Gå til innhold

Hvor stor sjanse er det for flyplasstreik i september?


aglaea

Anbefalte innlegg

Jeg skal på helgetur fredag 7. september. Og flyplasstreiken ble jo utsatt med meklingsfrist 4. september.. Dersom de ikke klarer å bli enige blir det jo i så fall streik fra 5. september. Jeg reiser fra Sola flyplass, og den blir i så fall hardest rammet, og så og si helt stengt. Er vel litt teit spørsmål, men noen som kan si hvor stor sjanse det er for at det blir streik? Det virker jo som at partene gjerne står litt langt fra hverandre i saken.. Det virker i så fall ikke som at Flesland blir særlig rammet? Det går gjerne an å booke om billetten slik at jeg reiser derfra heller? Har virkelig ikke lyst til å gå glipp av turen! Får jo heller ikke noe igjen dersom jeg ikke får reist, ettersom reiseforsikring vel ikke dekker streik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, aglaea skrev:

Jeg skal på helgetur fredag 7. september. Og flyplasstreiken ble jo utsatt med meklingsfrist 4. september.. Dersom de ikke klarer å bli enige blir det jo i så fall streik fra 5. september. Jeg reiser fra Sola flyplass, og den blir i så fall hardest rammet, og så og si helt stengt. Er vel litt teit spørsmål, men noen som kan si hvor stor sjanse det er for at det blir streik? Det virker jo som at partene gjerne står litt langt fra hverandre i saken.. Det virker i så fall ikke som at Flesland blir særlig rammet? Det går gjerne an å booke om billetten slik at jeg reiser derfra heller? Har virkelig ikke lyst til å gå glipp av turen! Får jo heller ikke noe igjen dersom jeg ikke får reist, ettersom reiseforsikring vel ikke dekker streik..

blir det streik kan du booke om billettene dine eller få de refundert,det er ikke reiseforsikringen som kommer inn her, men flyselskapet som da må kansellere billettene deres eller booke ok. Men ingen kan si noe om eventuelle muligheter for streik. Det kan ikke partene i forhandlingene heller. 

Anonymkode: adf85...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser 6 september fra Flesland. Så håper jeg ikke det blir noe utvidelse når vi skal hjem en uke etter. Har ordnet med en som kan ta min vakt på fredagen, om vi må lande ett annet sted. 

Anonymkode: 8559a...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2018 at 7:01 PM, AnonymBruker said:

blir det streik kan du booke om billettene dine eller få de refundert,det er ikke reiseforsikringen som kommer inn her, men flyselskapet som da må kansellere billettene deres eller booke ok. Men ingen kan si noe om eventuelle muligheter for streik. Det kan ikke partene i forhandlingene heller. 

Anonymkode: adf85...135

Du har vel ikke krav på kompensasjon fra flyselskapet så lenge det er snakk om streik eller dårlig vær, da dette ikke er noe selskapet selv kontrollerer, hvis jeg har forstått det riktig?

Men det virker i alle fall som de booker passasjerene om til andre flyplasser, eller andre datoer dersom det er mulig. Jeg har derimot ikke mulighet til å reise noen annen helg, eller reise en senere dag, da jeg reiser med noen andre som ikke rammes av streiken. Men nei, ingen kan vel si noe om det blir streik eller ei. Men jeg lurer bare da på om jeg skal prøve å booke om til Flesland allerede nå, eller satse på at det ikke blir streik og vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Vi reiser 6 september fra Flesland. Så håper jeg ikke det blir noe utvidelse når vi skal hjem en uke etter. Har ordnet med en som kan ta min vakt på fredagen, om vi må lande ett annet sted. 

Anonymkode: 8559a...b35

Det ser ut til at Flesland omtrent er den eneste flyplassen der ingen foreløpig blir tatt ut i streik. Så tror nok den er ganske trygg i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...