Gå til innhold

Jeg har blødd i 3 uker. Spontanabort? Kjønnssykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syklusen min ble helt på bærtur etter bruk av pplaster. Har tidligere gått på pillen i 5 år før det, fungerte utmerket og angrer på at jeg ville prøve en enklere løsning. I desember bestemte jeg meg for å ta en pause med prevansjon for å prøve å få syklusen på rett kjør igjen. Syklusen var alt fra 16-47 dager. Trodde den hadde retta seg opp så starta med plastret igjen for 3 uker siden, dagen da jeg begynte å blø. Hadde kraftige menssmerter i ca 4 dager, aldri hatt det før. Blødningen avtok litt etter en ukes tid, så blusset den opp igjen. Jeg blør enda nå etter 3 uker, men blodet virker mer koagulert og kommer veldig klumpete når jeg presser, ikke ellers. Det kommer en del blod også. Jeg har ingen smerter men nå er det gått 3 uker og jeg begynner å lure på hva som feiler meg. Kan det være en spontanabort? 

Jeg hadde en spontanabort da jeg var 14 år gammel, ca 3-4 mnd på vei. Og det var en smertefull og fortrengt opplevelse så klarer ikke helt å sammenligne. 

Jeg har også følt at bakteriefloraen ikke har vært helt den samme i det siste. Kan det være en kjønnssykdom? 

Noen andre med erfaringer ? Bør jeg oppsøke lege snarest? 

 

Mvh Jente 20

Anonymkode: 67839...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som en menstruasjon som har blitt forvirret av hormon prevensjon, men det er jo vanskelig å si..

Jeg byttet fra en p-stav til en annen, og slet også med blødninger (Små blødninger vel og merke). Er vanlig at kroppen bruker rundt 3 mnd på å stabilisere seg. Syns det var fryktelig slitsomt, men visste at det ikke var noe farlig så brydde meg ikke med å dra til legen. Blødningene ga seg også etter 3 uker. Vet ikke hvordan det er med plaster, om blødninger er like vanlig...? En tur til legen skader jo uansett ikke, men personlig syns jeg ikke dette høres ut som noe hast :) 

lykke til! 

Anonymkode: a4813...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten vanlig at bakteriefloraen forandrer seg ved menstruasjon, så det kan være så enkelt at det er en «domino-effekt» fra blødningene til bakteriefloraen. 

Anonymkode: a4813...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...