Gå til innhold

Ok å sole seg naken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når barna på 5 og 10 år er hjemme,.er det da ok for pappaen å sole seg naken på verandaen?  Ligge midt på gulvet ute på ryggen. 

(naboen er på ferie så tror ikke noen andre hadde sett det. Er ett annet hus over veien men tror ikke de ser inn her). 

 

Diskusjon med mannen.

 

Anonymkode: 12092...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Det er rart. Han burde ha på seg noe nedentil. 

Anonymkode: 3b821...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. En ting er om barna hade vært 2-3 år. Men en 10 åring skal ikke være nødt til å se så mye av sin far, selv om kropp er naturlig. 

Anonymkode: f1b09...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Jeg er ikke helt sikker selv. Da jeg bodde hjemme hendte det moren min solte seg naken på terrassen og etterhvert som jeg ble opptatt brunfarge selv så gjorde jeg også det. Det var det ingenting rart med. Men det var ingen mannfolk i huset og hadde det vært det så hadde det kanskje blitt pinlig, selv om det egentlig ikke burde vært et problem. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er ikke det litt rart? Hvorfor sole helt naken? 

Anonymkode: 12092...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med det

Anonymkode: 50b5f...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stella Rose said:

Greit at kropp er naturlig, men det får da være grenser.

Hvorfor det? Er det naturlig eller ikke?

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, er ikke det litt rart? Hvorfor sole helt naken? 

Anonymkode: 12092...4ee

For å bli brun muligens... 

Jeg skjønner at all denne seksuelle "frigjøringen" de siste tiår skaper endel forknytte holdninger til kropp

Endret av Uredd
Skriveleif...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
1 minutt siden, Uredd skrev:

Hvorfor det? Er det naturlig eller ikke?

For å bli brun muligens... 

Jeg skjønner at all denne seksuelle "frigjøringen" de siste tiår skaper endel forkynte holdninger til kropp

Jeg mener bare han burde ta hensyn til folk rundt seg, er ikke alle som liker å få en snabel slengt i tryne (overført betydning )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det må være helt greit, men regner med at ungene kanskje synes det er flaut? Mannfolk elsker jo å være nakne, så enhver anledning:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Jeg mener bare han burde ta hensyn til folk rundt seg, er ikke alle som liker å få en snabel slengt i tryne (overført betydning )

Han tar jo hensyn ved å ligge på sin egen veranda og ikke i parken. Barna får heller gå å leke et annet sted hvis de blir støtt av en naken pappa som soler seg

Anonymkode: 50b5f...ba7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..nei det hadde vært ekkelt selv uten barna tilstede. Med barna er det bare skikkelig nasty. Fy fader..stakkars unger.

Anonymkode: e817a...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener at det å endre adferd overfor barna fra småbarnsstadiet mot tenåringsstadiet, er en viktig del av oppdragelsen. Det handler om dannelsen av et individuelt «selv».

Når barns er små er det ok å bade sammen, låne tannbørste, gå nakne. Men etterhvert bør man lære ungene at de er egne individer og vise disse respekt som nettopp; egne individer.

Da må de få gå på do i fred og slippe å se foreldrene nakne eller at andre går inn på rommet deres uten å banke på.

Anonymkode: 9157d...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mkigjen skrev:

Sikkert stas å ta med venner hjem

Før eller siden vil jo uansett ungene være flau over foreldrene. Hvorfor ikke like godt starte tidlig og la det vare resten av livet? 😜

Anonymkode: 9157d...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Stella Rose said:

Jeg mener bare han burde ta hensyn til folk rundt seg, er ikke alle som liker å få en snabel slengt i tryne (overført betydning )

Hvem bør ta hensyn til hvem her? Med forbehold om at verandaen ikke er eneste alternativ til oppholdsplass i hjemmet.

Dermed får man ingenting "slengt i trynet"... manglende normalisering av kropp er jo nettopp problemet her. Barn burde eksponeres for normalisert nakenhet i mye større grad enn de gjør. Kanskje noe av all kroppsfikseringen og problemer knyttet til det ville redusereres endel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må sørge for faktor femti på snabben. Ellers ok syns jeg. 

Anonymkode: 327fd...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med hippieforeldre som aldri sjenerte seg. Det er naturlig med kropp, men som tiåring må man få lov å velge,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mener at det å endre adferd overfor barna fra småbarnsstadiet mot tenåringsstadiet, er en viktig del av oppdragelsen. Det handler om dannelsen av et individuelt «selv».

Når barns er små er det ok å bade sammen, låne tannbørste, gå nakne. Men etterhvert bør man lære ungene at de er egne individer og vise disse respekt som nettopp; egne individer.

Da må de få gå på do i fred og slippe å se foreldrene nakne eller at andre går inn på rommet deres uten å banke på.

Anonymkode: 9157d...3a6

Og de må også lære at foreldre fortsatt er personer som trenger å få være seg selv og ha litt privatliv de også, la pappa få være i fred hvis han ønsker en dag i solen uten klær

Anonymkode: 50b5f...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...