Gå til innhold

4 år gammel iPhone, bør jeg kjøpe ny?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en iPhone 6 plus. Den har en sprekk og batteriet tømmes fort. Kameraet kunne jo også ha vært bedre. Bør jeg kjøpe ny eller fikse skjermen?

Anonymkode: 6c43c...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

I alle dager, jeg har akkurat fått meg en iPhone som faktisk er 4 år gammel, jeg kjøpte den altså brukt. Jeg brukte et par hundrelapper på nytt batteri, og telefonen går som en klokke. Jeg ville definitivt reparert fremfor å kjøpe nytt, apples produkter er faktisk laget for å virke lenge gitt vedlikehold.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en iPhone 5 som er 6 år gammel. Fungerer utmerket til mitt bruk. Selvfølgelig kunne jeg kjøpt meg en ny, men jeg trenger det ikke. 

Endret av Poppzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk ut hva det koster miljøet å produsere en iPhone. 

Om telefon ikke er ødelagt hvorfor kjøpe helt ny 🤔

Anonymkode: fb57f...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først hvordan tilstand batteriet ditt er. Det finner du under innstillinger - batteri - batteritilstand. Er det veldig dårlig får du byttet det relativt rimelig på Eplehuset. Skjermen kan du få fikset rimeligere hos en annen bedrift/privat person.

Hvis batteriet ikke er dårlig nok til å få det fikset rimelig så ville jeg ventet med å kjøpe ny mobil til høsten. Det bruker da å komme en ny modell, noe som gjør de eldre modellene billigere.

Anonymkode: 2fc06...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kjøpe ny hvis den lett kan fikses? 

Har en 6S som er fra det året de kom helt nye. Min har en sprekk som jeg ikke legger merke til lenger, svakere batteri enn da den var ny, men den fungerer jo utmerket ellers. Beholder den så lenge jeg kan. Herregud, iPhone er ikke billig heller. Denne kostet 8k helt ny. 

Anonymkode: 51358...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kjøpe ny hvis den lett kan fikses? 

Har en 6S som er fra det året de kom helt nye. Min har en sprekk som jeg ikke legger merke til lenger, svakere batteri enn da den var ny, men den fungerer jo utmerket ellers. Beholder den så lenge jeg kan. Herregud, iPhone er ikke billig heller. Denne kostet 8k helt ny. 

Anonymkode: 51358...850

Fordi man VIL ha ny telefon? Med bedre kamera, raskere prosessor, større skjerm osv. Hvorfor kjøper folk nye ting i det hele tatt?

Anonymkode: cd5b5...086

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe ny hvis den lett kan fikses? 

Har en 6S som er fra det året de kom helt nye. Min har en sprekk som jeg ikke legger merke til lenger, svakere batteri enn da den var ny, men den fungerer jo utmerket ellers. Beholder den så lenge jeg kan. Herregud, iPhone er ikke billig heller. Denne kostet 8k helt ny. 

Anonymkode: 51358...850

Samme her. Eneste grunnen til at jeg kunne tenke meg å skifte er kamerakvalitet, men syns det blir for dyrt med iPhone 8 eller X. Sparer heller de pengene i IPS! 

Anonymkode: c8391...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Sjekk først hvordan tilstand batteriet ditt er. Det finner du under innstillinger - batteri - batteritilstand. Er det veldig dårlig får du byttet det relativt rimelig på Eplehuset. Skjermen kan du få fikset rimeligere hos en annen bedrift/privat person.

Hvis batteriet ikke er dårlig nok til å få det fikset rimelig så ville jeg ventet med å kjøpe ny mobil til høsten. Det bruker da å komme en ny modell, noe som gjør de eldre modellene billigere.

Anonymkode: 2fc06...597

iPhone 6 og nyere koster rundt 400kr for å bytte batteri, men hvis det er en iPhone 5 eller eldre koster det 1400 = neppe verdt pengene. Hvis den er fire år gammel er det vel ikke en 6? 

Anonymkode: 1bd01...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammal iFon 6, arvet av kjæresten. Byttet nettopp batteri på den, og fikk på den måten «ny telefon» for noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...