Gå til innhold

Dårlig hvis Du har sovet dårlig en natt? Angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter en del med angst. Og i natt sov jeg veldig dårlig. Da betyr det en del angst i dsg. I tielhh til at kroppen reagerer med kvalme og oppkast og magevondt. 

Føler at jeg har vært sånn i en uke nå  etter at heg hadde et veldig tøft panikkanfsll forrige søndag  håper bsre snart det går over  

skal sies at jeg i tilegg har IBS 

Har noen hatt  det slik jeg hsr det ? 

 

Hvor lang tid tar det før kroppen deres var tilbake til normalen 

Anonymkode: 72723...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst fører ofte med seg også somatiske symptomer. Det er med andre ord ikke uvanlig at du har smerter i dag. Om hvorvidt det skyldes angsten eller IBS, vet vel du best selv ut fra om du har spist noe du pleier å reagere på. Det kan jo være en kombinasjon også. 

Anonymkode: 23189...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har netter der jeg sover veldig dårlig, lite eller sovner utpå morgenkvisten så føler det som om jeg har vært på fest og er fyllesyk. Er helt forferdelig. Har angst, vondt i kroppen, hodepine, kvalm, øresus, indre sjelvinger. Har hatt det sånn i veldig mange år. Jeg har også IBS. 

Når jeg har slike netter og dager er jeg glad om plagene bedrer seg utpå kvelden, men noen ganger tar det noen dager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn og hvile er veldig viktig ved feks depresjon og angst. Jeg har store søvnproblemer og går derfor på tre stk medikamenter for søvn. Over 1,5 år nå. Har forsøkt å slutte, men får ikke til. Dessuten vil ikke behandler at jeg skal slutte for jeg er så syk at den ustabiliteten søvnmangel over tid kan føre til er noe jeg ikke skal sjanse på nå. Jeg både hater og elsker å legge meg. Hater det fordi jeg har så mange vonde tanker i meg, men jeg hører på beroligende musikk om natten. På lavt volume. Det hjelper. Hater det også fordi jeg vet at når jeg våkner kommer enda en ny dag. Elsker å legge meg også. For når jeg sover får jeg litt pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Huff ja. Hatt angst noen ganger nå. Den første gangen trodde jeg jeg var alvorlig syk for jeg hadde ikke opplevd angst før og visste ikke at det kunne gi så mange reelle fysiske symptomer. Jeg hadde angst i 10 dager helt til det som utløste angsten gikk over. 

Symptomer jeg har hatt ved angst er 

Kvalme 

Oppkast

Svimmelhet 

Prikking i hodet 

Synsforstyrrelser 

Søvnvansker 

Pustevansker 

Urolighet 

Ingen matlyst 

 

Prøvde vival en gang og jeg kunne ønske jeg fikk mer av det. Tok bort angsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, R730 skrev:

Huff ja. Hatt angst noen ganger nå. Den første gangen trodde jeg jeg var alvorlig syk for jeg hadde ikke opplevd angst før og visste ikke at det kunne gi så mange reelle fysiske symptomer. Jeg hadde angst i 10 dager helt til det som utløste angsten gikk over. 

Symptomer jeg har hatt ved angst er 

Kvalme 

Oppkast

Svimmelhet 

Prikking i hodet 

Synsforstyrrelser 

Søvnvansker 

Pustevansker 

Urolighet 

Ingen matlyst 

 

Prøvde vival en gang og jeg kunne ønske jeg fikk mer av det. Tok bort angsten. 

Hva var det som utløste angsten ? Siden du sa det gikk over 

Anonymkode: 72723...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bienvilleparish
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva var det som utløste angsten ? Siden du sa det gikk over 

Anonymkode: 72723...b0d

Har ikke så lyst til å dele akkurat det her siden jeg ikke er anonym. Det er veldig personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, R730 skrev:

Har ikke så lyst til å dele akkurat det her siden jeg ikke er anonym. Det er veldig personlig. 

Vil du dele det på pm? 

Anonymkode: 72723...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper for meg er få sove skikkelig en natt. Jeg tar medikamenter for søvn i de periodene jeg sliter mest med søvnen fordi jeg blir så fryktelig dårlig av kombinasjonen angst+søvnmangel. 

Anonymkode: 34fbe...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...