Gå til innhold

Kan det hende at jeg er gravid fordi om testen viste negativt nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sluttet på p-piller for 4 måneder siden. Har hatt mensen hver gang i 3 måneder. Men denne gangen jeg skulle få mensen var vi på feri. Så jeg begynte å ta p-pillene denne uken for å slippe mensen. ( var nåkk dumt av meg. Me tenkte på bading, at vi skulle være mye ute og at jeg ikke hadde tilgang på toalett så ofte, så tenkte at det skulle gå fint.) så jeg tok p-pillene fra mandag til søndag. Til vanlig pleier jeg å få bløding 3 dager etter etter jeg har opphold for å få bløding. Altså jeg skulle fått den på onsdag. Fikk den ikke da, og har enda ikke fått den. I dag, eller blir vell i går, altså på fredag tok jeg en graviditetstest fra rfsu, den viste at jeg ikke var gravid. 

 

Var det for tidlig å teste? Eller har det med p-pillene å gjøre at jeg ikke har fått mensen enda? Noen som vet noe hær? Har opplevd noe av det samme? Kan det hende at jeg er gravid fordi om testen var negativ nå?

Anonymkode: 75f66...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du begynner ikke på p-piller for å slippe mensen i en uke. De første tre mnd på p-piller har høyere risiko for blodpropp. Du kan være gravid, og det kan være kluss med hormonene dine. Du burde holde styr på syklusen din både når du bruker p-piller og ikke. 

Anonymkode: 32af1...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte på p-piller, rett før jeg var 16 år, har jeg alltid fått blødning når jeg skal. Alltid den 3 dagen, så synes at fet er litt rart. Når keg sluttet på p-pillene også for 4 måneder siden, og har hatt en syklus på 29 dager. 

Anonymkode: 75f66...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok mest sannsynlig ikke gravid siden testen er negativ etter du skulle ha hatt mens. Du har tulla med syklusen din, derfor er er mensen forsinket, men hvis den fortsatt ikke er kommet etter et par dager tar du en ny test. Fryktelig dumt å begynne på p-piller etter fire måneder bare for å utsette mensen... 

Det finnes de som tester positivt veldig sent, og du kan jo være blant de, så klart, men det er det ingen som kan vite. 

Anonymkode: fe170...a11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var veldig dumt av meg å begynne på p-pillene, kun for å utsette mensen en uke ja... er nåkk bare sen som du sier ja

Anonymkode: 75f66...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen andre som kanskje har opplev det samme eller vet noe?

Anonymkode: 75f66...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare slå deg til ro med at du har klusset det litt til for deg denne syklusen, med å tilføre kroppen hormoner. 

Viser testen negativt, og det er rundt nå du vanligvis ville hatt mensen, må du nok stole på at du ikke er gravid, bare i litt ubalanse akkurat nå, og at det helt sikkert retter seg kjapt opp igjen. 

Men du kan selvsagt ta en ny test dersom det lettere gir deg ro i sjela 😊

Anonymkode: 530b7...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...