Gå til innhold

Er det noen som har jobbet som engelsklærer i Japan? Eller kjenner noen som gjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdigutdannet lektor, og jeg har egentlig bestemt meg for at jeg skal søke meg inn på JET programmet neste år. JET står for Japanese Exchange and Teaching. Hvis man blir akseptert får man et års arbeidskontrakt til å undervise engelsk på japanske skoler som lærerassistent. Det er midt i blinken for meg fordi jeg vil da være ferdig med en lærerutdanning med master i engelsk. Jeg holder på med kveldskurs i japansk på folkeuniversitet, men heldigvis må man ikke kunne japansk siden man ikke er alene i klasserommet. 

Jeg prøver å finne ut så mye så mulig, men jeg har ikke funnet noe informasjon fra nordmenn. Det japanske ambassaden i Oslo skrev at JET de åpnet for søknader fra Norge i år, men jeg mener å ha lest på JET sine nettsider at hvem som helst kunne søke så lenge man hadde minst en bachelorgrad og kunne engelsk. 

Er det noen som vet om blogger fra nordmenn som bor i Japan? Om jeg reiser så kommer jeg til å starte en blogg slik at andre nordmenn kan se hvordan jeg har det. 


 

Anonymkode: 5e8e3...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...