Gå til innhold

Pleier dere å steke kjøttdeigen ved hjemmelaget pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, WCKD skrev:

Jeg snakket om smak på kjøttdeig brunet i panne og stekt i stekeovn.

Har snakket om så mye du:fnise:

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker dere lilla eller hvit løk? Hvilken er best? Når dere blander med pizzakjøttdeigen.

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, KALKHOFF skrev:

Jeg har ikke uttalt meg om å koke kjøttdeig i tomatsaus uten å steke den først. Det er noe jeg ikke gjør så jeg har ikke uttalt meg om det. Jeg lager italiens pizza eller amerikansk pizza fra bunnen av - da legger jeg rå kjøttdeig oppå. Jeg har ikke forstått tråden slik at det handler om kokt kjøttdeig i tomatsaus. 

Legger du bare rå, ukrydret kjøttdeig oppå osten og sausen? Det må jo gi fra seg mye væske som renner utover?

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sånn posesaus enklere? Er vel heller ikke noe særlig usunt?

Anonymkode: 40256...f95

Selvfølgelig er det enklere, men det smaker bare salt fordi det er altfor mye salt i den og følgelig usunt. Troller du bare eller vet oppriktig talt ingenting grunnleggende om mat?

14 minutter siden, KALKHOFF skrev:

Det er din påstand. 

Kan du fortelle meg hvilke temperatur du har på stekepannen din når du steker kjøttdeig? 

Jeg bruner på 7 av 10 i meierismør. Jeg har dog aldri kjøttdeigen på toppen, jeg blander den i tomatsausen og har ost oppå.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi lager små kjøttboller (av kjøttdeig, hvitløk, krydder) legger vi de på pizzaen uten å steke først. De blir fort gjennomstekte, og de blir helt utrolig saftige og gode på denne måten. 

Ingen vits å steke de i panne, for så å steke på nytt igjen i ovnen. Blir bare tørrere, mindre smak og mer jobb på denne måten.

 

Anonymkode: 1a752...98d

Nei, ikke noe vits å steke små boller oppå osten, men ligger kjøttdeigen mellom saus og ost, og man har på mye er det stor fare for at den ikke er gjennomstekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg bare spørre; gjør dere det samme med lasange? 

Dere som ikke bruner/steker og dere som bruner/steker, behandler dere kjøttdeigen i lasangen likt som dere behandler kjøttdeigen til pizzaen?

 

 

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wonders skrev:

La meg bare spørre; gjør dere det samme med lasange? 

Dere som ikke bruner/steker og dere som bruner/steker, behandler dere kjøttdeigen i lasangen likt som dere behandler kjøttdeigen til pizzaen?

Jeg har tenkt, og spurt om, det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WCKD skrev:

Jeg har tenkt, og spurt om, det samme.

Nå må du huske å legge med link til lovverket neste gang du svarer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Macro skrev:

Nå må du huske å legge med link til lovverket neste gang du svarer noen.

Smaker kjøttdeig stekt i stekeovn like godt som kjøttdeig brunet i panne med meierismør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, WCKD said:

Jo. Enten det eller steker den selv. De legger ikke på rått. Det er ikke lov.

Jo. Jeg jobbet i mange år på en av Norges største pizzakjeder. Kjøttdeig går rett på. Rå. Prøv å bestill en nr 4.

Det er kngenting gale i det og Mattilsynet har aldri sagt noe på det.

Ikke sleng ut påstander du ikke har peiling på bare på grunn av at du håper det stemmer. 

Anonymkode: a6b74...1fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Smaker kjøttdeig stekt i stekeovn like godt som kjøttdeig brunet i panne med meierismør?

Ikke snakk deg bort. Du sa det var ulovelig å selge pizza som var stekt med rått kjøtt.

 

Det andre maset ditt har jeg svart på før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, WCKD skrev:

Legger du bare rå, ukrydret kjøttdeig oppå osten og sausen? Det må jo gi fra seg mye væske som renner utover?

Selvfølgelig er det enklere, men det smaker bare salt fordi det er altfor mye salt i den og følgelig usunt. Troller du bare eller vet oppriktig talt ingenting grunnleggende om mat?

Jeg bruner på 7 av 10 i meierismør. Jeg har dog aldri kjøttdeigen på toppen, jeg blander den i tomatsausen og har ost oppå.

Nei, ikke noe vits å steke små boller oppå osten, men ligger kjøttdeigen mellom saus og ost, og man har på mye er det stor fare for at den ikke er gjennomstekt.

Bruker du lilla eller hvit løk? Hvilken er best? Når du blander med pizzakjøttdeigen.

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Macro skrev:

Ikke snakk deg bort. Du sa det var ulovelig å selge pizza som var stekt med rått kjøtt.

 

Det andre maset ditt har jeg svart på før.

Nei, du har ikke svart på om du smaker forskjell på kjøttdeig stekt i stekeovn og kjøttdeig brunet i panne.

Smaker du ikke forskjell?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ikke er så lysten på å bestille pizza med kjøttdeig på restaurant mer 🙄 

Sikkert godt og sikkert trygt,men (u)vaner er vonde å vende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frkwitch skrev:

Kjenner jeg ikke er så lysten på å bestille pizza med kjøttdeig på restaurant mer 🙄 

Sikkert godt og sikkert trygt,men (u)vaner er vonde å vende ;)

Jeg mener det bare er å avstå, det er jo helt smakløst. Sats heller på noe god pølse à la pepperoni, chorizo, salsiccia etc, parmaskinke eller liknende. Mye mer smak og en bedre opplevelse.

Hjemme derimot synes jeg man godt kan lage en smakfull kjøttdeigpizza :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg steker aldri kjøttdeigen først. Den blir ferdig stekt i ovnen. Dessuten mye saftigere ettersom den ikke blir ihjelstekt. 

Og nei, pizzaen blir ikke bløt da kjøttet stekes riktig og derfor ikke mister an vesken.

Hilsen kokk.

Anonymkode: f0f45...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg steker aldri kjøttdeigen først. Den blir ferdig stekt i ovnen. Dessuten mye saftigere ettersom den ikke blir ihjelstekt. 

Og nei, pizzaen blir ikke bløt da kjøttet stekes riktig og derfor ikke mister an vesken.

Hilsen kokk.

Anonymkode: f0f45...ec1

Hva gjør du med kjøttdeigen før den går i ovnen, hvordan legger du den på pizzaen og hvilken temperatur steker du på?

Den blir nemlig saftig og smakfull i en god saus under ost, så her er jeg spent.

Hilsen hobbykokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere hvit eller lilla løk? Hvilken er best? Når dere steker kjøttdeigen?

LILLA ELLER HVIT LØK? NOEN SOM VET HVILKEN SOM ER BEST PÅ PIZZA?

Anyway, hva foretrekker dere, lilla eller hvit løk?

Når dere steker kjøttdeigen, altså?

Til å ha på pizza?

Lilla eller gul?

LILLA ELLER GUL?

 

Jeg dør av trådstarter.

Anonymkode: 18b14...fc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sånn posesaus enklere? Er vel heller ikke noe særlig usunt?

Anonymkode: 40256...f95

Klart posemat er enklere, men alt som er laget fra bunnen synes i alle fall jeg at smaker milevis bedre! 

Er ikke spesielt vanskelig å lage pizzasaus fra bunnen heller. :) 

Anonymkode: 88e6b...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, AB-hets, personangrep og svar til dette.

Papirfly, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 13.20, WCKD skrev:

Om du VET det slenges rå kjøttdeig på pizza på en restaurant i Norge ber jeg deg innstendig om å melde fra her.

Både Dolly og Pizzabakeren legger kjøttdeigen rå på pizzaen. Oppå osten, selvsagt.

Anonymkode: 3b9e3...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både Dolly og Pizzabakeren legger kjøttdeigen rå på pizzaen. Oppå osten, selvsagt.

Anonymkode: 3b9e3...b0d

Da lurer jeg på hvordan de klarer å få densmuldrete? For da må den være stekt først for å få til.  De smulene av kjøttdeig man får hos i såfall pizzabakeren må ha vært stekt før, da de er alt for små formå fordeles rå.

Anonymkode: 0f647...3ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...