Gå til innhold

Barrierekrem, sink, talkum, kompress. Hvilke skal man bruke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lest på alle pakningene. Men lurer på om noen vet hva som er best. Barriere er for å avstøte kroppsvæsker. Gjelder dette også svette? Slik at man kan bruke det under brystene? Og hva med sink? Det er jo for rødhet, men ikke sopp? Når vet man om det er sopp eller bare ''vanlig'' rødhet? 

Talkum, babypudder o.l. er for å få vekk fukten enda mer. Kan man bruke det under brystene og egentlig alle hudfolder hvor det lett blir fuktig?

Eller er det best å bruke barrierekrem eller kompress?

Om man har sopp under brystene og bruker canesten, bør man også da ha kompress?

😊

(Jeg bare lurer siden jeg jobber på sykehjem og alle sier helt forskjellig..) Noen sier man absolutt ikke skal ha babypudder/talkum under brystene dersom de bare er litt smårød (ikke sopp). Er det ikke greit å forebygge det da? Noen her som er klok på dette? 

Anonymkode: 3eb76...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man er smårød under brystene tenker jeg at luft er det beste. Jeg er ikke helsepersonell men har utslett under brystene og det beste for meg er å ta av bh’en og gå med en luftig t-skjorte. Sink har jeg forsøkt og det ble fryktelig grisete, var veldig vanskelig å få vasket bort så jeg måtte gi opp og kaste det. 

Anonymkode: 1deab...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...