Gå til innhold

Egne tanker etter fyllearrest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Politiet forholder seg til fakta, lovverket og logikk. Sånne kjedelige aspekter av virkeligheten som gjør at det kan eksistere lov og orden.

Uff ja, politiet er grusomme. Vi må ha revolusjon eller? Sånn at dere som forstår at politiet er onde heller kan bestemme? Veldig bra altså. Jeg mener, fuck grunnloven. Den er gammeldags. 

Anonymkode: 36753...979

Jeg snakker om enkelte politikulturer i én bestemt by. Ta deg en bolle da.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt mot ungdom oppfører politiet seg provokativt og ille ja? Jeg har sett en del av disse "dagens ungdom" og de oser vel ikke av respekt for andre mennesker eller kanskje spesielt autoriteter... Så jeg er veldig usikker på om dette backer opp noe som helst rundt denne historien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg snakker om enkelte politikulturer i én bestemt by. Ta deg en bolle da.

Anonymkode: 62ab3...89f

Mot enkelte undomskulturer da, kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:

Spesielt mot ungdom oppfører politiet seg provokativt og ille ja? Jeg har sett en del av disse "dagens ungdom" og de oser vel ikke av respekt for andre mennesker eller kanskje spesielt autoriteter... Så jeg er veldig usikker på om dette backer opp noe som helst rundt denne historien.

Når politifolk spør ungdommer: «Synes du du er tøff nå? Hæ? Synes du du er smart nå? Nå skal du passe deg veldig.» osv, så oppfatter jeg det som like pubertalt som oppførselen til ungene de irettesetter.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Kanskje litt kontroversielt å uttrykke mine tanker etter en slik hendelse, men synes at norsk politi bør skjerpe seg på mange områder når det gjelder å behandle mennesker med respekt. Dette har skjedd med meg for første gang, altså å havne i fyllearrest. 

Når jeg var ute på byen natt til idag, møtte jeg på politiet, litt smålig beruset. Altså ikke veldig beruset, men med under 1 i promille. Jeg hadde en relativt dårlig kveld på byen, med litt sinne - rett og slett fordi jeg har lidd gjennom et internt dødsfall i familien for en måneds tid siden, og dette er første gang jeg har drukket siden den tid. 

Praten går først fint, men når den ene politimannen provoserer meg med et spørsmål jeg helst ikke ville svare på, så svarer jeg litt frekt tilbake. Det virket som om den ene politimannen ville fremprovosere noe fra meg. Ingen form for sympati, bare spydighet. Jeg hadde mye sinne i meg den kvelden, rett og slett fordi jeg er sårbar for tiden. Jeg forklarte også begge disse politimennene om ting som har skjedd i rundt meg, men de viste ikke forståelse på noen som helst områder. De sendte meg først til legevakten, for å få snakket med en lege, og vurdering av henvendelse til psykolog - og deretter ville de ikke kjøre meg hjem, og derfor fikk jeg plass på fyllearresten "for å sove av meg rusen".

Jeg sa jeg ikke ville være der. Og når jeg ringte på ringeklokken inne på cellen for å få tak i vakten, fortsatte den å ringe i en halvtime uten at jeg fikk noe respons. De kom aldri inn og sjekket hvordan det gikk med meg. Fikk knapt sove på den harde madrassen, og fikk ikke forlate cellen før det hadde gått 6-7 timer, selv om de sa til meg på forhånd at jeg bare skulle være der et par timer. 

Jeg anser meg som en relativt fornuftig person, men jeg føler verken skam eller anger i dag for hendelsen. Enkelt og greit bare sinne. Hadde aldri trodd at det norske politiet kunne behandle mennesker så dårlig. 

Noen tanker eller erfaringer rundt akkurat dette?

Anonymkode: 3f46e...682

Det er kamera på vaktrommet over cellene, så de så nok til deg via overvåkningen. 

Anonymkode: aa250...3dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Praten går først fint, men når den ene politimannen provoserer meg med et spørsmål jeg helst ikke ville svare på, så svarer jeg litt frekt tilbake. Det virket som om den ene politimannen ville fremprovosere noe fra meg.

J

Anonymkode: 3f46e...682

Så hvis jeg fremprovoserer deg til å gi meg en på trynet, er det min feil...?

Anonymkode: 5ec7e...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg fremprovoserer deg til å gi meg en på trynet, er det min feil...?

Anonymkode: 5ec7e...cc5

- Hvorfor har du det sånn? (Fra vilt fremmed)

- Det ønsker jeg ikke å svare på, for det har du ikke noe med.

- Jeg stilte deg et spørsmål og jeg synes ikke du skal svare sånn (fra vilt fremmed)

- Kan du bare la meg være i fred?

- Nei jeg tror du skal bli med oss (fra vilt fremmed)

 

Jeg ser det for meg, og skjønner akkurat hva TS reagerer på.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Hvorfor har du det sånn? (Fra vilt fremmed)

- Det ønsker jeg ikke å svare på, for det har du ikke noe med.

- Jeg stilte deg et spørsmål og jeg synes ikke du skal svare sånn (fra vilt fremmed)

- Kan du bare la meg være i fred?

- Nei jeg tror du skal bli med oss (fra vilt fremmed)

 

Jeg ser det for meg, og skjønner akkurat hva TS reagerer på.

Anonymkode: 62ab3...89f

Sånn helt seriøst. Opposisjon mot politiet er ikke noe vi tolererer i dette landet. Sier politiet at du skal ned på knærne, så går du ned på knærne. Det har ingenting å si hva som faktisk har skjedd, eller hva du føler om det. Disse tingene er basert på en gjensidig forståelse mellom politiet og det norske folk. I kontakt med politiet så er det ingen kverulering og ingen diskusjon. Vi er ALLE enige om at politiet skal håndheve den norske loven, og vi har demokratisk gitt dem autoriteten til å utføre deres embete. 

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn helt seriøst. Opposisjon mot politiet er ikke noe vi tolererer i dette landet. Sier politiet at du skal ned på knærne, så går du ned på knærne. Det har ingenting å si hva som faktisk har skjedd, eller hva du føler om det. Disse tingene er basert på en gjensidig forståelse mellom politiet og det norske folk. I kontakt med politiet så er det ingen kverulering og ingen diskusjon. Vi er ALLE enige om at politiet skal håndheve den norske loven, og vi har demokratisk gitt dem autoriteten til å utføre deres embete. 

Anonymkode: 36753...979

Resonnementet ditt hadde fungert helt fint det, hvis vi var roboter.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke håndhevelse av norsk lov å provosere folk til å si og gjlre ting de vil angre på. Politiet skal nettopp bare det - håndheve den norske lov, men da må det også forekomme soleklare lovbrudd, og de skal i hvert fall ikke være fremprovoserte av håndheverne selv, det blir jo bare komisk. Da har politiet for lite å finne på.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange politimenn er faktisk provokative og oppsøker trøbbel som tenåringer, spesielt i Oslo. Merkelig at ikke bøllepolitiet blir omtalt i media.

Anonymkode: 62ab3...89f

Dette er sant. Jeg ble beskyldt for å urinere på en krakk i sentrum, jeg var klin edru og hadde avsolutt ikke urinert. De sa jeg kom til å få bot i posten og jeg ble bortvist fra sentrum. Dette er 1 år siden, de spurte aldri om personalia, og boten har jeg ikke sett noe til.

Anonymkode: 2bc77...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke håndhevelse av norsk lov å provosere folk til å si og gjlre ting de vil angre på. Politiet skal nettopp bare det - håndheve den norske lov, men da må det også forekomme soleklare lovbrudd, og de skal i hvert fall ikke være fremprovoserte av håndheverne selv, det blir jo bare komisk. Da har politiet for lite å finne på.

Anonymkode: 62ab3...89f

Kom deg ut av fantasiverdenen din. Politiet er overbelastet. Det siste de gjør er å løpe rundt å oppsøke trøbbel. Hvis du ikke er villig til å delta i "kontrakten" mellom politiet og det norske folk, så er det viktig at sånne som deg blir fulgt nøye med på. Dette er et sivilisert land basert på lov og orden. Hvis du ikke ønsker det, så vil du naturlig nok havne kontinuerlig i klammeri med loven.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom deg ut av fantasiverdenen din. Politiet er overbelastet. Det siste de gjør er å løpe rundt å oppsøke trøbbel. Hvis du ikke er villig til å delta i "kontrakten" mellom politiet og det norske folk, så er det viktig at sånne som deg blir fulgt nøye med på. Dette er et sivilisert land basert på lov og orden. Hvis du ikke ønsker det, så vil du naturlig nok havne kontinuerlig i klammeri med loven.

Anonymkode: 36753...979

Jeg er veldig glad i loven, kjenner den ut og inn, og ville brukt den for alt den var vært hvis en polititjenestemann oppsøkte trøbbel med meg og fremprovoserte «klammeri». Der og da ville jeg spilt med på notene, men i ettertid hadde jeg ikke latt saken ligge. Hva du legger i sånne som meg er det bare du som vet, men jeg dekker neppe de lovpålagte kriteriene for «å bli fulgt nøye med på». Det norske folk har ikke, som du sier, noen kontrakt med politiet, og det norske folk er heller ikke spesielt homogent, men svært multikulturelt og fullt av diversitet, i en slik grad at det nesten blir meningsløst å snakke om et norsk folk overhode, men jeg ser du tendenserer mot generalisering og fordommer og at du har en litt annen virkelighetsforståelse enn meg. En del politifolk oppfører seg faktisk pubertalt og oppsøker trøbbel, det har jeg sett med egne øyne. Og hvorfor skulle ikke det være tilfelle? De er helt vanlige mennesker. Kom deg ut av fantasiverdenen din.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er kamera på vaktrommet over cellene, så de så nok til deg via overvåkningen. 

Anonymkode: aa250...3dd

Det er videoovervåkning. I tillegg inspiserer arrestforvarere/evt. politi hver halvtime (personlig kortleser plassert ved celledør). Loggføres i egen journal.

 

Anonymkode: 2c802...874

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange politimenn er faktisk provokative og oppsøker trøbbel som tenåringer, spesielt i Oslo. Merkelig at ikke bøllepolitiet blir omtalt i media.

Anonymkode: 62ab3...89f

Eh, fordi du vet om en så er det en tendens?

Anonymkode: 3acae...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i loven, kjenner den ut og inn, og ville brukt den for alt den var vært hvis en polititjenestemann oppsøkte trøbbel med meg og fremprovoserte «klammeri». Der og da ville jeg spilt med på notene, men i ettertid hadde jeg ikke latt saken ligge. Hva du legger i sånne som meg er det bare du som vet, men jeg dekker neppe de lovpålagte kriteriene for «å bli fulgt nøye med på». Det norske folk har ikke, som du sier, noen kontrakt med politiet, og det norske folk er heller ikke spesielt homogent, men svært multikulturelt og fullt av diversitet, i en slik grad at det nesten blir meningsløst å snakke om et norsk folk overhode, men jeg ser du tendenserer mot generalisering og fordommer og at du har en litt annen virkelighetsforståelse enn meg. En del politifolk oppfører seg faktisk pubertalt og oppsøker trøbbel, det har jeg sett med egne øyne. Og hvorfor skulle ikke det være tilfelle? De er helt vanlige mennesker. Kom deg ut av fantasiverdenen din.

Anonymkode: 62ab3...89f

Norge er et av de mest homogene landene i verden. Vi har en sterk nasjonalfølelse, ekstremt definert kultur og en fuckings bra grunnlov. Som SKAL håndheves av et politi som anerkjenner disse verdiene. Det jeg har er ikke en "virkelighetsforståelse". Jeg FORTELLER deg hvordan Norge er, og hvordan ting fungerer her. 

Når du sier at norske politimenn/kvinner oppfører seg pubertalt og oppsøker trøbbel, så spytter du i ansiktet på vår kollektive identitet. Vi vet NØYAKTIG hvem vi er og hvor vi kommer fra. Ikke kom til oss og fortell oss at det blir meningsløst å snakke om et  "norsk folk". Vi bygde dette samfunnet. Vi lagde dette systemet som gjør at folk fra andre land ønsker å komme her. Du er fullstendig velkommen her, men vis litt fuckings respekt ok. 

Jeg bare sier det. DETTE er den typen unger som hater politiet. Heeeelt utrolig..

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er et av de mest homogene landene i verden. Vi har en sterk nasjonalfølelse, ekstremt definert kultur og en fuckings bra grunnlov. Som SKAL håndheves av et politi som anerkjenner disse verdiene. Det jeg har er ikke en "virkelighetsforståelse". Jeg FORTELLER deg hvordan Norge er, og hvordan ting fungerer her. 

Når du sier at norske politimenn/kvinner oppfører seg pubertalt og oppsøker trøbbel, så spytter du i ansiktet på vår kollektive identitet. Vi vet NØYAKTIG hvem vi er og hvor vi kommer fra. Ikke kom til oss og fortell oss at det blir meningsløst å snakke om et  "norsk folk". Vi bygde dette samfunnet. Vi lagde dette systemet som gjør at folk fra andre land ønsker å komme her. Du er fullstendig velkommen her, men vis litt fuckings respekt ok. 

Jeg bare sier det. DETTE er den typen unger som hater politiet. Heeeelt utrolig..

Anonymkode: 36753...979

Da takker vi for rikskansleren.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på nøyaktig hva politimannen sa for å provosere deg, og hva du svarte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da takker vi for rikskansleren.

Anonymkode: 62ab3...89f

Come on dude. Ingen her prøver å stoppe deg fra å ytre deg. Det er bare at ideene dine er dårlige, og argumentasjonen din er svak. Du tapte rimelig åpenbart diskusjonen, men ikke nedverdiger deg selv til å bruke nazi-stemplet. Dette er Norge. Her har vi både ytringsfrihet og høy takhøyde. Slutt å tro at du lever i et samfunn der politiet er mot deg, og at du blir undertrykket. Voks opp, få deg en jobb, hold kjeft og gjør som alle oss andre. Ha det fuckings tipp fuckings topp. K.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg lurer veldig på nøyaktig hva politimannen sa for å provosere deg, og hva du svarte.

Jeg ville ikke akkurat ha holdt pusten for å si det sånn.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...