Gå til innhold

Norsk sprangrytter pisket hesten.


Nobile

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Nå har jeg sett på dette klippet mange ganger. Sa hun ikke at hun så at hesten ikke kom til å treffe riktig på hinderne fordi den var for sent ute, og at hun derfor måtte drive mere? Men det jeg ser er bare at hesten river pga at hun pisker den...? Kan noen forklare meg dette, og se om det er noe som helst grunn til å begynne å drive hesten mere akkurat der som hun gjør det? Er det noen logikk i dette? Jeg driver ikke med sprang, så jeg kan ikke telle antall galoppslag og vurdere avstand etc....

Hun er ansvarlig for feilen. Det er hun som kan bana og det er hun som har planlagt stegene. Å straffe hesten for at hun er dårlig på planlegging er galt.

Ofte kan man redde seg inn ved å samle hesten, men det var ikke det hun gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Husmusa70
1 hour ago, Macro said:

Hun er ansvarlig for feilen. Det er hun som kan bana og det er hun som har planlagt stegene. Å straffe hesten for at hun er dårlig på planlegging er galt.

Ofte kan man redde seg inn ved å samle hesten, men det var ikke det hun gjorde.

Ja det med planlegging skjønner jeg. Men hun sa hun måtte drive mere og kunne ikke pga bruddet, har det noen hensikt i den sekvensen, er det logisk (i hennes univers) det hun sier? Hjalp det hun gjorde, traff hun på hinderne pga det? For for meg ser det fullstendig irrasjonelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Husmusa70 skrev:

Ja det med planlegging skjønner jeg. Men hun sa hun måtte drive mere og kunne ikke pga bruddet, har det noen hensikt i den sekvensen, er det logisk (i hennes univers) det hun sier? Hjalp det hun gjorde, traff hun på hinderne pga det? For for meg ser det fullstendig irrasjonelt ut.

Når man bommer så kraftig som det hun gjorde så burde hun trukket seg/ridd unna og heller prøvd på nytt enn å banke hesten fremover. Det funket ikke i første runde, så hvorfor gjorde hun nøyaktig det samme i den andre?

At man får litt småpanikk når man ser at man bommer kraftig gjennom en slik kombinasjon med 1,60m høye hindre er ikke rart og fullstendig forståelig. Måten hun derimot løste det på var veldig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...