Gå til innhold

Pleier dere å steke kjøttdeigen ved hjemmelaget pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke hva du påstår når jeg VET at det er slik jeg sier.

Anonymkode: dd0f4...d28

Om du VET det slenges rå kjøttdeig på pizza på en restaurant i Norge ber jeg deg innstendig om å melde fra her.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som krydrer kjøttdeig du skal ha på pizza, det er til taco.

Anonymkode: 40256...f95

Så du krydrer bunnen, du da😆?

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som krydrer kjøttdeig du skal ha på pizza, det er til taco.

Anonymkode: 40256...f95

Selvfølgelig må du krydre/smaksette kjøttdeig til pizza, kjøttdeig uten krydder smaker ingenting. Og det finnes annet krydder enn tacokrydder.

Hvilken planet lever du på?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WCKD skrev:

Om du VET det slenges rå kjøttdeig på pizza på en restaurant i Norge ber jeg deg innstendig om å melde fra her.

Det er snakk om noen få gram tilsammen på en pizza. Stekes i 300 gr, så jeg tror vi er safe.

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som krydrer kjøttdeig du skal ha på pizza, det er til taco.

Anonymkode: 40256...f95

Så du mener at du serverer smaksløs pizza altså??

 

Anonymkode: e9917...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om noen få gram tilsammen på en pizza. Stekes i 300 gr, så jeg tror vi er safe.

Anonymkode: dd0f4...d28

Noen få gram? Jaja, enten farlig å spise eller så blir du lurt unna. Fantastisk sted du har jobbet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WCKD skrev:

Selvfølgelig må du krydre/smaksette kjøttdeig til pizza, kjøttdeig uten krydder smaker ingenting. Og det finnes annet krydder enn tacokrydder.

Hvilken planet lever du på?

Hva krydrer du kjøttdeiget med da?

Anonymkode: 40256...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du mener at du serverer smaksløs pizza altså??

 

Anonymkode: e9917...782

Kjøttdeig, tomatsaus også putter du på fyll.

Anonymkode: 40256...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, WCKD skrev:

Jo. Enten det eller steker den selv. De legger ikke på rått. Det er ikke lov.

Jo, en megastor kjede legger på rått. Har jobbet der selv i flere årog hatt mange kontroller av både kjede og mattilsyn. MEN det er en helt annen ovn, en mye høyere temperatyr og pizzaen står i bakke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva krydrer du kjøttdeiget med da?

Anonymkode: 40256...f95

Mulighetene er mange. Se i krydderhylla, let på nettet. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig, tomatsaus også putter du på fyll.

Anonymkode: 40256...f95

Kjøttdeig er fyll🤦‍♂️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeig, tomatsaus også putter du på fyll.

Anonymkode: 40256...f95

Fyll? Var det ikke kjøttdeigen, den rå, som var fyllet da? 

Anonymkode: e9917...782

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WCKD skrev:

Noen få gram? Jaja, enten farlig å spise eller så blir du lurt unna. Fantastisk sted du har jobbet på.

Jobbet på?? Hva har min arbeidsplass med dette å gjøre? Og hvordan blir jeg "lurt unna"?

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF

Her var det mye rart å lese. Det er ikke vits i å koke poteter to ganger. Det er heller ikke vits i å steke kjøttdeig to ganger, med mindre man liker å gjøre det av en eller annen snodig grunn. 

Jeg steker kjøttdeig i ovnen sammen med resten av pizzaen. 

Kjøttdeigen er ferdigstekt på et par-tre minutter og den skal være gjennomstekt. Farsen kan inneholde bakterier som ikke vil spise av åpenbare grunner. (E.Coli) Hvor lenge steker en pizza i ovnen på 225 grader hver gang du lager pizza? Alt fra 12 minutter.... Blir kjøttdeigen gjennomstekt på 10-12 miuntter? - Ja det blir den selvfølgelig og mere til.
 

Årsaken til at kvernet kjøtt skal være gjennomstekt, mens du trygt kan spise biff som er tilnærmet rå inni, er at bakterier som E.Coli kun lever på overflaten av hele kjøttstykker og dør med det samme kjøttet kommer i stekepanna. I farseprodukter derimot, kan bakteriene bli jevnt fordelt igjennom hele deigen (forskning.no. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet på?? Hva har min arbeidsplass med dette å gjøre? Og hvordan blir jeg "lurt unna"?

Anonymkode: dd0f4...d28

Dersom du VET hvordan ting gjøres bak på kjøkkenet et sted har du mest sannsynlig jobbet der.

Lurt unna i form av at kunden kjøper en stor pizza og får noen skarve gram med kjøttdeig på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Dersom du VET hvordan ting gjøres bak på kjøkkenet et sted har du mest sannsynlig jobbet der.

Lurt unna i form av at kunden kjøper en stor pizza og får noen skarve gram med kjøttdeig på den.

Da har du valgt den billigste pizzaen. Kjøper du en dyrere, så får du mer. Så enkelt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KALKHOFF skrev:

Her var det mye rart å lese. Det er ikke vits i å koke poteter to ganger. Det er heller ikke vits i å steke kjøttdeig to ganger, med mindre man liker å gjøre det av en eller annen snodig grunn. 

Jeg steker kjøttdeig i ovnen sammen med resten av pizzaen. 

Kjøttdeigen er ferdigstekt på et par-tre minutter og den skal være gjennomstekt. Farsen kan inneholde bakterier som ikke vil spise av åpenbare grunner. (E.Coli) Hvor lenge steker en pizza i ovnen på 225 grader hver gang du lager pizza? Alt fra 12 minutter.... Blir kjøttdeigen gjennomstekt på 10-12 miuntter? - Ja det blir den selvfølgelig og mere til.
 

Årsaken til at kvernet kjøtt skal være gjennomstekt, mens du trygt kan spise biff som er tilnærmet rå inni, er at bakterier som E.Coli kun lever på overflaten av hele kjøttstykker og dør med det samme kjøttet kommer i stekepanna. I farseprodukter derimot, kan bakteriene bli jevnt fordelt igjennom hele deigen (forskning.no. )

Nei, den blir ikke nødvendigvis gjennomstekt på 225 grader i en ovn på 10-12 minutter. Ei heller får du samme gode smaken som skjer i bruningsprosessen som skjer når du steker i panna først. Steker du ikke kjøttdeigen før du har den i lasagnen heller kanskje?

Å sammenlikne poteter og kjøttdeig er som å sammenlikne epler og pærer...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, WCKD skrev:

Klart jeg har kjøpt mye takeaway, men jeg kjøper ikke søppelpizza fra lugubre gategriller, jeg kjøper ordentlig pizza fra skikkelige pizzarestauranter.. Om en "pizzarestaurant" slenger rå kjøttdeig på pizzaen, da er det bare å styre unna.

Enig.  Kan umulig være godt, usj. De ordentlige pizzarestaurantene legger vel ikke rå kjøttdeig på. Høres helt rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Dersom du VET hvordan ting gjøres bak på kjøkkenet et sted har du mest sannsynlig jobbet der.

Lurt unna i form av at kunden kjøper en stor pizza og får noen skarve gram med kjøttdeig på den.

Hvor mange gram kjøttdeig tror du det er på en random pizza?

kansas-city-bbq-pizza-three-quarte.png

Anonymkode: dd0f4...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som krydrer kjøttdeig du skal ha på pizza, det er til taco.

Anonymkode: 40256...f95

Jeg krydrer. Selvfølgelig. Kjøttdeig uten smak er blæh. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side kommentar: har jobbet på pizzabakeren og ja kjøttdeigen er rå når den legges på pizzaen. Det samme er biffen, kylling, bacon og engentlig alt 😊 men den blir lagt med mellomrom og stekes på vesentlig høgre temperatur enn det folk har hjemme 

Anonymkode: 5f408...edf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...