanker var hvor heldige de var som fikk «alt unnagjort på en dag». Syk tanke, men jeg var som sagt under 18.

Problemet mitt er at de drar det kortet altfor langt nå. Folk opplever helt jæævligd ting hver dag uten å klage, men bare står i det og gjør det beste ut av det. Er sikker på at mange har opplevd myyyye verre ting enn de uten å klage i 7 år om det. Så ja: chill.

Anonymkode: 0ee4a...dde

Det er trist å høre om hvordan du ble behandlet. Det gjør meg vondt! Du skal vite at du aldri aldri fortjente det. Du har min medfølelse ❤️

Likevel, alt er jo ikke over for dem på en dag? De gjennopplever det om og om igjen, og hvertfall med disse drapstruslene. Det må snakkes om, for vi må finne ut hvem som står bak dette! Det må stoppes. Nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lurium skrev:

Er jo en konsekvens av at enkelte høyt profilerte politikere både i verden og i Norge har gjort det legitimt å spre hatretorikk.

De som gjør dette er ynkelige vesen.

Takk! Så enig. 

Anonymkode: 06f1a...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Edgelord!

Anonymkode: 089c9...773

Er nok feil bruk av uttrykk her:-)

Anonymkode: 2e8a2...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er trist å høre om hvordan du ble behandlet. Det gjør meg vondt! Du skal vite at du aldri aldri fortjente det. Du har min medfølelse ❤️

Likevel, alt er jo ikke over for dem på en dag? De gjennopplever det om og om igjen, og hvertfall med disse drapstruslene. Det må snakkes om, for vi må finne ut hvem som står bak dette! Det må stoppes. Nå. 

Nå vet jeg ikke helt hva du har opplevd, men når man står i det tror man det er ferdig når volden er ferdig. Skrev det ikke for å få medlidenhet, men fordi det var litt festlig at du mente jeg ikke aner hva traume er.

Vi er så uenige. Det er blitt snakket om nok, tenk på de pårørende!

Anonymkode: 0ee4a...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke helt hva du har opplevd, men når man står i det tror man det er ferdig når volden er ferdig. Skrev det ikke for å få medlidenhet, men fordi det var litt festlig at du mente jeg ikke aner hva traume er.

Vi er så uenige. Det er blitt snakket om nok, tenk på de pårørende!

Anonymkode: 0ee4a...dde

Beklager at jeg sa at du ikke visste hva det var. Jeg mente ikke å såre deg. Jeg reagerer bare på mangel på medfølelse; på kommentarer som "chill". For nei, det er ikke bare å glemme. Det er ikke mulig. 

Jeg mener helt og holdent at vi må finne ut hvem som ligger bak disse drapstruslene. Det er farlig å ha slike folk i gatene. Hva om de er etterfølgere av Breivik, og er i stand til å fortsette med det som han ikke klarte å gjøre ferdig? Jeg blir kvalm. Det er så hjerterått at det finnes så mange onde mennesker i verden... Mister ord. Det blir bare tomt. "Hvorfor, Gud?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lest artikkelen siden jeg ikke har å abo på Aftenposten, men får jo med meg i overskriften at de mottar drapstrusler. 

Utøya offer eller ikke, drapstrusler er ikke ok under noen omstendigheter. Jeg er ikke enig i innvandringspolitikken til  Ap, men det går ikke Ann å drepe folk for det, eller komme med trusler om det. Selv om enn har ulike synspunkt politisk, så er vi all like vel mennesker, og vi har et felles ansvar med å ta vare på hverandre, og behandle våre medmennesker med respekt. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Får ikke lest artikkelen siden jeg ikke har å abo på Aftenposten, men får jo med meg i overskriften at de mottar drapstrusler. 

Utøya offer eller ikke, drapstrusler er ikke ok under noen omstendigheter. Jeg er ikke enig i innvandringspolitikken til  Ap, men det går ikke Ann å drepe folk for det, eller komme med trusler om det. Selv om enn har ulike synspunkt politisk, så er vi all like vel mennesker, og vi har et felles ansvar med å ta vare på hverandre, og behandle våre medmennesker med respekt. 

 

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse personene burde bli fengslet. Forbanna syke mennesker, er det de er.

Skeptisk til mye innvandring selv, men vil mye heller ha dem her enn de syke folka som skriver slikt. De kan bare forsvinne fra Norge, for min del.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...