Gå til innhold

Å være sammen med en med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg dater har to barn på 2 og seks år. Har datet i åtte måneder, og han har ingen problemer med å møtes etter at barna har lagt seg. Så vi ses vær kveld når barna er lagt. Folk er vel forskjellige, men ikke et treff på fire uker syns jeg blir rart. En kveld kunne han fått til.

Anonymkode: 5de37...262

Hjemme hos ham da, eller? Det er ikke alle som får barnevakt hver kveld, eller har noen tilgjengelig.

Anonymkode: 164df...f7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han er vant til å ha dem 2-3 dager i strekk, føles det nok ganske intenst å ha dem non stop i 4 uker, lett å bare sige sammen kl 21 da og bare puste ut og ha litt egentid. Evt måtte gjøre nødvendig husarbeid om han ikke er rutinert på å gjøre det samtidig med barn.

Synes heller ikke det er så gunstig med dater hjemme hos ham, unger våkner lett med mareritt, tørste, vondt i magen, vil på do osv, ikke bra om de da fersker far med ukjent dame på sofaen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Biloba skrev:

Når han er vant til å ha dem 2-3 dager i strekk, føles det nok ganske intenst å ha dem non stop i 4 uker, lett å bare sige sammen kl 21 da og bare puste ut og ha litt egentid. Evt måtte gjøre nødvendig husarbeid om han ikke er rutinert på å gjøre det samtidig med barn.

Synes heller ikke det er så gunstig med dater hjemme hos ham, unger våkner lett med mareritt, tørste, vondt i magen, vil på do osv, ikke bra om de da fersker far med ukjent dame på sofaen.

Nja, han har hatt de alene i nesten 3 år og jobber fullt og det er jo ikke første sommeren han har de hele ferien selvfølgelig.  Men ja, det er jo forståelig at man blir sliten men i ferien når man ikke jobber og ikke gjør noe annet enn å være hjemme så er det egentlig for meg et dårlig tegn hvis det er så krevende at en ikke kan være sosial et par timer på kveldstid i løpet av en måned. Men ja, det kan selvfølgelig være en mulighet at han er så sliten at han ikke orker noe etter at de har lagt seg.

Jeg er TS og som nevnt så er det ikke snakk om å møtes hjemme hos han. Vi er litt over "datingfasen" også sånn sett.

Anonymkode: 794fa...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er hva man forstår rent logisk. En annen ting er hva følelsene sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han ringte (som han pleier) i kveld og fortalte hva de hadde gjort i dag og for en liten prat. Jeg fikk meg rett og slett ikke til å spørre jeg... Føler liksom at jeg har sagt mitt når jeg har nevnt det to ganger i løpet av sommeren (1 gang før og 1 gang for en ukes tid siden).

Anonymkode: 794fa...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barna hos moren sin? Hva med besteforeldrene kan ikke de ha barna på overnatting? Dette kunne han tatt tak i,hvis han ville møte deg. Synes du skal spørre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke greia med å skjerme barna sine mot mennesker man selv er glad i. 

Anonymkode: 8f7fd...8f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjerrigknark skrev:

Er ikke barna hos moren sin? Hva med besteforeldrene kan ikke de ha barna på overnatting? Dette kunne han tatt tak i,hvis han ville møte deg. Synes du skal spørre jeg.

Nei barna er hos han i 4 uker av ferien og så etterpå hos mor. Besteforeldre bor i nabohuset så barnevakt ikke noe problem. Så ja bør vel spørre siden jeg opplever en økende frustrasjon ettersom ukene går.

Anonymkode: 794fa...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg dater har to barn på 2 og seks år. Har datet i åtte måneder, og han har ingen problemer med å møtes etter at barna har lagt seg. Så vi ses vær kveld når barna er lagt. Folk er vel forskjellige, men ikke et treff på fire uker syns jeg blir rart. En kveld kunne han fått til.

Anonymkode: 5de37...262

Tja. Mine barn på 3 og 6 står ofte opp om kveldene for å tisse osv. Litt rart for barna å stå opp for å gå på do, og så sitter det en fremmed i stua?

Anonymkode: f057c...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke greia med å skjerme barna sine mot mennesker man selv er glad i. 

Anonymkode: 8f7fd...8f7

Det er ikke snakk om å møte barna enda. Jeg har ikke noe behov for det heller. Først vil jeg gjerne bli så godt kjent med han som mulig og da må man jo møtes en gang i blant.

Selv er jeg skilsmissebarn og forstår godt at man ikke skal introdusere barna før man er ganske sikker på at forholdet er noe en ønsker å satse på.

Anonymkode: 794fa...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja. Mine barn på 3 og 6 står ofte opp om kveldene for å tisse osv. Litt rart for barna å stå opp for å gå på do, og så sitter det en fremmed i stua?

Anonymkode: f057c...3f7

Dette er ikke nødvendig å diskutere engang, da det ikke er snakk om at jeg må være der i det hele tatt.

Hilsen TS

Anonymkode: 794fa...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei barna er hos han i 4 uker av ferien og så etterpå hos mor. Besteforeldre bor i nabohuset så barnevakt ikke noe problem. Så ja bør vel spørre siden jeg opplever en økende frustrasjon ettersom ukene går.

Anonymkode: 794fa...27f

Kan vel bare hinte til det? Litt sånn «du..., vet du hva som hadde vært deilig - hvis vi gikk ut og spiste en dag. Kan vi ikke det da? Savner deg»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, han har hatt de alene i nesten 3 år og jobber fullt og det er jo ikke første sommeren han har de hele ferien selvfølgelig.  Men ja, det er jo forståelig at man blir sliten men i ferien når man ikke jobber og ikke gjør noe annet enn å være hjemme så er det egentlig for meg et dårlig tegn hvis det er så krevende at en ikke kan være sosial et par timer på kveldstid i løpet av en måned. Men ja, det kan selvfølgelig være en mulighet at han er så sliten at han ikke orker noe etter at de har lagt seg.

Jeg er TS og som nevnt så er det ikke snakk om å møtes hjemme hos han. Vi er litt over "datingfasen" også sånn sett.

Anonymkode: 794fa...27f

Kjære deg. Det er jo nettopp i feriene at vi foreldre er stup slitne når kvelden kommer.

Anonymkode: f057c...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Det er jo nettopp i feriene at vi foreldre er stup slitne når kvelden kommer.

Anonymkode: f057c...3f7

Men jeg har familie og venner som også ønsker og faktisk har et litt sosialt voksenliv selv om de har unge barn. Så jeg har sett at det er mulig...

Anonymkode: 794fa...27f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke barn.

Du hadde aldri tenkt slik om du hadde barn.

Anonymkode: 2b140...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig så tenker jeg at det burde være helt fint at du besøkte han selv om barna er der. En trenger ikke presentere deg som kjæresten, men en "som han kjenner / har blitt kjent med." Min sønn på 7 hadde ikke reflektert over det i det hele tatt. Værre med min datter på 13, der hadde jeg ventet. Men nå er jo ikke hans barn så gamle.

Spør han om du kan komme en kveld og se hva han sier.

Anonymkode: c7a08...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke barn.

Du hadde aldri tenkt slik om du hadde barn.

Anonymkode: 2b140...890

Tenkt på hvilken måte? At man ikke har muliget til å sette av et par timer en eller to ganger i løpet av en måned til å møte noen man er forelsket i? Hvis så er tilfelle at det er umulig og ikke forventet fordi man har barn, burde kanskje han heller ikke ha tatt initiativet til å date meg i det hele tatt?

Nei jeg har ikke barn. Det skriver jeg jo i HI .Men det betyr ikke at jeg ikke klarer å sette meg inn i noen situasjon som helst vedrørende barn. Jeg skriver jo at jeg har forståelse for alt dette. Men - det er nok også veldig individuelt selvfølgelig hvordan folk har overskudd/ikke overskudd, ønske osv til andre ting også. 

Anonymkode: 794fa...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å møte barna enda. Jeg har ikke noe behov for det heller. Først vil jeg gjerne bli så godt kjent med han som mulig og da må man jo møtes en gang i blant.

Selv er jeg skilsmissebarn og forstår godt at man ikke skal introdusere barna før man er ganske sikker på at forholdet er noe en ønsker å satse på.

Anonymkode: 794fa...27f

Jeg er skilsmissebarn med skilsmissebarn, så har litt erfaring jeg også da.

Anonymkode: 8f7fd...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skilsmissebarn med skilsmissebarn, så har litt erfaring jeg også da.

Anonymkode: 8f7fd...8f7

Ja man har vel litt ulike erfaringer, men å møte barna er ikke førsteprioritet. Det var mer det møte han jeg tenkte på.

Anonymkode: 794fa...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på at dette er ikke generelt gjennom året, at han ikke finner tid i løpet av en hel mnd, men dette er den ene gangen i hele året at han har barna sine 4 uker i strekk. Gi han rom og ikke mas.

Jeg blir selv rimelig pumpa av å være alenemor og det ser ikke ut til at menn uten egen barn har forståelse for det. Selv om de sier at de har det aldri så mye.

Anonymkode: 696d7...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...