Gå til innhold

Ektemannen har Asperger, det er problemer med sexen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, studentmammaen skrev:

Dette høres jo helt vilt ut.. Kjente du mannen godt før dere ble gift? Er man normal gjevnt over med denne diagnosen? Jeg vet ikke så mye om dette..

Kjente han ganske godt, men hadde ikke satt meg helt inn i hva aspergeren kunne bety for samlivet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ingvild 1984 skrev:

Kjente han ganske godt, men hadde ikke satt meg helt inn i hva aspergeren kunne bety for samlivet 

Du giftet deg med en du «kjente ganske godt»? 

Anonymkode: 54df2...28b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere?

Hvordan var det før dere ble gift?

Anonymkode: 2e4cd...a77

 Vi er 34 og 35 år. Før vi giftet oss var alt så mye bedre, masse kos, men ikke samleie, da vi begge er kristne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du sliter med. Vi hadde ikke et fresende sexliv fra begynnelsen. Men nå går vi på tredje året og det er mildt sagt frustrerende.

Om det blir bedre for dere er umulig å si for meg - og andre som "vet hva de snakker om", men ingen grunn til å gi opp. 

Anonymkode: 3841f...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
5 minutter siden, Ingvild 1984 skrev:

Kjente han ganske godt, men hadde ikke satt meg helt inn i hva aspergeren kunne bety for samlivet 

Men dere hadde vel ett samliv før ekteskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ingvild 1984 skrev:

 Vi er 34 og 35 år. Før vi giftet oss var alt så mye bedre, masse kos, men ikke samleie, da vi begge er kristne

Var dere begge jomfru før ekteskapet? Har du spurt han hvordan han faktisk opplevde det den gangen dere hadde sex? Virket han ukomfortabel på noen måter under/rett etter sexen? Hva legger du i kos? Kyss og klem eller berøring på kroppen også? Hvordan reagerte han i så fall på dette? Har det også forandret seg?

Anonymkode: 49bff...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, studentmammaen skrev:

Men dere hadde vel ett samliv før ekteskapet?

Alle har ikke det, til og med i våre dager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
4 minutter siden, Arabella skrev:

Alle har ikke det, til og med i våre dager.

Nei , tydeligvis ikke 🙄🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare love deg en ting, og det er at det dessverre ikke kommer til å bli noe bedre.Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 456d3...16a

 

28 minutter siden, Arabella skrev:

Hva ler du av?

Jeg ler ikke, ikke så vant til denne tlf.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk hva jeg snakker om da jeg har levd med en i flere tiår, og hatt kontakt med mange i min situasjon. Og ja, vi er alle i en forbasket fortvilt situasjon. Vi er alle glade i de snille mennene våre, men har også et savn etter den fysiske biten som er veldig tungt å leve med. Vi elsker mennene våre, men er samtidig utrolig ensomme i parforholdet. At du er skeptisk bryr jeg meg ikke noe om. 

Anonymkode: 456d3...16a

Du kommer ikke med noe annet enn negativitet til ts. Det ENESTE du fokuserer på er at "det blir ikke bedre". Ts' mann er ikke din mann, så om det ikke ble bedre for deg trenger ikke å bety at andres situasjon er klin lik. 
Du utdyper heller ingenting rundt det, bare at du "vet hva du snakker om" .

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingvild 1984 skrev:

 

Jeg ler ikke, ikke så vant til denne tlf.

 

Må nesten be deg slutte å le, eller så er det ingen som kommer til å ta tråden din seriøst.

Anonymkode: 91408...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med asberger tar ikke hint,ikke vondt ment.jeg ville ha spurt om han kan sa sex m deg feks en fast dag i uken,kjipt ja,men siden han har typisk asberger er det bedre m "forhandlinger" han må ha noe konkret. Håper det ordner seg for dere.

Anonymkode: 69684...ecc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om å få ta kontrollen? Og forklare ham hva som kommer til å skje, autister trenger ofte å ha oversikt for å kunne gjennomføre ting på en komfortabel måte. Forslag:

"I kveld, så skal du gå i dusjen. Så skal jeg komme og hjelpe til og vaske deg. Npr vi er ferdige tørker du deg og steller deg. Jeg kommer etter. Når du er ferdig legger du deg naken i senga, og så kommer jeg etter. Jeg kommer til å ta på deg og du kommer til å kjenne at det er godt. Du har også lov å ta på meg hvis du vil, ihvertfall skal du se på at jeg gjør det. Vi skal ha sex når vi begge er klare, og vinkam godt snakke oss gjennom det også. " 

Anonymkode: 34eea...0d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du be om å få ta kontrollen? Og forklare ham hva som kommer til å skje, autister trenger ofte å ha oversikt for å kunne gjennomføre ting på en komfortabel måte. Forslag:

"I kveld, så skal du gå i dusjen. Så skal jeg komme og hjelpe til og vaske deg. Npr vi er ferdige tørker du deg og steller deg. Jeg kommer etter. Når du er ferdig legger du deg naken i senga, og så kommer jeg etter. Jeg kommer til å ta på deg og du kommer til å kjenne at det er godt. Du har også lov å ta på meg hvis du vil, ihvertfall skal du se på at jeg gjør det. Vi skal ha sex når vi begge er klare, og vinkam godt snakke oss gjennom det også. " 

Anonymkode: 34eea...0d7

Huff så uromantisk. Er det noen som får seg på av det der? Det blir jo som å snakke på samme måte som til et barn.

Anonymkode: 2e4cd...a77

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du be om å få ta kontrollen? Og forklare ham hva som kommer til å skje, autister trenger ofte å ha oversikt for å kunne gjennomføre ting på en komfortabel måte. Forslag:

"I kveld, så skal du gå i dusjen. Så skal jeg komme og hjelpe til og vaske deg. Npr vi er ferdige tørker du deg og steller deg. Jeg kommer etter. Når du er ferdig legger du deg naken i senga, og så kommer jeg etter. Jeg kommer til å ta på deg og du kommer til å kjenne at det er godt. Du har også lov å ta på meg hvis du vil, ihvertfall skal du se på at jeg gjør det. Vi skal ha sex når vi begge er klare, og vinkam godt snakke oss gjennom det også. " 

Anonymkode: 34eea...0d7

Jeg hadde følt meg som en av de som har som jobb å tilfredsstille funksjonshemmede seksuelt om jeg måtte snakke slik til mannen min.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff så uromantisk. Er det noen som får seg på av det der? Det blir jo som å snakke på samme måte som til et barn.

Anonymkode: 2e4cd...a77

Neida, aspbergere liker å vite hva som skal skje. Det er mange som liker å planlegge hverdagssex, og dette er bare en litt ekstrem versjon av det. 

Anonymkode: f5469...4a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Typisk kristne det. Gifter seg før dem har prøvekjørt mannen. Tenk om han tenner på masse anal og hardcoresex, mens du tenner på andre ting. Dumt å gifte seg med noen før man vet om man har samme preferanser innen sex. Det kommer ikke til å bli bedre. Men vell fortjent når man tror på noe like troverdig som påskeharen. 

Du får be han runke i en kopp så får du sprøyte det inni i deg når du har eggløsning om dere vil ha barn.

Anonymkode: 5fbb2...978

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kristne det. Gifter seg før dem har prøvekjørt mannen. Tenk om han tenner på masse anal og hardcoresex, mens du tenner på andre ting. Dumt å gifte seg med noen før man vet om man har samme preferanser innen sex. Det kommer ikke til å bli bedre. Men vell fortjent når man tror på noe like troverdig som påskeharen. 

Du får be han runke i en kopp så får du sprøyte det inni i deg når du har eggløsning om dere vil ha barn.

Anonymkode: 5fbb2...978

Er det? Jeg kjenner en del ektepar hvor første barn kom mistenkelig tidlig etter giftermålet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, domimik skrev:

Jeg hadde følt meg som en av de som har som jobb å tilfredsstille funksjonshemmede seksuelt om jeg måtte snakke slik til mannen min.

Kommer an på hvordan du legger det frem.. Om du velger en teknisk tone eller en forførende og romantisk en når du spør om det er greit at hun bestemmer kvelden.  Om hun kysser ham mens hun sier det eller om hun kommanderer ham ut av dusjen. 

Hvis hun kysser ham ømt og runker ham lett mens hun ber ham gå ut av dusjen og tørke seg vil jeg ikke tenke at det er som å snakke til noen som er utviklingshemmet.

For det er han nemlig ikke, men han har asberger syndrom, og de har andre utfordringer enn vanlige folk i livet. Hun er kristen og har valgt ham som ektemann.  Det er ikke bare å skille seg hvis sexen ikke blir bedre. Hun må lære ham opp.

Anonymkode: 34eea...0d7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Typisk kristne det. Gifter seg før dem har prøvekjørt mannen. Tenk om han tenner på masse anal og hardcoresex, mens du tenner på andre ting. Dumt å gifte seg med noen før man vet om man har samme preferanser innen sex. Det kommer ikke til å bli bedre. Men vell fortjent når man tror på noe like troverdig som påskeharen. 

Du får be han runke i en kopp så får du sprøyte det inni i deg når du har eggløsning om dere vil ha barn.

Anonymkode: 5fbb2...978

Det kan jo selvfølgelig være at de har forskjellige seksuelle preferanser, men siden en av dem har asperger er det mer nærliggende å tenke at han bare ikke har knekt "koden" for hvordan han skal forholde seg til dama seksuelt. Husk på at selv vanlig sosial omgang er ganske krevende for en asperger. 

TS; hva om du kontakter SPISS (spiss.no)? De har spesialkompetanse på autismespekteret, og kan guide dere videre i systemet. 

Anonymkode: f5469...4a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...