Gå til innhold

Dårlig selvtillit! Vise seg i bikini? 16 år...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16 år som sliter veldig med selvtilliten! Jeg prøver å slutte men jeg har hatt mine perioder der jeg bare har stått i speilet å begynt å gråte over hvor stygg jeg faktisk er... Går så og si aldri uten sminke når jeg er med andre enn familie(bruker ikke så alt for mye da). 

Når det gjelder kroppen min: jeg har egentlig alltid gått på aktiviteter helt til jeg mistet motivasjonen, pluss noe skjedde som gjorde at jeg ikke kan gjøre det jeg alltid har holdt på med i alle år(ikke viktig hva). Det eneste jeg gjør for å trene er å jogge litt her og der. Prøver å gjøre det en eller to+ ganger i uka. 

Er klar over at jeg ikke er overvektig, men jeg er også klar over at jeg ikje er tynn. 

Nå om noen dager skal vi på hytta der mange sportye pene slaaanke slektninger er. Jeg har IKKE lyst til å bli med pga kroppen min! Vil ikke vise meg i bikini! Hva kan jeg gjøre? Jeg har ufattelig dårlig selvtillit.

 

 

 

Anonymkode: 83807...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da bruker du shorts og trøye eller teskjorte. Hovedsaken er vel at man får badet og hatt det ok? :)  Ingen har noe med hva du vil ha på deg, selv om noen kanskje mener noe annet. Stå på din rett til å velge hva du føler deg vel i. 

Anonymkode: a43c8...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du føler deg som noe du ikke er, nemlig stygg. Du er sikkert flottere enn du er klar over, men du er også i en følsom alder. Å være kritisk til eget utseende er noe de fleste er selv om de ikke alltid viser det. Følte meg også fæl da jeg var på din alder, men det har forandret seg. Har dårlige dager som alle aldre, men ikke like intenst som i yngre dager.  Jeg slanket meg litt også. Var ikke mye, men det hjalp.  Spis sunt og fortsett å trene. Å be deg slutte å sammenligne deg med andre blir vel vanskelig, men det meste av det negative ligger i hodet ditt  :)

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du tenker høres akkurat ut som meg selv som 16-åring for ikke mange år siden :) Jeg vedder på at du er kjempefin og at ingenting er galt med deg. Men du skal vite at det med kropp er så lite viktig i forhold til resten av ting her i verden, som virkelig betyr noe. Med tiden har det blitt mye bedre for meg iallfall, for nå har jeg begynt å gi blaffen. Og det er så deilig og bare gi fullstendig faen i de fæle tankene man har om seg selv og heller nyte tilstedeværelsen, for kropp har så lite og si! Jeg forstår at du føler deg usikker i forhold til de andre familiemedlene, men hvor mye tror du de kommer til å bry seg om hvordan du ser ut i bikini? Hvor mye av tiden tror du de kommmer til å tenke over det? 

Det er ikke lett, men jeg skal love deg at livet blir så mye bedre når man lærer seg å gå med hodet hevet og gi blaffen i hvordan man ser ut. For det er jo ikke viktig i det hele tatt, det betyr ikke noe! Jeg håper du klarer å gå med hodet hevet, være glad i deg selv og nyte øyeblikket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Kanskje de andre i familien din også synes det er vanskelig å gå i bikini? Kanskje de føler at din kropp er mye finere enn deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da bruker du shorts og trøye eller teskjorte. Hovedsaken er vel at man får badet og hatt det ok? :)  Ingen har noe med hva du vil ha på deg, selv om noen kanskje mener noe annet. Stå på din rett til å velge hva du føler deg vel i. 

Anonymkode: a43c8...7dd

Så enig! Jeg har en del klær på meg når jeg bader, og flere i familien kommenterer det. Det er ikke pga dårlig selvtillit, men av andre tunge grunner jeg ikke orker å begynne og forklare til alle jeg bader med. "Der kommer hun i burka", "Hvorfor går du ikke i vanlig bikini?", "Er det en bikini?", "Skal du virkelig bade med det der?". Jeg fatter virkelig ikke problemet, og skjønner ikke hvorfor folk gidder. Det frister mer å la være og bade når det skal være sånn. Så er helt enig med deg: man burde få bade i det man vil uten at folk legger seg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Du må gjøre det du er komfortabel med :) ikke la deg hindre av andre, hvis det plager dem så får de heller se en annen vei. Jeg er feit (105 kg) og lav, så det er valker og store lår. Jeg var som deg, gikk aldri uten shorts og t-skjorte helst. Men nå er jeg 27, og hva andre mener kunne ikke brydd meg mindre. Jeg går i bikini og koser meg! Å jeg har det så mye bedre med meg selv. Jeg prøver å gå ned i vekt, men det tar jo litt tid. Men inntil jeg er på en lavere vekt så skal jeg fremdeles kose meg i varmen ☺️ Om du føler for å bade med shorts og t-skjorte, så gjør du det! Å hvis folk kommer med kommentarer som «hvorfor gjør du det?» så sier du bare «fordi jeg er i stand til å bestemme over meg selv» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...