Gå til innhold

Farvel 1. generasjons bloggere. Velkommen 2. generasjon.


Spesialpedagog1

Anbefalte innlegg

På 20.7.2018 den 9.28, Christy89 skrev:

Nei til bloggere. Sånn på slutten av 2000 tallet (med Linnéa Myhre, Ida Wulf, Marie Amanda, Kristina Andersen og Co som var de store) så følte jeg blogging var en offentlig dagbok. Ikke blogger fulle av reklame og clickbaits.

Bloggere i dag er så overfladiske og bortskjemte at jeg får helt makk! Blogging er ikke som den en gang var 

100 % enig i at de du nevner fremstår/fremsto som bloggere og ikke influensere. Jeg er av typen som ikke kjøper produkter topp-påvirkerne reklamererer for, -jeg har ikke tillit til at det de skriver er sant. Jeg savner de gode gamle bloggerne som ikke prøvde å manipulere meg, men  brukte tiden sin på å uderholde leserne sine :) 

Endret av Spesialpedagog1
skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg  følger ingen bloggere lenger. Jeg fulgte én moteblogg lenge, fordi den var så bra, genuin og med fokus på klærne i stedet for bloggeren. Men nå har den gått over til å inneholde mest sponsede lenker og  da mister den mye av troverdigheten sin for meg. Og det blir dørgende kjedelig. 

De nye navnene vet jeg ikke hvem er engang, eller hva de skriver om. Det har blitt totalt uinteressant for meg. Og disse tidligere bloggerne som hadde mest en åpen dagbok er for meg også for narsissistiske til at jeg orket å bry meg nevneverdig om hva de skrev. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er på vei ut. Jeg har en tenåring selv og hun følger ikke bloggere, men youtubere, instakjendiser og snapchat. De vil se folk som sprudler, som reiser rundt på spennende steder i verden og har morsomme venner. Ikke voksne damer med stive smil og designerklær på sydentur. 

Jeg tror nok også det er en utfordring at de begynner å bli godt voksne og da må appelere til et voksent publikum. Og det er et publikum som både er mer kresent og har mindre tid tilgjengelig enn ungdommer og unge voksne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
På 20.7.2018 den 11.59, Yann skrev:

De seriøse annnonsører og reklamebyråer har tatt grep. De vil ikke knytte navnet sitt til  useriøse bloggere som promoterer sykelig kroppsfiksering og eksponering av barn. Øyeåpneren for de ovennevnte har vært tusenvis av fornuftige oppegående kommentatorer her på Kvinnguiden og BOT.

Hvilke tenker du på her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...