Gå til innhold

Å kontakte en fremmed


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en jente på facebook som jeg synes er utrolig søt og tiltrekkende - ble litt småbetatt bare av å se bildene hennes, og, så virker det som vi har ganske like interesser. Problemet er at det er ingen naturlig åpning for meg til å kontakt, jeg vet ikke engang om hun er singel. 

I tillegg er jeg usikker på hva som er en vanlig reaksjon ved å at en helt ukjent henvender seg til en gjennom facebook ... jeg tenker, det kan vel fort oppfattes litt rart at noen tar kontakt med en mer eller mindre basert på 4-5 bilder. Jeg har aldrt gjort noe sånt før, selv om jeg har tenkt tanken et par ganger.

Den det gjelder ser ut til å være i samme aldersgruppe som meg, 25-30, og selv om vi ikke er like "ille" som de yngre på sosiale henvendelser koder, så lurer jeg på hvordan dere hadde reagert om dere fikk melding fra en ukjent? Blir det et for stort normbrudd (altså, som i at jeg vil frmstå som rar)? Og: Jeg skjønner at teksten (og utseende, men det er åpenbart) i så fall betyr en del - det er noe jeg må tenke litt på, men jeg tar gjerne imot eventuelle innspill.



 

Anonymkode: d1601...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

100 % ærlig? Hadde ein fremmed person kontaktet meg på nett hadde våre eit fryktelig dårlig førsteinntrykk. Har oppleved det eit par ganger og det har beste fall ført til småprat, men alle har blitt blokket til slutt..

Anonymkode: 889b2...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags åpning har du tenkt å komme med, da?

Det er vanlig at alle slags fremmede profiler henvender seg til jenter på Facebook i form av meldinger og venneforespørsel. Min første tenke når jeg får en meldinger 1) kåt fyr som sender melding til alle eller 2) Nigeriabrev. Ihvertfall hvis vi ikke har felles bekjente en gang. 

Så det skal ganske mye for at jeg svarer på en henvendelse.

Anonymkode: 63ee4...f47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøv. Ingenting å tape

Anonymkode: f5cbb...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har en annen mulighet å kontakte henne så taper du ingenting ved å prøve. I verste fall hun ignorerer melding. Jeg ignorerer selv de fleste meldingene fra fremmende men det har skjedd at 1 gang at jeg ble kjent med én på den måten.

Anonymkode: 1145e...39c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg har ikke motatt meldinger fra fremmede selv, men det har kanskje noe med kjønnet mitt å gjøre.

Jeg vet at det er en kjip inngang, men jeg ser ikke så mange alternativer. Hun virker å drive med kulturproduksjon (altså, musikk, film, litteratur - jeg vil bare ikke si hva), og jeg har konsumert noe hun har laget, så jeg kunne jo begynt med å kommentere det - selv om det åpenbart skinner gjennom at jeg ønsker å starte kontakt.

Et annet alternativ måtte vært å finne en måte å kommentere uvanligheten ved henvendelsesformen - på en eller annen måte få poengtert at jeg er klar over at det er en uvanlig kontaktsform.

Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal det eller ikke, men jeg synes sånn generelt det er litt ergelig å la sånt passere - for det gjør jo jeg og sikkert de fleste andre.

Anonymkode: d1601...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det ganske vanlig, da? Jeg var medlem i en singelside et par uker, og fikk godt og vel over 100 meldingsforespørsler. Får fremdeles meldingsforespørsler nå også, på tross av at det er et par år siden jeg meldte meg ut. Og jeg er ikke så sykt unik.. 😂 

Derimot skal det sies at jeg så og si aldri svarer på slike meldinger da., men det er nå en annen sak. 

Anonymkode: 74ce4...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har ikke motatt meldinger fra fremmede selv, men det har kanskje noe med kjønnet mitt å gjøre.

Jeg vet at det er en kjip inngang, men jeg ser ikke så mange alternativer. Hun virker å drive med kulturproduksjon (altså, musikk, film, litteratur - jeg vil bare ikke si hva), og jeg har konsumert noe hun har laget, så jeg kunne jo begynt med å kommentere det - selv om det åpenbart skinner gjennom at jeg ønsker å starte kontakt.

Et annet alternativ måtte vært å finne en måte å kommentere uvanligheten ved henvendelsesformen - på en eller annen måte få poengtert at jeg er klar over at det er en uvanlig kontaktsform.

Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal det eller ikke, men jeg synes sånn generelt det er litt ergelig å la sånt passere - for det gjør jo jeg og sikkert de fleste andre.

Anonymkode: d1601...ac4

Hold deg til nøkterne ting som å spørre om noe du vet dere har felles interesse av. Hold deg til et vennskapelig nivå til du ser om du faktisk får svar og hvordan svarene er. Etter noen uker kan du spørre om hun er interessert i å treffes i forbindelse med interessen. Et tips: ta det sakte. Vær åpen og gi innblikk i ditt liv.

Så kan det hende at det går bra. 

Men får du ikke svar, må du akseptere det.

Anonymkode: c2474...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hun hvem du er..? Sikker på at du er helt fremmed for henne..? Skader ikke å prøve😊

Anonymkode: d6eed...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har ikke motatt meldinger fra fremmede selv, men det har kanskje noe med kjønnet mitt å gjøre.

Jeg vet at det er en kjip inngang, men jeg ser ikke så mange alternativer. Hun virker å drive med kulturproduksjon (altså, musikk, film, litteratur - jeg vil bare ikke si hva), og jeg har konsumert noe hun har laget, så jeg kunne jo begynt med å kommentere det - selv om det åpenbart skinner gjennom at jeg ønsker å starte kontakt.

Et annet alternativ måtte vært å finne en måte å kommentere uvanligheten ved henvendelsesformen - på en eller annen måte få poengtert at jeg er klar over at det er en uvanlig kontaktsform.

Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal det eller ikke, men jeg synes sånn generelt det er litt ergelig å la sånt passere - for det gjør jo jeg og sikkert de fleste andre.

Anonymkode: d1601...ac4

Hvis hun har laget noe,og du er en fan, så har du ihvertfall en litt bedre innfallsvinkel enn "hei, du var pen". 

Anonymkode: 63ee4...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg har ikke motatt meldinger fra fremmede selv, men det har kanskje noe med kjønnet mitt å gjøre.

Jeg vet at det er en kjip inngang, men jeg ser ikke så mange alternativer. Hun virker å drive med kulturproduksjon (altså, musikk, film, litteratur - jeg vil bare ikke si hva), og jeg har konsumert noe hun har laget, så jeg kunne jo begynt med å kommentere det - selv om det åpenbart skinner gjennom at jeg ønsker å starte kontakt.

Et annet alternativ måtte vært å finne en måte å kommentere uvanligheten ved henvendelsesformen - på en eller annen måte få poengtert at jeg er klar over at det er en uvanlig kontaktsform.

Men jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal det eller ikke, men jeg synes sånn generelt det er litt ergelig å la sånt passere - for det gjør jo jeg og sikkert de fleste andre.

Anonymkode: d1601...ac4

Likte åpningen din der 😃 Si det! Alle liker komplimenter for noe de har gjort/laget 🤗

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Pleier ikke gjøre det selv, men er mange som sender meg melding eller venneforespørsel. Så lenge det er noen på samme alder tar jeg det bare som et kompliment, så lenge de har normale sosiale antenner. 

Liker ikke å få meldinger av eldre menn, synes det er litt pervo faktisk, og de blir slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi nok felles venner sender jeg venneforespørsel uansett.

Har kontakter i ungdomspolitikken f.eks. og vi vet jo alle at vi blir å møtes en gang uansett; så hvorfor ikke legge til?

Deretter pleier jeg å vente mellom 12-24 timer med å bare sende vanlig ''Hei''-melding og spørre hvordan det går.

Lest: ikke svart: ikke mer mas.

Lest: svart: fortsetter samtalen.

Hvis personen etter 10-50 meldinger begynner med å prate om at jeg ikke tar hintet, osv... ikke send 50 meldinger frem og tilbake i det hele tatt: bare ikke svar?

Jeg kan fint stå til ansvar for hvem jeg kontakter, likeledes står motparten til ansvar for hvor langt de selv vil ta det før de må forstå at de snart må snu, hvis de ikke er interessert. Hvis de virker interessert over 50 meldinger, men aldri har vært det; så ikke svar da?

Hvis de spør hvordan vi kjenner hverandre/ikke kjenner hverandre; så sier jeg bare som det er: at jeg er utadvendt av natur og liker å bli kjent med nye mennesker.

Jeg legger aldri til en potensiell kjæreste på Facebook; jeg legger til en potensiell kontakt som det ikke er avklart hva slags relasjon det blir med: ergo ingen forventninger og press på noen av oss. Men det er mer en mental innstilling, da! :)

Anonymkode: 43d5f...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedde med meg en gang. Tok 5 min og han sendte penisbilder. Han hadde en liten datter og alt.

Slettet og blokkert.

Anonymkode: 8d82f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...