Gå til innhold

Er manisk for tiden. Dæven jeg er høyt oppe!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dæven jeg er så høyt oppe!!

Er ganske manisk for tiden +likegyldig på mye. (Normalt). Antidepressiva funker som pokker nå. Går på en type antidepressiva og skal begynne på en antidepressiva til så blir å gå på 2 antidepressiva! Men den jeg går på en normalt å ha i tillegg til en annen antidepressiva.

Bedre å være høyt oppe enn laaaangt der nede. Men det tar MYE energi å være på høygir heeeele tiden..

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette i samråd med din lege? Håper du er i kontakt med lege og får riktig medisinering.

Anonymkode: f5fe2...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dæven jeg er så høyt oppe!!

Er ganske manisk for tiden +likegyldig på mye. (Normalt). Antidepressiva funker som pokker nå. Går på en type antidepressiva og skal begynne på en antidepressiva til så blir å gå på 2 antidepressiva! Men den jeg går på en normalt å ha i tillegg til en annen antidepressiva.

Bedre å være høyt oppe enn laaaangt der nede. Men det tar MYE energi å være på høygir heeeele tiden..

Anonymkode: e8b0f...c24

Er du, eller har du vært vurdert for bipolar?

Anonymkode: a5e17...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i samråd med din lege? Håper du er i kontakt med lege og får riktig medisinering.

Anonymkode: f5fe2...a3c

Ikke lege nei, ikke legen min som har ansvar for min medisinering.

Det er min psykiater. Det funker som bare det.

M

Anonymkode: e8b0f...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du, eller har du vært vurdert for bipolar?

Anonymkode: a5e17...30c

Jeg bipolar ja. Det er nye jeg har. Hehe.

Ikke bare bipolar.

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dæven jeg er så høyt oppe!!

Er ganske manisk for tiden +likegyldig på mye. (Normalt). Antidepressiva funker som pokker nå. Går på en type antidepressiva og skal begynne på en antidepressiva til så blir å gå på 2 antidepressiva! Men den jeg går på en normalt å ha i tillegg til en annen antidepressiva.

Bedre å være høyt oppe enn laaaangt der nede. Men det tar MYE energi å være på høygir heeeele tiden..

Anonymkode: e8b0f...c24

Tenk så utmattende og sliten du vil være etterpå. Kanskje til og med så sliten man blir litt deppa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dæven jeg er så høyt oppe!!

Er ganske manisk for tiden +likegyldig på mye. (Normalt). Antidepressiva funker som pokker nå. Går på en type antidepressiva og skal begynne på en antidepressiva til så blir å gå på 2 antidepressiva! Men den jeg går på en normalt å ha i tillegg til en annen antidepressiva.

Bedre å være høyt oppe enn laaaangt der nede. Men det tar MYE energi å være på høygir heeeele tiden..

Anonymkode: e8b0f...c24

Alt er bedre enn å være laaaaangt nede ja! Men slitsomt i andre enden også. 

Selv har jeg vært uten opp og nedturer i tre år nå, helt uten hjelpemidler :) Håper du også en vakker dag kan oppleve det samme. 

Edit... jeg har jo brukt hjelpemidler, jeg tenker riktig, spiser riktig og trener. Det gjorde større underverker for meg enn jeg noensinne hadde drømt om. 

 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke lege nei, ikke legen min som har ansvar for min medisinering.

Det er min psykiater. Det funker som bare det.

M

Anonymkode: e8b0f...c24

Da antar jeg at du har en spesifikk diagnose du medisineres for, siden det er psykiater som styrer medisineringen?

Anonymkode: a5e17...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Tenk så utmattende og sliten du vil være etterpå. Kanskje til og med så sliten man blir litt deppa?

Mmmhm. Du har veldig rett!

Jeg blir utrolig sliten. Er som at du kjører bilmotoren i 6 gir i 20 km i timen.. Det ødelegger motoren. 

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco skrev:

Tenk så utmattende og sliten du vil være etterpå. Kanskje til og med så sliten man blir litt deppa?

Hva feiler det deg egentlig? Er det nødvendig å skrive så mye dritt?

Anonymkode: f5fe2...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da antar jeg at du har en spesifikk diagnose du medisineres for, siden det er psykiater som styrer medisineringen?

Anonymkode: a5e17...30c

Ja, det er spesifikke diagnoser jeg medisinere mot.

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antidepressiva??? De med Bipolar lidelse FRARÅDES av både leger og psykiatere til å gå på antidepressiva, antidepressiva fremskyver og trigger maniske og depressive episoder. Ved Bipolar lidelse må man gå på anti-psykotika. Er psykiateren din riktig god i hodet, tro...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bipolar ja. Det er nye jeg har. Hehe.

Ikke bare bipolar.

Anonymkode: e8b0f...c24

Og du får kun antidepressiva, ikke andre medisiner?

Hvis du er bipolar, og får antidepressiva, to forskjellige typer til og med, så kan det helt klart utløse eller forverre maniske anfall.

Du kan til og med ha et såkalt kombinert anfall, hvor du er både depressiv OG manisk på samme tid, hvor da altså depresjonen er mer "aktiv", hvor du sliter med negative tanker, men samtidig har et hlyt indre energinivå, og hvor disse to tilstandene på en måte forer og forverrer hverandre.

Kontakt psykiateren som administerer medisinene dine og fortell om reaksjonene dine, for det virker som en justering av medisiner må til...

Anonymkode: a5e17...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mmmhm. Du har veldig rett!

Jeg blir utrolig sliten. Er som at du kjører bilmotoren i 6 gir i 20 km i timen.. Det ødelegger motoren. 

Anonymkode: e8b0f...c24

Og hvis du hadde slappet av, begrenset deg litt, og kanskje sovet litt så hadde du våknet opp normal i morgen og ikke helt utslitt?

Funker disse anti-depressive eller er de mer placebo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hypoman mener du? Ved mani legges man inn og får evt sprøyter i rompa. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco skrev:

Og hvis du hadde slappet av, begrenset deg litt, og kanskje sovet litt så hadde du våknet opp normal i morgen og ikke helt utslitt?

Funker disse anti-depressive eller er de mer placebo?

Kan sove i 12 timer å er like høy oppe dagen etterpå 

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva feiler det deg egentlig? Er det nødvendig å skrive så mye dritt?

Anonymkode: f5fe2...a3c

Skrive dritt? Det er vel ganske greit å skrive at etter mani blir man sliten? Det er for å begrense manien littegranne.

Du da, - hva er motivet ditt for å være på kvinneguiden? Er det for å rakke ned på andre?

Det finnes ingen bedre råd enn å råde maniske mennesker til å ta det litt med ro, - det kommer en dag i morgen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva feiler det deg egentlig? Er det nødvendig å skrive så mye dritt?

Anonymkode: f5fe2...a3c

Waco sa ikke dritt, men som bipolar så er du vel kjent med at etter en ekstrem manisk episode så hender det at man lander ganske hardt og går lenger ned i kjelleren av utmattelse etter å ha vært såpass i høygir en god stund?

Anonymkode: a5e17...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan sove i 12 timer å er like høy oppe dagen etterpå 

Anonymkode: e8b0f...c24

Gjør du det når du ikke går på anti-depressiva også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på høygir i over 1 måned. ;)

Å .medisinene gjør at jeg holder meg der oppe.

Anonymkode: e8b0f...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...