Gå til innhold

Føler jeg ser dårlig ut, hvorfor er jeg til og dårlig samvittighet for mat..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke spiseforstyrrelser, men noen ganger får jeg dårlig samvittighet for at jeg spiser. Jeg tenker at det er folk som sulter ohjel på kloden. Og hvorfor har jeg grunn til og være til? Jeg irriterer meg lett over andre i dårlige perioder...jeg irriterer meg over gravide for at de viderefører genene sine og forurenser kloden enda mer, jeg irriterer meg over folk som spiser i mengder, ja, folks eksistens, og jeg vet jo at jeg ikke har noen større rett til å leve enn de....

så noen bilder av meg i sted, og jeg synes jeg ser så kjedelig ut!!! Jeg venter på en måte å se noe annet, men jeg ser alltid meg. Vel, merkelig nok har jeg fått komplimenter hele livet, jeg har blitt stoppet av modellbyråer to ganger...en gang i Oslo, en gang i London. Jeg liker ikke munnen min, øyefargen min..og leggene mine begynner å bli utrolig stygge pga åreknuter. Jeg er lys i huden så blodårer osv synes, og jeg synes det er stygt å være hvit i utg.punktet. Synes også ansiktet virker veldig stort i forhold til hvordan øyne, nese og munn er plassert.. :( 

Likevel, spør folk hvorfor jeg har dårlig selvtillit. Jeg avviser også de menn jeg forelsker meg i fordi jeg vet at jeg ikke egentlig er god nok. 

Anonymkode: 8cbbd...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tro på alt du sier til deg selv på kvelden. Gjerne ikke noe av det du sier til deg selv når ingen hører deg.

e9d6a40fc18f6659682b9acbba3b6ca9.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Gjør deg selv verdens største tjeneste og begynn å jobbe med selvfølelsen din. 

Du kan enten leve et liv sånn som du har det nå med selvforakt som renner ut øra fordi du er så full av det, eller et liv med visshet om at du er god nok og nok på alle måter, selv om du har dårlige og elendige sider. Det er opp til deg. Ingen andres bekreftelse på at "du er sikkert pen og flink" vil hjelpe. 

Det kan også være nyttig å vurdere om det å være pen og flink skal være det som er viktig i ditt liv, et liv der du allerede har beskrevet at det er andre ting som engasjerer deg (matmangel i verden og miljøforurensing). Jeg vil f.eks heller fokusere på å være raus og vennlig enn pen. Heller morsom, engasjert og en som står på enn "flink" (hva faen betyr det en gang). Jeg ser ut sånn jeg ser ut, med den stygge nesa og overvekten, men det gidder jeg faktisk ikke bruke tanker på lenger (særlig ofte), for det er så mange konstruktive og positive ting jeg kan bruke tid og tanker på så hvorfor bruke tid på å hate og mislike meg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattige mennesker får ikke mer å spise fordi du har dårlig samvittighet, så å bruke tiden på å sture på det er bortkastet. De fattige kommer ikke til å takke deg for at du sitter og stirrer i veggen og tenker på dem

Anonymkode: cab03...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...