Gå til innhold

Reagerte på gråtende barn i byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt på en cafe i formiddag, og la merke til en far og en sønn som kom gående. Sønnen gråt og var sint. Faren sa noe sånn «vi drar ikke på stranda i dag, vi holder oss hjemme når du er frekk mot andre folk». Faren virket veldig streng. Er det ikke litt ufølsomt av faren å være så streng og bestemt?

Anonymkode: 27fb7...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på en cafe i formiddag, og la merke til en far og en sønn som kom gående. Sønnen gråt og var sint. Faren sa noe sånn «vi drar ikke på stranda i dag, vi holder oss hjemme når du er frekk mot andre folk». Faren virket veldig streng. Er det ikke litt ufølsomt av faren å være så streng og bestemt?

Anonymkode: 27fb7...082

Nei. 

Anonymkode: 82165...8ba

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Du vet ikke forhistorien. Du  vet ikke hvor mange advarsler barnet hadde fått. Dette var kan hende en far som gjennomførte. 

Anonymkode: bce01...d4e

Dette. Jeg har 2 barn, det ene barnet har jeg aldri kjeftet på, der holder det å bare si fra med rolig stemme, så oppfører barnet seg bra. Så det andre barnet, fant på så mye tull, hele tiden, kunne kjefte på barnet så mange ganger, men hørte ikke. Det eneste som virket var jo å ta med seg barnet hjem, eller andre konsekvenser. 

Anonymkode: e309e...cd0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på en cafe i formiddag, og la merke til en far og en sønn som kom gående. Sønnen gråt og var sint. Faren sa noe sånn «vi drar ikke på stranda i dag, vi holder oss hjemme når du er frekk mot andre folk». Faren virket veldig streng. Er det ikke litt ufølsomt av faren å være så streng og bestemt?

Anonymkode: 27fb7...082

Utfra hva som ble sagt, kan vi vel anta at sønnen har vært frekk eller ufin, fått beskjed om å skjerpe seg, og ikke har gjort det. Faren både kan og bør gi en eller annen form foe konsekvens, eller hva synes du?

I de aller, aller fleste tilfeller man ser av slike triste øyeblikk, ligger det en historie bak som vi ikke vet noe om. Det minner jeg meg selv om når jeg synes at andre foreldre virker sinna og oppgitt. Tross alt har jeg hatt mine mindre pene øyeblikk som mor selv, når barna har terget eller vært atale én gang for mye.

Men en gang lurte jeg faktisk på om jeg skulle si noe. Det var en mamma med to små i vogn som snudde seg mot den ene jenta og ropte "Hvis du ikke for faen skjerper deg nå, Xxxxx, så skal jeg gå hjem og ta Barbien din, rive av den huet og kaste den i søpla!" Men jeg var ung og turte ikke blande meg.

En forelder som "er litt streng og bestemt" faller i en litt annen kategori.

Anonymkode: 7c631...9c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det finnes fedre som faktisk lærer barnet folkeskikk, som faktisk gir barnet konsekvenser når det ikke oppfører seg!

Anonymkode: 5ce4f...f53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det når folk dømmer en og måten en oppdrar barna sine på ut fra.. tja... et minutt med observasjon. :hjerte: 

Nei, det var ikke strengt, og det var mest sannsynlig berettighet. Finnes nok bortskjemte små (dritt)unger som aldri får tilsnakk og alltid kommer unna med dårlig oppførsel. Tommel opp til pappaen som mest sannsynlig fulgte opp en (eller fem) advarsler.

Anonymkode: b3435...487

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Sønnen fikk konsekvenser for oppførsel. Kjempebra! Finnes nok av unger som ikke gidder å ta til seg trusler fordi de veit at det aldri skjer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles oppdragelse. Enkelt og greit. Unger må lære at handlinger har konsekvenser. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man skal snakke rolig til barnet og si de kan oppføre seg. Gjerne gi barnet noe godt(en is for eksempel) og si barnet må oppføre seg fint så får h*n noe godt. 

Blir bekymret når foreldre er så konsekvente. La barna ha det gøy!!

Anonymkode: 27fb7...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker det når folk dømmer en og måten en oppdrar barna sine på ut fra.. tja... et minutt med observasjon. :hjerte: 

Nei, det var ikke strengt, og det var mest sannsynlig berettighet. Finnes nok bortskjemte små (dritt)unger som aldri får tilsnakk og alltid kommer unna med dårlig oppførsel. Tommel opp til pappaen som mest sannsynlig fulgte opp en (eller fem) advarsler.

Anonymkode: b3435...487

Ikke sant. Og her var det vel ikke et minutt engang, bare en far og barn som gikk forbi. Ser for meg at det kan ha tatt 10-20 sekunder eller noe sånt.

Skulle vært flere som faktisk tok med seg ungen sin og gikk hvis oppførselen ikke passer sammen med andre folk. 

 

Anonymkode: 3ebcc...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man skal snakke rolig til barnet og si de kan oppføre seg. Gjerne gi barnet noe godt(en is for eksempel) og si barnet må oppføre seg fint så får h*n noe godt. 

Blir bekymret når foreldre er så konsekvente. La barna ha det gøy!!

Anonymkode: 27fb7...082

Ha Ha, morsom du. For å få noe godt når man ikke oppfører seg, ja det vil hjelpe 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man skal snakke rolig til barnet og si de kan oppføre seg. Gjerne gi barnet noe godt(en is for eksempel) og si barnet må oppføre seg fint så får h*n noe godt. 

Blir bekymret når foreldre er så konsekvente. La barna ha det gøy!!

Anonymkode: 27fb7...082

Nei man bør ikke holde på med «oppfør deg så får du is». Mat skal ikke være belønning, da det kan skape problemer senere i livet. 

Jeg blir bekymret av folk som ikke klarer å oppdra ungene sine. De må lære seg at dårlig oppførsel har konsekvenser. Da skal man ikke drive å godsnakke og lokke med is eller leker.

Anonymkode: 57f0c...635

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig far! Fy søren det er mange foreldre som er så lite konsekvente, at åååh. Vet om flere som alltid kommer med tomme trusler til barna sine når de ikke hører etter. «En gang til, og jeg tar ipaden din!» sier de sikkert 50 ganger og ipaden er enda i barnets hender. Å være konsekvent er viktig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...