Gå til innhold

.


missblackwater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 18.7.2018 den 23.02, missblackwater skrev:

.

Hvorfor? Hva i alle dager skal du med en mann du ikke har sex med, som er utro og som heller ikke har penger? Ikke nok med det! Han er alkoholiker også! Alle dealbreakere på en gang. Sånn ca. 

Hva skal du med han? 

Virkelig... 

Altså.. Bare nei. 

Hei! Jeg er alkis, har gjeld, forsvinner, er utro og gidder ikke ha sex med deg! God deal? Nei!!!!! 

Bare få det inn i huet og... 

GÅ!!!! 

Anonymkode: 2fbee...d94

Endret av Perelandra
Fjernet sitert tekst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i h.. skal du stå i dritt som ikke er din? 

 

Anonymkode: 2fbee...d94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i h.. skal du stå i dritt som ikke er din? 

 

Anonymkode: 2fbee...d94

Fordi de fleste forlater ikke kjæresten/sambo/barnefar/ektemann når ting begynner å bli tøft. Om du bare skal elske noen i medvind så blir det et veldig platt og enkelt forhold. Du kan heller ikke forvente at noen skal stille opp for deg, om du plutselig blir syk, ufør, deprimert..

TS: « Alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor Jeppe drikker».

Hva skyldes alkoholen og angsten? Vet du? Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge har han hatt et alkoholproblem? Har dere barn? Hva slags hjelp får han? Følger han opp selv ?

sist men ikke minst: tror du han virkelig vil bli frisk, og tror du at du klarer å holde ut til han blir det, uten å bli dratt med ned i dragsuget med han? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, veggteppe skrev:

Fordi de fleste forlater ikke kjæresten/sambo/barnefar/ektemann når ting begynner å bli tøft. Om du bare skal elske noen i medvind så blir det et veldig platt og enkelt forhold. Du kan heller ikke forvente at noen skal stille opp for deg, om du plutselig blir syk, ufør, deprimert..

TS: « Alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor Jeppe drikker».

Hva skyldes alkoholen og angsten? Vet du? Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge har han hatt et alkoholproblem? Har dere barn? Hva slags hjelp får han? Følger han opp selv ?

sist men ikke minst: tror du han virkelig vil bli frisk, og tror du at du klarer å holde ut til han blir det, uten å bli dratt med ned i dragsuget med han? 

Vet du: jeg hadde stått i det i mamge situasjoner. Men når han begynner å oppføre seg som drit og går å er utro og ikke er i stand til å være litt kjæreste en gang. Da gidder jeg ikke. Er jeg heller alene enn en som gjør meg vondt. 

Anonymkode: 2fbee...d94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du: jeg hadde stått i det i mamge situasjoner. Men når han begynner å oppføre seg som drit og går å er utro og ikke er i stand til å være litt kjæreste en gang. Da gidder jeg ikke. Er jeg heller alene enn en som gjør meg vondt. 

Anonymkode: 2fbee...d94

Det er du i din fulle rett til. 

Men da høres det også ut som at du egentlig har bestemt deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veggteppe skrev:

Det er du i din fulle rett til. 

Men da høres det også ut som at du egentlig har bestemt deg? 

Jeg er ikke TS 🙂

Anonymkode: 2fbee...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS 🙂

Anonymkode: 2fbee...d94

Beklager, så ikke på AB koden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, veggteppe skrev:

Beklager, så ikke på AB koden :)

ABkoder er vanskelig å følge med på. Ble veldig engasjert. Får ikke sagt det klart nok: gå fra folk som ikke tilføyer noe positivt inn. Psykiske lidelser eller lam fra livet og ned? Greit! Bare ikke ødelegg livet til andre rundt deg og vær utro i samme slengen. Motsatt av flere syns jeg det burde være lettere å si at nok er nok. Man skal ikke finne seg i alt og stå i noe som gjør mest vondt over lengre tid. En utro alkoholiker med økonomiske problemer kan ikke tilføre særlig positivt. Trygghet, tillit og stabilitet pleier å være noe som trengs i et forhold, noe en slik mann ikke kan tilføre et forhold. 

Anonymkode: 2fbee...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 23.34, missblackwater skrev:

.

Om han ikke drikker mer burde han utredes for angsten sin. Har han gjort det? Om han har så sterk angst at den er livsødeleggende for han burde han absolutt få hjelp til dette snarest mulig. Ingen skal måtte leve sånn. 

Hvor lenge har han holdt seg edru ? 

Er det angsten hans i det daglige som ødelegger for dere nå? 

Endret av Perelandra
Fjernet sitert tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2018 den 23.34, missblackwater skrev:

.

Du vil være i et forhold. Ikke et vente på at han skal forandre deg og bli frisk prosjekt. Noe han her er. 

Anonymkode: 2fbee...d94

Endret av Perelandra
Fjernet sitert tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, veggteppe skrev:

Beklager, så ikke på AB koden :)

So many anonymbruker-codes, too little paper to write on.

Jeg prøvde å skrive ned for å holde styr på anonymbrukerne, men rwgnskogen ringte og sa de ville gå tom for papir om jeg ikke sluttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke hjelpe han til å klare dette. Dette er et valg han må ta selv. 

Det beste eu kan gjøre er faktisk å gå ifra han. Du har tilgitt, du har vært tålmodig, du har stilt opp, men nå er altså grensa nådd for din egen helse.

Spør deg selv, er det riktig at du skal bli syk, for at han kanskje kanskje kanskje skal bli frisk? 

Og hva om han begynner å utagere frustrasjonen sin på deg? Å nekte å ha sex med deg, å nekte å være i et stabilt forhold med deg, hva sier det om han egentlig? Han bryr seg jo ikke, alkoholikere er super egoister.

Jeg tror du vet hva du må gjøre. Gjør det kun for deg selv.

Anonymkode: 34813...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ABkoder er vanskelig å følge med på. Ble veldig engasjert. Får ikke sagt det klart nok: gå fra folk som ikke tilføyer noe positivt inn. Psykiske lidelser eller lam fra livet og ned? Greit! Bare ikke ødelegg livet til andre rundt deg og vær utro i samme slengen. Motsatt av flere syns jeg det burde være lettere å si at nok er nok. Man skal ikke finne seg i alt og stå i noe som gjør mest vondt over lengre tid. En utro alkoholiker med økonomiske problemer kan ikke tilføre særlig positivt. Trygghet, tillit og stabilitet pleier å være noe som trengs i et forhold, noe en slik mann ikke kan tilføre et forhold. 

Anonymkode: 2fbee...d94

Veldig enig med deg! 

Mvh en annen ab.

Anonymkode: 34813...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok at man skal være der for partneren i motvind også, men det skal ikke gå på bekostning av egen helse og styrke. Her ser det jo ikke ut som det er bedring i sånn umiddelbar sikte heller.

Jeg kjenner igjen dette med angsten, både selvdestruktive og destruktive for andre elementer i livet-handlinger og alkoholproblemer. Jeg stod i det med en mann selv. Noen perioder er kjempefine og normale, og mannen var god mot deg. Så kommer angsten, de destruktive handlingene - nærmest selvsabotasje - og hans onde tvilling som bare ønsker deg alt vondt. Sant, trigger dine ømme punkt for å vippe deg av pinnen i sinne slik at han selv kan unnskylde sine handlinger overfor seg selv og andre. 

Først må jeg spørre, har du kjærlighet for ham som kan overleve dette? Har dere et sterkt bånd og tilknytning til hverandre? Så sterkt at det aldri kan brytes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ting kommer til å ta fryktelig lang tid. Om det i det hele tatt blir noen bedring. 

Jeg tilga han og har stått i det fordi kjærligheten har vært så sterk, men det er nå den siste tiden at jeg har begynt å tvile veldig. Jeg kjenner veldig igjen det med hans onde tvilling. Han hadde en helt annen personlighet når han drakk. 

Jeg vetta faen. Nå er jeg redd for at folk skal kjenne oss igjen her inne, så jeg kommer til å redigere innleggene. Det går ikke å slette?

Tusen hjertelig takk til dere som har svart meg. Ting er litt klarere for meg nå ❤️ Det er en tøff periode, men jeg skal komme meg ut av den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...