Gå til innhold

Egne tanker etter fyllearrest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kanskje litt kontroversielt å uttrykke mine tanker etter en slik hendelse, men synes at norsk politi bør skjerpe seg på mange områder når det gjelder å behandle mennesker med respekt. Dette har skjedd med meg for første gang, altså å havne i fyllearrest. 

Når jeg var ute på byen natt til idag, møtte jeg på politiet, litt smålig beruset. Altså ikke veldig beruset, men med under 1 i promille. Jeg hadde en relativt dårlig kveld på byen, med litt sinne - rett og slett fordi jeg har lidd gjennom et internt dødsfall i familien for en måneds tid siden, og dette er første gang jeg har drukket siden den tid. 

Praten går først fint, men når den ene politimannen provoserer meg med et spørsmål jeg helst ikke ville svare på, så svarer jeg litt frekt tilbake. Det virket som om den ene politimannen ville fremprovosere noe fra meg. Ingen form for sympati, bare spydighet. Jeg hadde mye sinne i meg den kvelden, rett og slett fordi jeg er sårbar for tiden. Jeg forklarte også begge disse politimennene om ting som har skjedd i rundt meg, men de viste ikke forståelse på noen som helst områder. De sendte meg først til legevakten, for å få snakket med en lege, og vurdering av henvendelse til psykolog - og deretter ville de ikke kjøre meg hjem, og derfor fikk jeg plass på fyllearresten "for å sove av meg rusen".

Jeg sa jeg ikke ville være der. Og når jeg ringte på ringeklokken inne på cellen for å få tak i vakten, fortsatte den å ringe i en halvtime uten at jeg fikk noe respons. De kom aldri inn og sjekket hvordan det gikk med meg. Fikk knapt sove på den harde madrassen, og fikk ikke forlate cellen før det hadde gått 6-7 timer, selv om de sa til meg på forhånd at jeg bare skulle være der et par timer. 

Jeg anser meg som en relativt fornuftig person, men jeg føler verken skam eller anger i dag for hendelsen. Enkelt og greit bare sinne. Hadde aldri trodd at det norske politiet kunne behandle mennesker så dårlig. 

Noen tanker eller erfaringer rundt akkurat dette?

Anonymkode: 3f46e...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ut fra at politimennene hadde sine grunner. Du sier selv at du "hadde litt sinne" denne kvelden, og hvis du selv er klar over dette så kan det nok være at du var verre enn du selv mente (vi mener selv vi har stor kontroll på oss selv når vi er fulle). 

Hva du har opplevd på privaten som gjør det sårbar, betyr ingenting i forhold til hvordan du oppfører deg blant og overfor andre mennesker.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og deretter ville de ikke kjøre meg hjem

Det er ikke politiets oppgave å kjøre deg hjem. Så du ble plassert på en celle for natta. Sikkert rett vurdert av politiet.

Anonymkode: c41da...44c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppførte deg som en drittsekk, fikk til og med muligheten til å snakke med en lege, men valgte å fortsette oppførselen din. Det høres ut som en natt i fyllearresten var akkurat det du fortjente.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Jeg mistenker at selvinnsikten din ikke var helt på topp. En slik ressursbruk er ikke noe man «provoserer fram». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:

Jeg går ut fra at politimennene hadde sine grunner. Du sier selv at du "hadde litt sinne" denne kvelden, og hvis du selv er klar over dette så kan det nok være at du var verre enn du selv mente (vi mener selv vi har stor kontroll på oss selv når vi er fulle). 

Hva du har opplevd på privaten som gjør det sårbar, betyr ingenting i forhold til hvordan du oppfører deg blant og overfor andre mennesker.

Den ene politimannen sa at jeg ikke hadde gjort noe ulovlig i det jeg var på stasjonen. Og som nevnt, den ene av de fremprovoserte at jeg skulle si noe frekt.

Anonymkode: 3f46e...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du oppførte deg som en drittsekk, fikk til og med muligheten til å snakke med en lege, men valgte å fortsette oppførselen din. Det høres ut som en natt i fyllearresten var akkurat det du fortjente.

Anonymkode: 36753...979

Jeg valgte ikke å fortsette oppførselen min etter at jeg var med legevakten. Da var jeg helt fullstendig rolig, så dette er ikke sant.

Anonymkode: 3f46e...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den ene politimannen sa at jeg ikke hadde gjort noe ulovlig i det jeg var på stasjonen. Og som nevnt, den ene av de fremprovoserte at jeg skulle si noe frekt.

Anonymkode: 3f46e...682

DU sier at han "fremprovoserte" noe. Med andre ord, vi snakker om totalt subjektive oppfatninger her. Jeg tar ordet til en politimann over ditt uten å blunke en gang i denne situasjonen. 

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den ene politimannen sa at jeg ikke hadde gjort noe ulovlig i det jeg var på stasjonen. Og som nevnt, den ene av de fremprovoserte at jeg skulle si noe frekt.

Anonymkode: 3f46e...682

Trenger ikke å faktisk gjøre noe ulovlig for å havne i fyllearresten - det er mer preventivt enn noe annet. Og "provosering" er vel opp til øyet som ser, vil jeg tro...

Anyways, jeg synes altså ikke egentlig veldig synd på deg... Moralen er: ikke gå ut på byen å drikk når du er spesielt sårbar.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg valgte ikke å fortsette oppførselen min etter at jeg var med legevakten. Da var jeg helt fullstendig rolig, så dette er ikke sant.

Anonymkode: 3f46e...682

"Valgte å ikke fortsette oppførselen din" - så du oppførte deg altså dårlig? Enda mindre sympati å høste herfra...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre: hva forventer du egentlig av norsk politi? Du er jo tross alt en forbryter. Herregud :laugh:

Anonymkode: 3acae...fc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:

"Valgte å ikke fortsette oppførselen din" - så du oppførte deg altså dårlig? Enda mindre sympati å høste herfra...

Jeg oppførte meg ikke dårlig. Jeg sa én ting som jeg ikke skulle sagt. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: 3f46e...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg oppførte meg ikke dårlig. Jeg sa én ting som jeg ikke skulle sagt. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: 3f46e...682

Sorry Mac, du dreit deg ut i fylla og havnet i fyllearresten - ta lærdom av det og dropp å prøve å høste sympati for det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange politimenn er faktisk provokative og oppsøker trøbbel som tenåringer, spesielt i Oslo. Merkelig at ikke bøllepolitiet blir omtalt i media.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Sorry Mac, du dreit deg ut i fylla og havnet i fyllearresten - ta lærdom av det og dropp å prøve å høste sympati for det.

Hahah. Javel, jeg skal slutte. Alikevel dumt av meg å poste noe om det her, når det rett og slett ikke går ant å sette seg inn i situasjonen når jeg var alene om å oppleve det. Som nevnt, promillen min var under 1.

Anonymkode: 3f46e...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange politimenn er faktisk provokative og oppsøker trøbbel som tenåringer, spesielt i Oslo. Merkelig at ikke bøllepolitiet blir omtalt i media.

Anonymkode: 62ab3...89f

ENDELIG én som backer meg litt. Takk!

Anonymkode: 3f46e...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange politimenn er faktisk provokative og oppsøker trøbbel som tenåringer, spesielt i Oslo. Merkelig at ikke bøllepolitiet blir omtalt i media.

Anonymkode: 62ab3...89f

Ja, kom med litt statistikk på den Einstein. Makan til spekulativt pissprat skal man lete lenge etter. Så du insinuerer altså at politiet er fiendene her. Veldig bra, veldig smart :tommelopp: 

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ENDELIG én som backer meg litt. Takk!

Anonymkode: 3f46e...682

At han/henne backer deg underbygger liksom litt poenget her, sant.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kom med litt statistikk på den Einstein. Makan til spekulativt pissprat skal man lete lenge etter. Så du insinuerer altså at politiet er fiendene her. Veldig bra, veldig smart :tommelopp: 

Anonymkode: 36753...979

Dette kunne vært en typisk kommentar fra en slik politimann, ironisk nok.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne vært en typisk kommentar fra en slik politimann, ironisk nok.

Anonymkode: 62ab3...89f

Ja, det er sant. Politiet forholder seg til fakta, lovverket og logikk. Sånne kjedelige aspekter av virkeligheten som gjør at det kan eksistere lov og orden.

Uff ja, politiet er grusomme. Vi må ha revolusjon eller? Sånn at dere som forstår at politiet er onde heller kan bestemme? Veldig bra altså. Jeg mener, fuck grunnloven. Den er gammeldags. 

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...