Gå til innhold

Milios Overtidsdagbok


Milio

Anbefalte innlegg

Det høres ut som rier hvertfall! Håper det tar seg fort opp og at du snart kan komme inn til føden!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering:

Uten tvil rier :) Kommer hvert 4 minutt nå og jeg er skrevet inn på sykehuset. Fy søren rier er vondt!! Nå blir det vel neppe noen oppdatering før det hele er over :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Oi, så spennende! Lykke til! 

Og du! Oppdater kg så fort du har født! 

(Neida, bare tuller 🤭🤭). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Endelig din tur! Best når det starter av seg selv naturlig. Snart er du mamma ❤❤ 😊😊 blir nesten misunnelig på det du skal oppleve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endelig blitt mamma! 

Fødselen varte i 30 timer og endte med et hastekeisersnitt. Epiduralen virket ikke og vi forsøkte all annen smertelindring uten hell. Lille baby i magen hadde bestemt seg for å komme ut som stjernekikker...

 Da jeg hadde presset over den tiden som sto i retningslinjene var forsvarlig, så skulle barnet forløses med vakuum. Babyen ville imidlertid ikke langt nok ned i bekkenet (sjokk, jeg har sagt dette) og lille ble forløst med hastekeisersnitt. Barnet var stresset og slapt, men kvikk etter en runde med barnelegen og på fars bryst. Jeg lå på postoperativ i 4 timer, men fikk ammet han etter bare én! 

 

Jeg og baby bor på barsel på 3 dagen nå. Det er uviss hvor lenge vi blir boende. Litt tungtvint at han ikke kan få bli over natteni. Jeg er så stolt!

Endret av Milio
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! Verdens beste følelse å endelig ha småen i armene sine :)

huff, du fikk virkelig en tøff fødsel høres det ut som, som måtte gjennom de tøffeste smertene (jeg syns ihvertfall riene var mye verre enn pressingen) i så mange timer, og etter alt dette også måtte gjennom keisersnitt. Håper minnene kommer litt i bakgrunnen og at du storkoser deg med din lille gutt!!

Tenker det blir godt når du får kommet hjem til mannen og dere får være familie på "ordentlig"! 

Jeg vil anbefale deg å bruke barsel for det det er verdt når du først skal være der. De har sannsynligvis mange gode tips å komme med når det gjelder amming, babystell osv. Jeg fikk gode tips og hjelp til amming på barsel og fikk en veldig fin første periode hjemme med småen (Det kan selvsagt ha vært litt flaks også). 

NYT hvert øyeblikk med den lille!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Jeg holdt på i 22 timer og det også endte i hastekeisersnitt. Jeg synes det var litt kult å få oppleve «begge deler», selv om det var litt kjipt å ikke få «fullføre». Høres ut som det har vært steintøft. Du er rå! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! Endelig :):) jeg har og født to stjernekikkere,  de er noen luringer. 

Har jo lest om bekymringene dine ift vaginal fødsel pga bekkenet. Rart hvordan man ofte har en følelse. Godt keisersnittet gikk bra og at baby er frisk og rask. Nyt disse dagene med fersk baby 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lille J har blitt 18 dager gammel.

Han er stort sett fornøyd - gråter aldri, men kan uffe seg litt. Han har litt luftplager og tidvis grønn avføring. Jeg fullammer, men har hatt et problematisk forhold til ammingen hittil. Melken min kom i uke 22 av svangerskapet, så allerede på sykehuset hadde jeg så mye melk at J hadde problemer med å ta unna. Luksusproblem, sa jordmødrene. Men.. jeg overproduserer visstnok. Jeg har så mye melk at det renner konstant, brystene er sprengte og J har problemer med å hekte seg på puppen. Det har gitt meg enormt såre brystvorter og har gitt J dårlig sugetak. Vi har vært innom helsestasjonen for å sjekke tungebånd og ammeteknikk. Ingenting feil, mente de. Jeg kontaktet ammehjelpen, som forklarte at jeg måtte intervallamme for å få melkeproduksjonen i sync med J sitt behov. Per dags dato "drukner" han i melk og blir mett av bare formelken.. Likevel har han gått greit opp i vekt. Skulle bare ønske luftsmertene ga seg slik at han ikke trenger å bli så plaget :( 

Bare en av tusen bekymringer hos en førstegangsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...