Gå til innhold

Endringer på overgangsstønad, står ikke til utbetaling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor og fulltidsstudent, jeg fikk meg sommerjobb og ga beskjed til nav. Fikk nytt vedtak 13.juli om hva jeg vil få i os mens jeg har sommerjobben, men det står ingenting til utbetaling.. Nå begynner jeg å bli bekymret for om jeg får noe innen i morgen eller ikke, har endel til trekk og har kun igjen 1000kr på konto, og det er kun nok til en regning.. Noen som har opplevd lignende? Hva er sannsynligheten for at jeg får penger i morgen? I vedtaket står det jeg skal få 13 500 for juli.

Anonymkode: 74c90...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å angre på sommerjobben da jeg føler det er mer styr enn det er verdt..

Anonymkode: 74c90...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å angre på sommerjobben da jeg føler det er mer styr enn det er verdt..

Anonymkode: 74c90...f93

Har vært i samme situasjon, men jeg jobbet hver sommer da det alltid var opphold i OS på ca 2 måneder i behandlingstid for neste (skole)års stønader. Det beste er å ringe NAV om du har spørsmål, og husk at de ikke alltid er like lette å kommunisere med, da det er overraskende mange ansatte der som ikke egentlig vet noe mer enn det vi gjør av en eller annen grunn. Men håper det ordner seg! 

Anonymkode: b990e...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i samme situasjon, men jeg jobbet hver sommer da det alltid var opphold i OS på ca 2 måneder i behandlingstid for neste (skole)års stønader. Det beste er å ringe NAV om du har spørsmål, og husk at de ikke alltid er like lette å kommunisere med, da det er overraskende mange ansatte der som ikke egentlig vet noe mer enn det vi gjør av en eller annen grunn. Men håper det ordner seg! 

Anonymkode: b990e...534

Takk for svar! Fikk nytt vedtak 13.juli så derfor jeg syns det er rart at summen i vedtaket ikke står til utbetaling, men da blir det sikkert etterbetalt neste måned.. Men jeg får ta en telefon dit når det åpner og høre litt. Har sendt inn alt av kvittering på betalt semesteravgift, karakterkort, lønnslipp og arbeidskontrakt.

Ordner seg nok! Ingen krise å ikke få penger i dag, men litt kjedelig når jeg trodde jeg skulle få det utbetalt også kommer det ikke..

Anonymkode: 74c90...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min OS i går... Hvis den ikke står til utbetaling, så tviler jeg på at du får det inn i dag dessverre. Men ring de og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Absurdah skrev:

Fikk min OS i går... Hvis den ikke står til utbetaling, så tviler jeg på at du får det inn i dag dessverre. Men ring de og lykke til :)

Ja, har alltid pleid å få det den 19. selv, men når det ikke kom inn i går så sjekka jeg på mine utbetalinger og det stod ingenting der så tviler selv på at det kommer i dag, men får ringe å høre :) 

Anonymkode: 74c90...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har alltid pleid å få det den 19. selv, men når det ikke kom inn i går så sjekka jeg på mine utbetalinger og det stod ingenting der så tviler selv på at det kommer i dag, men får ringe å høre :) 

Anonymkode: 74c90...f93

Hvordan gikk det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ikke ha både lønn og stønad? Sånn er det å jobbe for føden og ikke bare motta ytelser. Et slit er det, men sånn er det å være voksen og ta ansvar. 

Anonymkode: a2cad...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Absurdah skrev:

Hvordan gikk det? :)

Får etterbetalt i august :)

Anonymkode: 74c90...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal vel ikke ha både lønn og stønad? Sånn er det å jobbe for føden og ikke bare motta ytelser. Et slit er det, men sånn er det å være voksen og ta ansvar. 

Anonymkode: a2cad...d02

Dersom du leser i hi så har jeg fått et nytt vedtak. Får både lønn og stønad, klarer meg ikke på 8000 utbetalt i måneden..

Det er en grunn for at det heter OVERGANGSstønad, den hjelper til i overgangen fra å være 2 til 1. Jeg mottar kun stønaden frem til april 2019 uansett, da er jeg ferdig utdannet og får forhåpentligvis fast stilling rett etter endt utdannelse!

Anonymkode: 74c90...f93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...