Gå til innhold

Pleier dere å steke kjøttdeigen ved hjemmelaget pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, boblevann skrev:

Jeg steker den alltid først. Steker kjøtt også først. Det eneste jeg legger rått på pizzaen er skinke eller pepperoni (og ost selvfølgelig, måtte nevne det for kverulantene her inne) - alt annet stekes først.

Kverulantene vil si at skinke og pepperoni ikke er rått 😛

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Mippi skrev:

Sant nok....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg aldri i mitt liv har laget pizza med kjøttdeig på.

Men om jeg skulle gjort det, så ville jeg gjort som jeg ofte gjør med pizza-toppinger: Jeg ville brukt en rest, i dette tilfellet rest av bolognesesaus. God ressursutnyttelse, god smak og mindre jobb. :tommelsmil: 

Mht akkurat kjøttdeig er det også et poeng å steke først for matsikkerhetens skyld. Men jeg kan heller ikke skjønne at kjøttdeig lagt rå på pizzaen (oppå tomatsaus??) kan ende med å smake godt overhodet.

Ellers legger jeg gjerne bacon rå på pizzaen, men da øverst, over feks ost, løk og/eller tynne skiver rå sopp. Men det blir jo selvsagt noe helt annet.

Anonymkode: 2ae6c...dee

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steker du kjøttdeigen til det er helt stekt da?

Anonymkode: 40256...f95

Naturligvis. Lager ALT fyll i stekepanna. Når bunnen begynner å få farge legger jeg fyll og ost på.

Gjest Stella Rose
Skrevet

Om jeg har kjøttdeig på pizza, steker jeg den selvfølgelig, og etterpå blander jeg inn stekt løk, sopp og paprika sammen med pizzasaus.

Skrevet
2 minutter siden, Mippi skrev:

Håper de steker skinka før de legger den på brødskiva også🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjennomsteker alt kjøtt som skal på pizzaen. Kjøttdeigen legger jeg nederst på pizzaen, vel oppå tomatsausen. Etter den legger jeg på alt annet vi ønsker å ha på. Så da blir ikke kjøttdeigen gjennomstekt i ovnen, for det ligger for mye annet oppå. 

Anonymkode: f7900...097

Hva slags ost? Revet eller skivet?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Stella Rose skrev:

Om jeg har kjøttdeig på pizza, steker jeg den selvfølgelig, og etterpå blander jeg inn stekt løk, sopp og paprika sammen med pizzasaus.

Hvorfor løk? 

Gjest Stella Rose
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor løk? 

Nei, si det...for de det er godt vel.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel:klaske:. Du har ikke kjøpt mye takeaway, skjønner jeg:fnise:

Anonymkode: dd0f4...d28

Klart jeg har kjøpt mye takeaway, men jeg kjøper ikke søppelpizza fra lugubre gategriller, jeg kjøper ordentlig pizza fra skikkelige pizzarestauranter.. Om en "pizzarestaurant" slenger rå kjøttdeig på pizzaen, da er det bare å styre unna.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du krydret kjøttdeigen om du legger den på rå på pizzabunnen? Bare klasker krydderet rett opp på det råe kjøttet?? 

Anonymkode: e9917...782

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WCKD skrev:

Klart jeg har kjøpt mye takeaway, men jeg kjøper ikke søppelpizza fra lugubre gategriller, jeg kjøper ordentlig pizza fra skikkelige pizzarestauranter.. Om en "pizzarestaurant" slenger rå kjøttdeig på pizzaen, da er det bare å styre unna.

Samme hva du mener. Poenget er at de legger det på rått. Eller tror du de står og steker i stekepanne:fnise:?

Du får sjekke menyen på f.eks Pizzabakeren og se om ordet "kjøttdeig" dukker opp på noen av pizzaene de tilbyr.

Skrevet

Pizzarestaurantene bruker ferdig stekt kjøttdeig som de smuldrer over. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Meadow skrev:

Pizzarestaurantene bruker ferdig stekt kjøttdeig som de smuldrer over. 

Nope.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme hva du mener. Poenget er at de legger det på rått. Eller tror du de står og steker i stekepanne:fnise:?

Du får sjekke menyen på f.eks Pizzabakeren og se om ordet "kjøttdeig" dukker opp på noen av pizzaene de tilbyr.

Så klart de steker det på forhånd, kjøttdeig skal være gjennomstekt. Tror du Mattilsynet tillater å slenge rå kjøttdeig på pizzadeigen og så sette den i ovnen. Og om du mener at det er dette Pizzabakeren gjør regner jeg med at kjøttdeigen ikke smaker noe? Du får jo ikke krydret den rå kjøttdeigen på samme måte.

Du er naiv. Seriøse aktører steker kjøttdeigen på forhånd.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope.

Jo. Enten det eller steker den selv. De legger ikke på rått. Det er ikke lov.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WCKD skrev:

Så klart de steker det på forhånd, kjøttdeig skal være gjennomstekt. Tror du Mattilsynet tillater å slenge rå kjøttdeig på pizzadeigen og så sette den i ovnen. Og om du mener at det er dette Pizzabakeren gjør regner jeg med at kjøttdeigen ikke smaker noe? Du får jo ikke krydret den rå kjøttdeigen på samme måte.

Du er naiv. Seriøse aktører steker kjøttdeigen på forhånd.

Du har ikke hørt om å røre inn krydder i rå kjøttdeig? Hvordan tror du, f.eks kjøttkaker blir krydret?

Det er heller ikke snakk om store mengder kjøttdeig som has på pizzaene. Det er forholdsvis få biter, strødd utover. Dette blir stekt i et kvarter på over 300 gr

Om du tror det er forstekt forandrer ikke det faktum at det er det altså ikke.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, WCKD skrev:

Jo. Enten det eller steker den selv. De legger ikke på rått. Det er ikke lov.

Hjelper ikke hva du påstår når jeg VET at det er slik jeg sier.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du krydret kjøttdeigen om du legger den på rå på pizzabunnen? Bare klasker krydderet rett opp på det råe kjøttet?? 

Anonymkode: e9917...782

Det er ingen som krydrer kjøttdeig du skal ha på pizza, det er til taco.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Stella Rose skrev:

Nei, si det...for de det er godt vel.

Men må man steke det med løk? Eller kan man bare steke kjøttdeig alene og putte på pizza? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...