Gå til innhold

Samlivsbrudd og bhgstart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bf og jeg har bestemt oss for å gå fra hverandre. Barnet er 15 mnd gammelt og er nok like knyttet til oss begge. Vi er enige om samvær og samarbeider bra. Eneste vi er litt usikre på er bhgstart. 

Bruddet er såpass ferskt at vi fortsatt bor i samme bolig, men han på gjesterommet. Barnet starter i bhg i starten av august og vi er veldig usikre på om vi skal flytte fra hverandre nå eller vente til litt senere i høst. Dette fordi det blir så mye store forandringer for barnet på en gang. 

Noen med noen tanker? Noen som har vært midt i et samlivsbrudd og hatt bhgstart samtidig? 

Anonymkode: a3eec...082

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar flyttet ut herfra noen mnd før barnehagestart. Barnehagen ble informert om at vi ikke bodde sammen, ellers var det ingen forskjell i forhold til en vanlig barnehagestart. 

Anonymkode: 7bea7...d3d

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnefar flyttet ut herfra noen mnd før barnehagestart. Barnehagen ble informert om at vi ikke bodde sammen, ellers var det ingen forskjell i forhold til en vanlig barnehagestart. 

Synes barnet det var vanskelig med to store ting som skjeddd så nært? Her er det litt under 3 uker til start.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes barnet det var vanskelig med to store ting som skjeddd så nært? Her er det litt under 3 uker til start.

Hvor mye tror du en ett-åring forstår?

Anonymkode: 8062e...d07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke lært mye om barn. Både samlivsbrudd og barnehagestart er store (og kan være vanskelig) for små barn. Når man er knyttet til begge foreldrene og vant til å se dem sammen hver dag, så er det veldig rart når man plutselig kun ser de hver forbseg og får et nytt hjem. 

Dersom du ikke skal gi TS konstruktive tilbakemeldinger foreslår jeg at du lar være å skrive noe. 

• Liker 3
Skrevet

Har ikke vært borte i det samme, men her ville jeg rådført meg med FVK og evt helsesøster.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke du har barn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde ingen reaksjon på noen av delene. Hun var eldre enn deres også, to og et halvt år. Det var likevel en stor forskjell på situasjonene og det var at far ikke hadde vært særlig tilstedeværende tidligere heller, så det var ikke en så stor overgang til at det bare var meg, siden hun ikke var like knyttet til faren. Barnehagen var jo informert også, så de skulle følge med, men de merket heller ingenting, barnehagestarten gikk i grunn som en drøm. Hun er fire og et halvt år nå og har aldri grått ved levering.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bf og jeg har bestemt oss for å gå fra hverandre. Barnet er 15 mnd gammelt og er nok like knyttet til oss begge. Vi er enige om samvær og samarbeider bra. Eneste vi er litt usikre på er bhgstart. 

Bruddet er såpass ferskt at vi fortsatt bor i samme bolig, men han på gjesterommet. Barnet starter i bhg i starten av august og vi er veldig usikre på om vi skal flytte fra hverandre nå eller vente til litt senere i høst. Dette fordi det blir så mye store forandringer for barnet på en gang. 

Noen med noen tanker? Noen som har vært midt i et samlivsbrudd og hatt bhgstart samtidig? 

Hvis  dere  går godt overens, så ville jeg faktisk ventet med flytting til etter barnehage start. Tenker det kan bli for mye for et lite barn med 2  store forandringer på samme tid

Anonymkode: 687c2...57b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis  dere  går godt overens, så ville jeg faktisk ventet med flytting til etter barnehage start. Tenker det kan bli for mye for et lite barn med 2  store forandringer på samme tid

Anonymkode: 687c2...57b

Dette er det vi også tenker er lurt. Tror vi gjør det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere orker det selv, så tror jeg det beste hadde vært å vente med flytting på en av dere. Til dere merker at barnet trives i barnehagen. Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, men med flytting av hele familien rundt skolestart. Nå valgte vi å flytte innenfor samme nærmiljø, og det var mye for at barnet ikke skulle få så store omveltninger i sitt liv. Barnet måtte jo uansett slutte i barnehagen, og begynne i skolen rundt den tiden. Ped.lederen vår var både rørt og glad på barnets vegne da hun fikk høre om det. Jeg kommer selv fra en oppvekst preget av mye flytting som barn. Det har mye å si for identiteten til barnet, dette.

Anonymkode: 504b5...ab0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...