Gå til innhold

Om 2 år nå er lenger ikke Trump en president, yey!


Nera

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Hummels3 said:

Nei, det var ikke ok. Eller, det var ok for EU, men negativt for USA. EU hadde veldig mye høyere toll på varer fra USA enn andre veien, så det er derfor Trump gikk inn og satt hardt mot hardt for å få en slutt på skeivfordelingen. Slike som deg som ikke har satt deg inn i saken og kun lest det søppelmedia som VG og Dagbladet skriver om saken står igjen med det skeive virkelighetsbildet du fremviser her,

Inntil Trump fanatikere slutter å gnåle om "kun lest i VG og Dagbladet" så blir det egentlig ikke noen bedre diskusjon. 

Jeg har spurt før om hvor dere får deres informasjon ifra som er garantert riktig men det er visstnok en stor hemmelighet. 

Når det gjelder avtalen me EU så sa jeg ingenting om den var god eller dårlig, men at jeg ikke kan se hva som er oppnådd. 

Dersom du har detaljer så er det fint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Å slenge på at andre liksom bruker stråmenn for å høres ut som du selv har mere credibilitet, når du ikke har dette, fører deg ikke noe steds hen.

Det er viktig å avsløre deg når du bruker stråmenn for dette avsporer debatten og fører til mye bortkastet tid fra min side. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2018 den 19.03, gladjenta96 skrev:

Han er faktisk president i 2 og et halvt år til 😕

Mest sannsynlig 6,5. Vel fortjent. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Mest sannsynlig 6,5. Vel fortjent. 

Jeg tviler på det assa 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gladjenta96 skrev:

Jeg tviler på det assa 

Det betyr imidlertid null for om det kommer til å skje eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Det betyr imidlertid null for om det kommer til å skje eller ikke.

Hva mente du nå?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gladjenta96 skrev:

Hva mente du nå?😂

Jeg mente det jeg skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nok norsk media feilet fullstendig i dekningen, om folk går rundt og tror at det vil bli en walk in the park ved valget i 2020. Det er mye fokus på utenrikspolitikk, twitter og uttalelser, men innenriks blir oversett, med mindre man snakker om saker som Charlottesville og immigranter. Tror nok nordmenn flest bør sette seg litt mer inn i hvordan mange amerikanere tenker. Frank Rossaviks bok om republikanerne er et godt sted å begynne :)

Jeg håper ikke han blir gjenvalgt, men det meste avgjøres nok i den demokratiske nominasjonskampen. De kan ikke velge en for liberal kandidat, men vedkommende bør også klare å ha god appell hos minoritetene. En mann i 40- eller 50-årene uten de største politiske skandalene å se tilbake på kan nok være en god start. En som er klart alternativ til Trump, men som ikke er for liberal og vil utfordre for eksempel våpenlovene osv. Hvem det kan være, aner jeg ikke.

Amerikanske presidenter blir som regel gjenvalgt, det er i alle fall vært normen, og ikke siden 1992 har en sittende president tapt et valg. Det sagt, det er ingenting normalt med Trump, og han kan enda gjøre mye dumt i tiden som kommer. Kanskje blir han også utfordret i eget parti, eller av uavhengige kandidater, noe som har skjedd før..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Example skrev:

Her har nok norsk media feilet fullstendig i dekningen, om folk går rundt og tror at det vil bli en walk in the park ved valget i 2020. Det er mye fokus på utenrikspolitikk, twitter og uttalelser, men innenriks blir oversett, med mindre man snakker om saker som Charlottesville og immigranter. Tror nok nordmenn flest bør sette seg litt mer inn i hvordan mange amerikanere tenker. Frank Rossaviks bok om republikanerne er et godt sted å begynne :)

Jeg håper ikke han blir gjenvalgt, men det meste avgjøres nok i den demokratiske nominasjonskampen. De kan ikke velge en for liberal kandidat, men vedkommende bør også klare å ha god appell hos minoritetene. En mann i 40- eller 50-årene uten de største politiske skandalene å se tilbake på kan nok være en god start. En som er klart alternativ til Trump, men som ikke er for liberal og vil utfordre for eksempel våpenlovene osv. Hvem det kan være, aner jeg ikke.

Amerikanske presidenter blir som regel gjenvalgt, det er i alle fall vært normen, og ikke siden 1992 har en sittende president tapt et valg. Det sagt, det er ingenting normalt med Trump, og han kan enda gjøre mye dumt i tiden som kommer. Kanskje blir han også utfordret i eget parti, eller av uavhengige kandidater, noe som har skjedd før..

 

Det er en følelse i meg at Trump ikke blir gjenvalgt. Når man ser hvor mye kritikk han får fra alle parter, men min følelse kan jo være feil. Jeg blir ikke overrasket om han blir gjenvalgt eller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså bare HELT fanastisk at så mange amerikanske kvinner nå lokkes opp og engasjerer seg i politikken, - og kanskje stiller opp mot Trump!!

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l1j1lk/donald-trump-lokker-amerikanske-kvinner-inn-i-politikken

Blir så varm rundt hjerterota!!!  Endelig håp om satsing på verdier som betyr noe (og som damene er best på), - og altså uten Trump om 2 år...

:yvonne::hoppendeglad:                       :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har nå passert 50% approval rating. Obama hadde på samme tid i sin første presidentperiode 45% approval rating.

Og dette altså på tross av konstant negativ dekning fra et samlet media mot Trump, og stikk motsatt konstant lovprising fra media i Obama sin presidentperiode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bananbøy skrev:

Trump har nå passert 50% approval rating. Obama hadde på samme tid i sin første presidentperiode 45% approval rating.

Og dette altså på tross av konstant negativ dekning fra et samlet media mot Trump, og stikk motsatt konstant lovprising fra media i Obama sin presidentperiode.

Det er fordi negativ dekning gir god dekning, noe media tjener rått på. Ved Trump får de oftere sesasjonelle hendelser for titlene deres. Er det positivt blir det kjedelig og folk går fort lei, som du sier hadde Obama 45% ettersom mainstream media var overveldende positive i omtalene om Obama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, bananbøy said:

Trump har nå passert 50% approval rating. Obama hadde på samme tid i sin første presidentperiode 45% approval rating.

Og dette altså på tross av konstant negativ dekning fra et samlet media mot Trump, og stikk motsatt konstant lovprising fra media i Obama sin presidentperiode.

Du kunne jo godt tatt med litt til av artikkelen:

The latest Rasmussen Reports poll, which has often reflected higher approval ratings for Trump than most other major polls, pegged Trump’s latest rating at 50 percent. In August 2010, Obama earned a 45 percent approval rating.

Å referere til en rapport som favoriserer Trump er vel det en Trump tilhenger vil kalle Real News. Snakker om å være hjernevasket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen grunn til å tvile på Rasmussen?

Og jeg har sluttet å linke til kilder på dette forumet da det bare er bortkastet tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, bananbøy said:

Har du noen grunn til å tvile på Rasmussen?

Og jeg har sluttet å linke til kilder på dette forumet da det bare er bortkastet tid.

Noen grunn til å stole på ham?

Er ingen grunn til å linke i dette forumet overhodet. Dem som mener Trump er fantastisk vil finne informasjon som støtter det og dem som mener han er et rævhøl vil finne informasjon som støtter det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 7/26/2018 at 4:14 PM, Villa2000 said:

Inntil Trump fanatikere slutter å gnåle om "kun lest i VG og Dagbladet" så blir det egentlig ikke noen bedre diskusjon. 

Jeg har spurt før om hvor dere får deres informasjon ifra som er garantert riktig men det er visstnok en stor hemmelighet. 

Når det gjelder avtalen me EU så sa jeg ingenting om den var god eller dårlig, men at jeg ikke kan se hva som er oppnådd. 

Dersom du har detaljer så er det fint. 

Informasjonen om det jeg skrev finner du hvis du bare hadde giddet å google hvilken beskattning som er inn/ut av EU i handel inn/ut med USA.

Det som er oppnådd er at Trump selvsagt har satt fokus på og belyst den ekstreme skeivfordelingen og han viser til EU at USA ikke lengre vil godta at de skal komme såpass mye dårligere ut. Det er litt det samme som handelskrigen med Kina. Kina sine importsatser skattlegger feks amerikanske kjøretøy ekstremt mye høyere enn motsatt vei (bare for å ta ett eksempel) og er dermed selvsagt veldig lite fordelaktig for USA og jeg skjønner godt at Trump ikke vil godta dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hummels3 said:

Informasjonen om det jeg skrev finner du hvis du bare hadde giddet å google hvilken beskattning som er inn/ut av EU i handel inn/ut med USA.

Det som er oppnådd er at Trump selvsagt har satt fokus på og belyst den ekstreme skeivfordelingen og han viser til EU at USA ikke lengre vil godta at de skal komme såpass mye dårligere ut. Det er litt det samme som handelskrigen med Kina. Kina sine importsatser skattlegger feks amerikanske kjøretøy ekstremt mye høyere enn motsatt vei (bare for å ta ett eksempel) og er dermed selvsagt veldig lite fordelaktig for USA og jeg skjønner godt at Trump ikke vil godta dette.

Men frem til i dag så er man fortsatt ikke kommet noe lenger ut fra det jeg kan se. Han har skapt en masse bølger uten at jeg kan se at noe som helst er endret. 

Er det mulig at det må andre virkemidler til enn å bare øke tollsatsene? Dersom det hadde vært så enkelt så hadde man vel gjort det for lengst? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man skal ta den som en selvfølge at han taper presidentvalget om 2 år. 

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...